Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-26, 08:44
Medlem
Den dagliga stressen gör sitt för både psyke och själ. Ha konstant koll på allting, spänd i kroppen. Gör allt i hast. Jobba! Tiden flyger förbi varje dag. År känns som månader, veckor som dagar.

Har provat allt. Benzo, tjack, meditation, lyckopiller, sömntabletter. Inget fungerar såhär bra. Träning hjälper lite men det gör mig också mer spänd i kroppen.

När jag röker slutar jag spänna mig. Jag blir lugn och fokuserad och helvete vad noggrann jag blir. Jag börjar göra saker metodiskt. Kan faktiskt njuta av stunden. Det är som att stressen gör min hjärna till en ADHD hjärna och det enda som botar det är cannabis.

Vad skall jag göra? Jag kan inte röka på jobbet av förståeliga skäl. Har ni upplevt något liknande? Vad gjorde ni för att få tillbaka fokuset?
Citera
2025-12-26, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terroristpartiet
Den dagliga stressen gör sitt för både psyke och själ. Ha konstant koll på allting, spänd i kroppen. Gör allt i hast. Jobba! Tiden flyger förbi varje dag. År känns som månader, veckor som dagar.

Har provat allt. Benzo, tjack, meditation, lyckopiller, sömntabletter. Inget fungerar såhär bra. Träning hjälper lite men det gör mig också mer spänd i kroppen.

När jag röker slutar jag spänna mig. Jag blir lugn och fokuserad och helvete vad noggrann jag blir. Jag börjar göra saker metodiskt. Kan faktiskt njuta av stunden. Det är som att stressen gör min hjärna till en ADHD hjärna och det enda som botar det är cannabis.

Vad skall jag göra? Jag kan inte röka på jobbet av förståeliga skäl. Har ni upplevt något liknande? Vad gjorde ni för att få tillbaka fokuset?

Tjack för fokus och weed för att inte bli tjackis.
Citera
2025-12-26, 09:44
Medlem
Köp en bra vape och kör den på jobbet och i offentliga rum. Om det inte är så att du blir uppenbart funktionsnedsatt när du röker.
Citera
2025-12-26, 12:43
Medlem
Airwave92s avatar
Märkligt att inte benzo hjälpte dig. Det är exakt det som är gjort mot stress, ångest och panikattacker.
Citera
2025-12-26, 15:15
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terroristpartiet

Ja cannabis är en mirakelplanta. Du får helt enkelt låta bli rökat när du jobbar eller har andra åtaganden och sen varva ner när du är ledig med en spliff. Hjärnan får en slags "reset" av cannabis, dvs man kommer forcerat in i nuet. Det är nog detta du uppskattar.

Om du kan, så håll dig till cannabis istället för andra droger för att självmedicinera. Cannabis är ju "gratis" på så sätt att det finns inga farliga biverkningar som kompenserar ut de goda effekterna.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2025-12-26 kl. 15:18.
Citera
2025-12-26, 16:35
Medlem
Soulflowers avatar
Försök få tag på extrakt. Smidigt att ha med sig, lätt att dosera, luktar inte.
Effekten tar lite längre tid men det kan du ju planera.
Citera
2025-12-26, 19:51
Medlem
NegernsDofts avatar
Di behöver ju inte röka innan jobbet? Röker du när du kmr hem varje dag är du ju fortfarande lite go dagen efter om du gör det regelbundet. Avslappnad och klar
Citera
2025-12-27, 14:24
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
Cannabis är en dödsdrog för döda människor påväg att dö. Levande människor vill inte droga. Kan inte det. Det finns ett verkligt liv för dig ts och ni andra.
Det är därför det detta hasch hjälper mot livet som kallar, för det hjälper dig att utstå status quo. Jag rökte mig över och under alla trösklar. För jag kunde inte tänka mig något annat liv. Jag hade förlorat.

Stressen du ta upplever är livets furste som kallar. Herren Jesus. Förhärda er inte mer. Eller man kanske måste det innan man är mogen att spricka. Slås sönder.

Jesus har vunnit seger för oss. Du är redo. Be han komma in i ditt liv.
Det var svårt för mig att ge upp det.

Varför skulle det stå mellan att röka cannabis och att tro på Jesus? Man kan väl göra både?
Citera
Igår, 22:03
Medlem
Jag håller typ med. Bara när jag röker blir jag lugn. Kan dock få panik och ångest och stress osv av att röka men trots det är jag ändå lugn och har överblick. Haft tillfällen där jag legat och hyperventilerat för att överleva, däckat mitt i och vaknat harmonisk.

Cannabis kanske inte är något för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in