Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 14:44
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Bara någon månad sen det svenska death metal-bandet Dismember stod på scenen - till sommaren smäller det igen.

Med rötterna riktigt djupt nere i den svenska dödsmetallens ovigda mylla - och en katalog som hjälpt till att forma en hel genre - är Dismember fortfarande dogmatiskt trogna sitt ursprung vilket formades på Stockholms ungdomsgårdar i slutet av 80-talet. Nu nästan 40 år senare kompromissar de lika lite som som när "Like An Ever Flowing Stream" först såg dagens ljus och efter återförening och rykten om ett nytt album (deras första på över tio år) känns Dismember hetare än skärselden.

Datum att hålla koll på:

• Fredag den 3 juli 2026

Spelplatsen är som sagt Parksnäckan i Uppsala. Det kommer bli något band till som agerar support, vilket eller vilka får vi se längre fram. Något nytt material är inget som man brådskar fram och det gör väl inte så mycket heller. Fansen kommer ju dit för att avnjuta sina gamla favorit-låtar.

Är ni taggade på en dödskväll med Dismember som ledstjärna? Någon som sett bandet live tidigare kanske kan droppa en kommentar om hur bra (eller dålig?) en Dismember-upplevelse kan vara.
Citera
Igår, 15:30
Medlem
grungewhores avatar
Kul att de håller på. Sett dem 2,5 gång vill jag minnas, runt 1991-92, den halva gången tog de över en spelning på Bergslagsrocken vill jag minnas (Carcass?).

Har inte sett dem live sen dess, men Matti Kärki har nog i särklass den bästa och säregna death metal rösten i branschen, och första skivan är nog min absolut nummer ett över death metal-plattor genom tiderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in