Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Det är inte svårt att ana sig till vad ni boomergubbar misstänker. Och det är klart att det är en ubåt ni först tänker på. Ni var ju trots allt vuxna och satt bänkade vid TVn 1982 när det var ubåtar i Hårsfjärden. Sedan dess har samma tema återkommit med regelbundenhet. Ibland har det visat sig vara sälar, andra gånger minkar. Men hoppet lever om att Röd Oktober ska bryta ytan utanför Stockholm och göra er tillvaro lite mer spännande. Sådär som på filmerna och i gottköpsromanerna.

Du gissar alltså bara.
Det första jag tänker på när jag ser att Sjöräddningen har en insats är att någon befinner sig i sjönöd, även om det sker i relativ närhet till Muskö.
Det jag tänker på när jag läser vad som skrivits i media är att alla inblandade verkar agera utefter att det 1) rör sig om någon i sjönöd och 2) rör sig om något som kan utgöra en navigationsfara i farleden intill viken de söker.
Det jag tänker på när jag ser fotot i media är att det eventuellt kan röra sig om ett objekt vid vattenytan, och om det är ett objekt vid vattenytan så stämmer det inte överens med någon känd ubåt eller SDV varken från Ryssland eller något annat land.
-
Varför du för in tråden på ryska ubåtar får stå för dig.