Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-24, 16:58
Medlem
Vilken förfärlig historia. Inte lätt. Inga enkla beslut att fatta.

Dock reagerar jag nog mest på att hon får vänta på vård i 8 timmar efter vattnet gått. Vad fan pågår i Sverige egentligen?!
Citera
2025-12-24, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XjkJ4E/amanda-25-fodde-barn-i-fangelse-bebisen-omhandertogs

Hur ser ni på Amandas situation? Jag hoppas hon får ordning på sitt liv.
Amanda var en ”cool och tuff” som hängde med kriminella. Säkert även med MENA
Sedan fick hon säkert vad hon förtjänade

Och var är fadern? 😂
Sådana som Amanda ska tvångs steriliseras
Amanda och hennes pojkvänner är bara en belastning och utgift för oss andra
Citera
2025-12-24, 18:15
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XjkJ4E/amanda-25-fodde-barn-i-fangelse-bebisen-omhandertogs

Hur ser ni på Amandas situation? Jag hoppas hon får ordning på sitt liv.

Grovt narkotikabrott är ett resultat av en förlegad morallagstiftning som har gjort noll för folkhälsan och landet.

Att ta ett nyfött barn från hennes mamma för ett påhittat brott är vidrigt och sjukt. Fy fan säger jag.

Jävla kukland.
Citera
2025-12-24, 18:31
Medlem
Hon kan ju bli umgängesförälder till den äldre sonen och när hennes liv är på rätt köl så kan hon ju starta umgänget med den som hon aldrig träffat.
Båda barnen har ju rätt till sin mamma.
Men i detta fallet funderar jag på hur mycket rätt hon har till framförallt den yngre sonen.
Låt tiden ha sin gång.

Hon kan ju alltid skaffa nya barn.
Det är lättare att skaffa barn än att skaffa hund.
Citera
2025-12-24, 18:50
Medlem
Raddigibollens avatar
vad hon och hennes barn kommer kosta samhället.
Citera
2025-12-24, 18:51
Medlem
pinger99s avatar
Vilka inom Kriminalvården hade åkt dit för mord om barnet dött p.g.a den långa väntan.

Utreds ärendet?
Det borde vara ramaskri och den där vakten borde vara omplacerad/sparkad redan.

Borde vara en nukleär explosion för KVV likt PET-testerna för transportstyrelsen.
Skandal.
Citera
2025-12-24, 19:13
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Hon har gjort något jävligt dumt och lärt sig den hårda vägen är såsom jag ser det.

Det låter ju som att hon faktiskt vill rätta till sitt liv så man får ju hoppas det blir så snart. Men självinsikt tycks hon ha så det kommer hon långt på. Det är ovanligt för kvinnor i hennes ålder att ha detta så hon låter lite som ett unikum.

Däremot tycker jag Kriminalvården låter väldigt ignoranta gällande hennes och barnets hälsa, hon satt ju i fängelset för att vara frihetsberövad en bestämd tid , inte bli utsatt för försummelse som kunde kostat henne eller sonens liv eller hälsa. Att Kriminalvården slår ifrån sig kritiken är ju inget gott tecken. Det talar för att samma sak kommer hända igen. Men det är det man får med en narcissistisk maktelit.

Att hon knarkat när hon var gravid är inte ett täcken på att hon försöker rätta till sitt liv, hon är en direkt fara för sig själv och sina barn och bör inte få tillbaka vårdnaden först hon bevisat att hon är skötsam... och det gör hon inte genom att sitta häktad för narkotikabrott, det är barnen det är synd om här inte nån jävla trasa.
Citera
2025-12-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Det är bra att det fungerar i Amandas fall och att hennes barn ej varit i hennes närvaro.

Att hon ens har mage till att kritisera besluten säger väldigt mycket om hennes mycket låga mognadsgrad och självinsikt.
Mycket bra gjort, god jul socialen!

Du har inte läst artikeln va?
Det är ju inte socialtjänsten Amanda kritiserar, hon verkar snarare tycka att det var rimligt att barnen blev placerade utifrån hennes missbruk/kriminella liv. Däremot kritiserar hon kriminalvården för att ha väntat alldeles för många timmar med att ta henne till sjukhus när förlossningen satte gång en månad för tidigt vilket framför allt riskerade bebisens liv.
Citera
2025-12-24, 20:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Grovt narkotikabrott är ett resultat av en förlegad morallagstiftning som har gjort noll för folkhälsan och landet.

Att ta ett nyfött barn från hennes mamma för ett påhittat brott är vidrigt och sjukt. Fy fan säger jag.

Jävla kukland.

Dock är det ingen lämplig miljö för ett barn att växa upp omgiven av droger. Mamman borde inte straffas, men hon borde heller inte ha vårdnaden precis som en alkoholist inte borde ha barn heller.
Citera
2025-12-24, 21:16
Medlem
jtds avatar
Hur avgör man vilka skador barnet fått av hennes vårdslösa beteende med droger m.m under graviditet ? Och snack om timmar efter vattnet.. Folk väntar på BB längre än så ofta. Vilken tomte. Finns folk i detta land som har 8 timmar resväg till ett BB vissa årstider. Hur vet hon Hur seriöst KVV tog henne? Man kan inte bara i en kraftigt underbemannad verksamhet särskilt med klientel kriminalvården har, förvänta sig att hela operationen blir hennes personliga service center för en dag. Jag fick för fan vänta flera dagar ibland för att få svar på enklaste frågorna. 8 timmar respons hos denna myndighet är att beaktas som akut jour. Man fick säkert ringa in extra personal osv. Arrangera transport efter regelverk m.m. Ingen annans fel att hon satt där. Trash. Borde inte få bli morsa. Säkert en neger från gatan som avlat på henne också dessutom.
Senast redigerad av jtd 2025-12-24 kl. 21:19.
Citera
2025-12-24, 21:49
Medlem
Raddigibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
Hur avgör man vilka skador barnet fått av hennes vårdslösa beteende med droger m.m under graviditet ? Och snack om timmar efter vattnet.. Folk väntar på BB längre än så ofta. Vilken tomte. Finns folk i detta land som har 8 timmar resväg till ett BB vissa årstider. Hur vet hon Hur seriöst KVV tog henne? Man kan inte bara i en kraftigt underbemannad verksamhet särskilt med klientel kriminalvården har, förvänta sig att hela operationen blir hennes personliga service center för en dag. Jag fick för fan vänta flera dagar ibland för att få svar på enklaste frågorna. 8 timmar respons hos denna myndighet är att beaktas som akut jour. Man fick säkert ringa in extra personal osv. Arrangera transport efter regelverk m.m. Ingen annans fel att hon satt där. Trash. Borde inte få bli morsa. Säkert en neger från gatan som avlat på henne också dessutom.
Hennes personlighet är att hon ska tryggt kunna knarka på andras bekostnad och att bli servad av det trygga svenska samhället.
Citera
2025-12-24, 21:51
Medlem
Nooomys avatar
Sterilisera och låt henne aldrig komma när sina barn igen. Vi måste upprätthålla någon typ av standard av föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in