Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
2025-12-26, 02:38
Medlem
mannen4672s avatar
Dos: 5X-extrakt 0,5

Hej, jag är en 24 årig kille som oftast spelar datorspel på fritiden, league of legends för att vara exakt. Jag arbetar på mitt lokala ombud. Mina polare är de som jag spelar med, vi växte upp tilsammans och vi spelar med varandra på fritiden. En kväll åkte jag och min vän och köpte salvia. Vi hade länge varit intresserade och försökt fått tag på det. Och tänkte röka det på halloween. Halloween kvällen slog och vi var spända på en intressant trip. Veckorna innan hade vi varit inne i vår två veckor långa minecraft fas. Hjärnan var fördärvd med minecraft gameplay och jag kunde nästan se mina minecraft shaders i verkligheten. Tillbaka till salviat; Vi hade rullat vår pinne och var redo på att röka den. Polarn var ensam hemma så jag och min ena vän började röka medan min andra vän tittade på (han skulle vara trip sitter). Vi rökte en ganska stor del över den rekomenderade mängden för ens första gång. Det gick en minut tills mitt minne har gått svart av denna kvällen.

Jag har fått återberättat av min vän att jag satt och glodde i väggen och gjorde ett svagt "cp ljud" innan jag etfer ca 5 min började klökas grovt och smått skaka. Han gjorde ett bra jobb som trip sitter tills jag sedan deckade men andades hyfsat normalt. Under de 8 minuter jag låg deckad så hade jag en dröm, den drömmen kändes som kanske 3 års lång tid i en annan värld. Jag hade hört på Joe Rogans podcast om en kille som hade en familj i en undervattens värld och om andra som har haft skit coola upplevelser. Men gissa vad som hände mig? Jag blev en Minecraft trapdoor i ett fult minecraft hus i spruuse trä material. För er som inte är bekanta med Minecraft så är det en tak lucka som man kan placera var man vill. Jag själv var placerad under ett fönster som en liten påhittad prydnad för att se ut som en decoration som en fönsterkant. Jag såg över den fula minecraft världen och blev lite då och då öppnad och stängd fram och tillbaka. Lite konstigt med tanke på att jag bara skulle vara en prydnad. Jag kunder däremot se vilka som öppnade upp mig. Den ena var de klassiska steve skinnet. Och den andra var klädd i ett Eroll Flynn skin. Han hade Errols klassiske mustache och var klädd Robin Hood från tiderna då Errol spelade Robin Hood. Dom här två kom i alla fall stup i kvarten och öppnade mig upp och ner.Detta pågick under det första året i denna värld. Det andra året kunde jag sitta där på väggen i månader utan att bli öppnad och se världen ändras. jag såg Errol Flynn skinnet bygga på ett nytt hus, Ett klocktorn för att vara specifik. Det var den mest njutsamma tiden under de hela 3 års tiden i denne Minecraft värld.

För att lägga till känslan när jag blev öppnad och stängd så kändes det som att någon eller något drog min kropp fort och snärt tills jag plötsligt dunsade in i en hård yta. Väldigt obehaglig och skarp känsla. Men efter dessa månader utan att bli öppnade kontra stängd så kom det fram en ny karaktär/skin. Denne gången var det skin av pringles mannen. Han brukade oftast stå och kolla på mig och slå i luften, som ifall att han retades med att låtsas som att han skulle öppna mig. (det är samma rörelse i spelet när du slår i luften som när du ska öppna en trapdoor). Han öppnade mig bara typ fem gånger över ett halv års tid. Det var nästan bättre än de gångerna han retades. Retet var så läskigt med tanke på att jag spände mig och gjorde mig redo för den obehagliga känslan. Ibland kunde Errol eller Steve också vara med och reta mig (vid vissa tillfällen alla tre) . De stod när och bara slog i luften och skrämdes. Det sista året var det värsta! Jag satt och kollade ut över den fula Minecraft världen i kanske 9 månader. De 9 månaderna var i för sig ganska fridfulla men de sista 3 gjorde hela året till det värsta! Under dessa 9 månader kunde jag chilla och kolla ut, kanske bli öppnad och lämnad så någon dag och kolla upp mot himlen. Sedan stängd dagen efter. Det kvittade vilket skin som kom fram, det kunde vara alla tre i ett icke specifikt mönster. Men, tillbaka till de tre sista månaderna. Det var en morgon då Steve kom utspringandes ur klock tornet med sin säng. En lila säng (skulle gissa på att den var lila pga att min väns säng var lila i vår riktiga Minecraft värld). Han sprang med den tills han var kanske 6 block ifrån mig. Och placerade sängen. Efter det så såg jag honom kliva mot mig och repetitivt spam öppna mig upp och ner, Samma känsla som jag kände innan kände jag för varje öppning representive stängning. Han kunde sluta och låta mig vara i max en halv dag/natt. Efter det forsatte han med sin tortyr. Jag såg honom varje gång han gick och lade sig i den lila sängen. Under hela denna tiden såg jag knappt Errol eller pringles mannen. Möjligtvis kunde jag se dem hoppa runt lite i bakgrunden. Detta pågick intill den sista dagen. Min syn började bli smått suddig. Så som när du testar smått starkare glasögon än vad din syn behöver. När helt plötsligt steve kommer fram med en diamant spade. han tar spaden och börjar slå mig. Tiden det tog för honom att hugga sönder mig kändes som ungefär 4 minuter. Det gjorde ont som inåt helvete. Det kändes lite som brännande jutninar i huden som sprack min kroppen öppen. Tänk er en infektion som du spräcker sönder med en nål.

Efter de fyra minuterna vaknade jag plötsligt upp och min trip sittern stirrade på mig. Min vän som också tog drogen hade redan vaknat och satt i chock bredvid mig. Trip sittern hade precis fått höra min väns historia och skulle nu få höra en till minst lika sjuk historia.Mitt liv framöver har varit annorlunda och konstigt. Ibland har jag haft drömmar om trippen. Inte riktigt mardrömmar utan mer bara obehagliga drömmar. Jag har spelat lite minecraft efter detta. Ni kan skratta om ni vill men jag har kunnat zoona ut mitt i minecraft spelandet och bara tänkt på mitt 3 år långa liv. Jag har ju ingen jag kan prata med detta om så jag tänker mycket för mig själv. - så min slutgiltiga fråga och meningen med tråden är ifall detta är en ovanligt sjuk trip eller ifall ni har hört talas om lika sjuka historier eller sjukare. Jag kan däremot uppskatta humorn i det hela och se hur lökigt det kan låta att jag var en trapdoor i minecraft.
Senast redigerad av mannen4672 2025-12-26 kl. 02:41.
Citera
2025-12-26, 12:09
Medlem
Också provat salvia en gång, tyckte på det hela taget det var skit. Var väl borta i ca 10 min men kändes som flera timmar, jag var bara en passiv observatör till otroligt intesiva visuella hallucinationer. De hade kunnat vara rätt coola om det inte vore för att allt kändes som att det gick på tok för fort. Tänk ungefär som att sitta på en berg-och-dalbana; det går fort och man svängs runt och det är kul. Men istället har man knappt kommit ur startfållan innan vagnen med ett ryck börjar gå 10x så fort och man krampaktigt håller i sätet och tänker "satan, jag kommer kastas av rälsen"! medan allt rusar förbi så snabbt att man knappt hinner uppfatta det, och vagnen fortsätter accelerera oändligt.

Själva hallucinationerna var bara geometriska figurer som upprepade sig i oändliga mönster och gjorde repititiva rörelser på ett sätt som påminner om en automatiserad fabrikslinje. Tänkt typ denna https://www.youtube.com/shorts/EjDzVoHyilE fast i 10x hastigheten, sedan 100x hastigheten, sedan 200x hastigheten... Varje del i "maskinen" hade olika pulserande färger som påminner om mexikansk folkkonst, typ detta färgschema fast mycket grällare och intensivare https://pattihaskins.wordpress.com/2008/06/08/mexican-folk-art-3/

När jag vaknade igen satt mina två tripsitters så långt ifrån mig de kunde komma i rummet och såg livrädda ut. Båda kunde bara engelska, och tydligen hade jag legat där och halvskrikit ut en enda oavbruten lång harang på svenska som enligt dem lät som en blandning av någon med dödsångest och en karismatisk frikyrkopastor i extas. Jag har inget minne av detta eller vad jag kan ha sagt.
Senast redigerad av guldduscharn 2025-12-26 kl. 12:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in