2026-01-01, 14:41
  #1621
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hade hon ett gult med sig tidigare eller hur var det?
2
Citera
2026-01-01, 14:48
  #1622
Medlem
Pro-Enfalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kikki Skistad är en entertainer:

https://www.vg.no/sport/i/JOo2KX/tour-de-ski-jessie-diggins-knuste-konkurrentene-paa-20-kilometer-jaktstart



Och gult kort fick hon. Men det är bra att hon får köra på OS-sprintbanan i övermorgon, man vill ju se hur den passar henne.

Ja, lördagens sprint blir intressant att se. Kikki må vara udda, men bidrar med kontraster. En färgklick trots allt.
Citera
2026-01-01, 14:48
  #1623
Medlem
ziracorns avatar
Jonna kommer krossa allt & alla i OS.
Citera
2026-01-01, 14:51
  #1624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Frida gnäller väldigt sällan på skidorna. Idag var det väl en antydan men hon sa också att det har med henens egen teknik att göra.

Sedan behöver man inte vara einstein för att se både Frida och Ebba har haft stora problem med sina skidor alla 4 dagar här i Toblach. Och värst blev det väl för Ebba i måndags och Frida idag när man försöker kompensera dåligt glid med att lägga på för lite fästvalla.
Det låter ju helt otroligt. Sverige har ju, tillsammans med Norge, de överlägset största resurserna på vallasidan och i dag var det definitivt inte svårvallat.
Citera
2026-01-01, 14:53
  #1625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pro-Enfald
Ja, lördagens sprint blir intressant att se. Kikki må vara udda, men bidrar med kontraster. En färgklick trots allt.
Får hon vara med? Trodde hon blev avplockad från touren efter dagens insatts?
Citera
2026-01-01, 14:53
  #1626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
Sprint kan för mig inte klassas som riktig skidåkning. Ska vara minst 10km och brutala backar.
Jävla Usain Bolt som inte kunde springa marathon! Total nolla!
Citera
2026-01-01, 15:00
  #1627
Medlem
Pro-Enfalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Får hon vara med? Trodde hon blev avplockad från touren efter dagens insatts?

Ja.

Citat:
Det fanns ingen tidsgräns för att bli avplockad under loppet – utan det gällde att inte bli varvad. Landslagstränaren Sjur Ole Svarstad säger till NRK att Skistad sparade på batterierna inför lördagens sprint som genomförs på OS-banorna i Val di Fiemme.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/kristine-stavas-skistad-slutade-sist-i-jaktstarten
Citera
2026-01-01, 15:02
  #1628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Skistad är verkligen en one trick pony. Skillnaden mellan henne och Sundling som skidåkare i bred mening är monumental.
So what? Hon är fullständigt medveten om att hon aldrig kan bli en bra distansåkare och lägger alla ägg i samma korg. Hon skulle vara en idiot om hon agerade på något annat sätt. Touren är ju upplagd så att du inte får hoppa över lopp, utan måste åka föregående lopp för att få starta i nästa. Varför skulle Skistad anstränga sig i onödan på 20 km?
Citera
2026-01-01, 15:03
  #1629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorree
Det som fascinerar mig mest är hur jävla dålig Skistad är. 8 minuter efter? "Hon fokuserar bara på sprinten" Jaha? Alla våra sprintåkare är betydligt snabbare än henne om åktiden är längre än 3 minuter.
Och hon är bättre än alla svenska sprintåkare utom Sundling på sprint.
Citera
2026-01-01, 15:15
  #1630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
Det låter ju helt otroligt. Sverige har ju, tillsammans med Norge, de överlägset största resurserna på vallasidan och i dag var det definitivt inte svårvallat.
Det är ju någonting med slipen på skidorna skulle jag gissa och sedan försöker man kompensera med glid/fäste. Jag tycker att det syntes att även Ebba hade dåligt glid idag. Men det är märkligt att Lundgren på Fischer verkar man lyckats med och några av herrarna också.
Citera
2026-01-01, 15:34
  #1631
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
2

Så vad händer då?? Får hon fortsätta nästa rejs som vanligt?
Citera
2026-01-01, 15:36
  #1632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja var det inte nån mer som gjorde det i VM fast med Svahns skidor?

Frida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in