Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Avundsjuka är sällan medveten eftersom det är en sån skamfylld känsla som kommer ur underläge.
Det kommer också ifrån att man är missnöjd med sin plats i livet. Det är inte jag.
Ärligt talat kompis, så lägg ner det där mer att försöka analysera människor baserat på hur du vill att det ska vara. Särskilt helt främmande människor på internet.
Du har dock rätt i regel så kommer hat ifrån avundsjuka. Men återigen - allt negativt som säger om en person är. inte. hat. Det blir inte heller hat för att du påstår det. Som teoretiskt modell så är den helt okej men tillåt mig presentera dig för vad som uppenbarligen är din första outlier - Hej, jag heter inte så här men du kan kalla mig för Fanten.
Eftersom du är såpass gammal så har du gjort lumpen. Då vet du också att man följer terrängen, inte kartan. Det du håller på med är att du står med kartan i handen, karten indikerar ett fält men vi står med vatten upp till vaderna i en myr men du envisas fortfarande med att påstå att vi är på ett fält och vi är torra om fötterna.