Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2025-12-27, 15:20
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag tror inte att paret Milstein är aktiva i organisationen, de sitter nog inte och skriver mejllistor till pressen eller inlägg till sociala medier, de står nog mer för budgeten, dvs Liora Rez' lön, medan hon utgör själva "gruppen". Men detta är mest en känsla jag fått. Vet inte så mycket om dem.

Liora Rez har kallats som expertvittne inför den amerikanska kongressen i frågor som rör antisemitism på sociala medier och hatbrott.
Så hon är ju inte någon perifert tyckonom.
Citera
2025-12-27, 15:41
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Liora Rez har kallats som expertvittne inför den amerikanska kongressen i frågor som rör antisemitism på sociala medier och hatbrott.
Så hon är ju inte någon perifert tyckonom.

Och hon har idoget attackerat och doxxat Israelkritiker på sociala medier med anklagelser om antisemitism, och spridit desinformation om döda i Gaza. Jag menar alltså inte att hon saknar inflytande, för uppenbarligen har hon räckvidd och fortfarande ett visst mått av erkännande för sin "grupp", men jag säger att det inte är en seriös organisation eller ens en grupp, och att det uttalade ärendet (stoppa antisemitism) inte är genuint, och att det inte verkar finnas några engagerade gräsrötter. Det verkar främst handla om en (1) fanatiker/PR-person för staten Israel som skänkts legitimitet av att ett par miljardärer skapat en non-profit åt henne.
Citera
2026-01-01, 05:19
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Hon "vann" förra året.

Juryn måste bestod då antagligen av en samling afrofober.
Citera
2026-01-01, 16:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Den kan dock bidra till att återuppliva den gamla sortens antisemitism som alltid funnits latent i amerikanska högern. De har stött Israel av religiösa skäl, men om det spricker återgår man till "Judarna korsfäste Jesus".

LOL. Eller så ifrågasätter man likt Pat Buchanan varför Israel äger alla politiker i amerikanska kongressen eller varför man driver på för att USA ska agera i Israels intressen med amerikanska skattepengar snarare än amerikanernas intressen.

Men det blir ju roligt när man omformulerar vad ens motståndare tycker till någonslags irrationell galenskap som att "de korsfäste jesus!". Vilket skämt.
Citera
2026-01-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
LOL. Eller så ifrågasätter man likt Pat Buchanan varför Israel äger alla politiker i amerikanska kongressen eller varför man driver på för att USA ska agera i Israels intressen med amerikanska skattepengar snarare än amerikanernas intressen.

Men det blir ju roligt när man omformulerar vad ens motståndare tycker till någonslags irrationell galenskap som att "de korsfäste jesus!". Vilket skämt.
Skilj mellan kritik mot Israel och traditionell antisemitism. Att ifrågasätta stödet till Israel är rationellt, men det kan också väcka till liv mer obehagliga tendenser. Jag tror det var Jerry Falwell som samtidigt kunde vara stark anhängare till Israel och hävda att antikrist hade fötts och var en jude.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in