Resultat: Rösta på dina favoriter!
1. SkyStock4764 - Big Black Pepparkak
5,01%
40 röster
2. duckling - Polkaprakt
21,90%
175 röster
3. diversity - Vägval i vintermörker
2,88%
23 röster
4. SkyStock4764 - Pepparkaka Macht Frei
7,63%
61 röster
5. Snuffelbutt - borgeN 1.9
1,00%
8 röster
6. Dishy - Ozempic-fabriken
5,88%
47 röster
7. dod-at-sveaskog - GNOMEPILL
6,63%
53 röster
8. skoputs - Pepparkakelek
1,25%
10 röster
9. Messi2022 - Julmys med Mijailo
16,90%
135 röster
10. Svampletarn - Första frosten
10,01%
80 röster
11. Bartman777 - Humle och Dumles pepparkaksskjul
2,88%
23 röster
12. DisposableGarbage4 - Pepparkakshus SS
1,63%
13 röster
13. JudeHitler - Fekal Navidad
12,52%
100 röster
14. avvikning - Sockerbus
3,50%
28 röster
15. AlcedoGigantea - Sydtysk Alpstuga
23,28%
186 röster
16. Calvinol - Fummel i byn
1,38%
11 röster
17. peterZiipen - Gryningspyromanen
45,31%
362 röster
18. FindusGubbePettson - Stjärnhuset
4,63%
37 röster
19. anomalign - Oljeplattform
8,51%
68 röster
20. Jultrollet - Tomteluvan
19,77%
158 röster
21. Luismi - Gilla läget
2,00%
16 röster
22. kallekisskorv - cirkus
5,63%
45 röster
2025-12-26, 19:41
Medlem
NegernsDofts avatar
Kuken, utedasset, toppishagen och gryningspyromanen
Citera
2025-12-26, 20:00
Moderator
Neksnors avatar
Har röstat på ett bidrag, men det var ganska tätt i toppen.
Citera
2025-12-26, 20:18
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Röstar på Humle och Dumles pepparkaksjul i sympati med förra årets diskvalificerade bidrag ”Musen Magdalena”. Vi måste se det fina i det enkla.
Jag tänker alltid sådär först. I år ska jag rösta på något simpelt, men sen börjar jag kolla igenom bidragen och inser vilket engagemang flera deltagare har lagt på sina verk. Det är otroligt många timmar. Och då känns det plötsligt respektlöst av mig att blunda för detta engagemang. Jag kan inte låta ett hafsverk som tog en halvtimme vinna över ett mästerverk som tog en månad.

Men som tur är kan man rösta på flera. Så då röstar jag på ett av de bidrag jag tror är med och slåss om segern samt på ett av de bidrag som uppfyller din beskrivning om enkelhet. Bartman777s hus är också identiskt med det hus jag själv föreställde mig att jag skulle delta med om jag var tvungen att delta. En fyrkant utan fönster och dörrar. Härlig nonchalant enkelhet.
Citera
2025-12-26, 20:22
Medlem
Hade hoppats på en lite högre rankning, men mitt främsta mål var att få folk att skratta. Så även om ni inte röstar på mitt bidrag så hoppas jag att ni har fnissat till lite.
Citera
2025-12-26, 20:26
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag röstade på 7 bidrag. Bl.a. första rösten på Ozempic, vilket förefaller helknasigt. Den är ju superskön!

Tackar så ödmjukast
Citera
2025-12-26, 21:01
Medlem
Jag uppskattar verkligen denna tradition och alla bidrag som kommit in. Jag hade gärna röstat på många bidrag för att visa mitt stöd och uppmuntra folk att fortsätta bygga till nästa års tävling. Men nu handlar det ju om att utse en vinnare och vem som är bäst, och då är där två bidrag som sticker ut.
peterZiipen och Jultrollet, och det är där mina röster hamnar.

Jag hade önskat att man kunde ge poäng likt i ESC, där man får ge flera bidrag poäng, men rangordnat så att den man tycker är bäst får flest poäng osv. Då hade jag inkluderat ännu fler bidrag i min röstning. Men jag förstår att det är för mycket begärt att ändra hur flashbacks omröstningar fungerar för denna tävling.
Citera
2025-12-26, 21:59
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Röstar på Humle och Dumles pepparkaksjul i sympati med förra årets diskvalificerade bidrag ”Musen Magdalena”. Vi måste se det fina i det enkla.
Haha, jag tackar ödmjukast för det Vad fin du är <3
En sympatiröst är också en röst
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Jag tänker alltid sådär först. I år ska jag rösta på något simpelt, men sen börjar jag kolla igenom bidragen och inser vilket engagemang flera deltagare har lagt på sina verk. Det är otroligt många timmar. Och då känns det plötsligt respektlöst av mig att blunda för detta engagemang. Jag kan inte låta ett hafsverk som tog en halvtimme vinna över ett mästerverk som tog en månad.

Men som tur är kan man rösta på flera. Så då röstar jag på ett av de bidrag jag tror är med och slåss om segern samt på ett av de bidrag som uppfyller din beskrivning om enkelhet. Bartman777s hus är också identiskt med det hus jag själv föreställde mig att jag skulle delta med om jag var tvungen att delta. En fyrkant utan fönster och dörrar. Härlig nonchalant enkelhet.
Tack... tror jag
Citera
2025-12-26, 22:16
Medlem
Polka, Ozempic, Alpstugan, Första frosten, samt Fekal. Där hamnade mina 5 röster till slut.

Antingen pga att jag gillade idén, har skrattat högt, och/eller blivit extra imponerad av helheten. Kunde såklart röstat även på pyromanen och julmössan, men tänkte de ändå får många röster och ville inte välja bort någon av de fem jag röstade på (och satte min gräns till max 5).

Men egentligen är ju alla bidrag vinnare. Tack!
Citera
2025-12-26, 22:18
Medlem
tandskadas avatar
Fina skapelser må jag säga!
Citera
2025-12-26, 22:25
Medlem
Polkaprakt, Grynings pyromanen och Tomteluvan är alla fantastiska bidrag. Bland det bästa jag sett. En mycket högre nivå än ifjol. Alla dessa vara bättre än allt då.

Om jag ändå måste välja blir det ändå Polkaprakt. Just för att det verkligen är ett pepparkakshus!
Citera
2025-12-26, 22:27
Medlem
Tack alla för era kreativa bidrag. Detta är verkligen en fin jultradition. Jag hade personligen ingen idé detta år men är kanske med nästa år igen.

Många fina bidrag men mina personliga favoriter är "Sydtysk alpstuga" samt "Oljeplattform".

God fortsättning!
Citera
2025-12-26, 22:46
Medlem
tandskadas avatar
Så fint, fin tradition att bygga dessa små hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in