Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-26, 20:46
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Ska de spela så här jävla märkligt så lär det inte bli någon sjunde placering. Det ska passas i förbannelse, gå på avslut. Omark passade typ 5 gånger istället för att ta direktskott, Sellgren ska knöka sig in och tappar puck. Spela enkelt, det funkar betydligt bättre än det här pajasfasonerna.
Tror du överskattar resten av lagen. Vi har vunnit över 2 top5 lag irad nu. Och vi borde kunna knipa en 6-7:e plats genom att vinna över skräplagen.
2025-12-26, 20:51
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Det gör dom i NHL och frölunda

Göteborgare har alltid varit lite efterblivna. Amerikaner ska vi inte ens prata om.
2025-12-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Jag tror aldrig jag varit så förbannad på en match sen Sverige förlorade VM-finalen i ishockey 2003.

Edit: Alltså avslutet. Tre kronor har tre spelare runt målis och ändå gör Anson Carter mål på egen retur. Meh
Jag har suttit lugn som en filbunke hela julhelgen medans ungarna rivit ut huset fullkomligt. Men nu känner jag mig mest bara irriterad när man ger Skellefteå 1p helt gratis och så jävulskt onödigt. Det hade gjort varken till eller från i tabellen ikväll. Men sett över 52 omgångar kan det ha varit en viktig poäng. Satans onödigt var ordet för kvällen. Såpass rutinerade spelare borde fan veta bättre.
2025-12-26, 20:53
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Varför buar inte publiken, är djurgårdare efterblivna och nöjda med 0-5

Det var inga gårdare kvar, hemgångssupportrarna hade lämnat.
2025-12-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Jag har suttit lugn som en filbunke hela julhelgen medans ungarna rivit ut huset fullkomligt. Men nu känner jag mig mest bara irriterad när man ger Skellefteå 1p helt gratis och så jävulskt onödigt. Det hade gjort varken till eller från i tabellen ikväll. Men sett över 52 omgångar kan det ha varit en viktig poäng. Satans onödigt var ordet för kvällen. Såpass rutinerade spelare borde fan veta bättre.

Yes, när halva säsongen var spelad kikade jag lite på tidigare säsonger om ungefär hur många poäng som behövs för att "säkra" slutspel. Luleå behöver snitta 1,7xp/match resten av säsongen, så varje poäng är jäkligt viktig. Nu har de spelat in 2.66p i snitt sen dess, men som sagt, längre fram kan 1 poäng göra massor. Ta ifjol när Bromé satte 5-5 mot Örebro med sekunder kvar och säkrade en andraplacering i tabellen t.ex och Malmö tog 2p och säkrade slutspel, sista omgången bägge matcherna.
2025-12-26, 21:19
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Göteborgare har alltid varit lite efterblivna. Amerikaner ska vi inte ens prata om.

Om ett Göteborgslag inte presterar får de veta det. Om det är efterblivet må så vara. För mig är det efterblivet att inte kunna ställa krav på prestation. Det och om man dreglar.
2025-12-26, 21:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Gött Reimer! Bra att ni kn*llar självgoda Djurgården ordentligt i Globen i mellandagarna!

Du kan bara ana hur djävla skönt det känns, dessutom fick Gidlöf hålla nollan i sin första match sedan 3 oktober, helt djävla sanslöst
2025-12-26, 21:34
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Djurgården idag är nog årets sämsta insats i Shl. Extremt odisciplinerat.

Katastrof. Leksand ska inte kunna göra såhär mycket mål. Och hålla nollan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in