Citat:
Ursprungligen postat av
Terroristpartiet
Den dagliga stressen gör sitt för både psyke och själ. Ha konstant koll på allting, spänd i kroppen. Gör allt i hast. Jobba! Tiden flyger förbi varje dag. År känns som månader, veckor som dagar.
Har provat allt. Benzo, tjack, meditation, lyckopiller, sömntabletter. Inget fungerar såhär bra. Träning hjälper lite men det gör mig också mer spänd i kroppen.
När jag röker slutar jag spänna mig. Jag blir lugn och fokuserad och helvete vad noggrann jag blir. Jag börjar göra saker metodiskt. Kan faktiskt njuta av stunden. Det är som att stressen gör min hjärna till en ADHD hjärna och det enda som botar det är cannabis.
Vad skall jag göra? Jag kan inte röka på jobbet av förståeliga skäl. Har ni upplevt något liknande? Vad gjorde ni för att få tillbaka fokuset?
Ja cannabis är en mirakelplanta. Du får helt enkelt låta bli rökat när du jobbar eller har andra åtaganden och sen varva ner när du är ledig med en spliff. Hjärnan får en slags "reset" av cannabis, dvs man kommer forcerat in i nuet. Det är nog detta du uppskattar.
Om du kan, så håll dig till cannabis istället för andra droger för att självmedicinera. Cannabis är ju "gratis" på så sätt att det finns inga farliga biverkningar som kompenserar ut de goda effekterna.