2025-12-24, 14:43
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Det räcker bara att titta på hur många fotbollsmatcher som har avbrutits för att man måste rädda någon på planen eller på läktaren. Innan fejkvaccinet så hände det extremt sällan, efter fejkvaccinet titt som tätt.
Senast mellan Charlton och Portsmouth i Championship för någon vecka sedan då matchen avbröts på grund av dödsfall på läktaren.

Men allt detta är förstås en slump och har inget med fejkvaccinet att göra...
Tror man annat så är man antivaxxer, rysstroll, plattjordare och Gud vet vad annat.

Så Bakken själv hävdade att vaccinet orsakade hans besvär men ändå finns det alltså pappskallar här som hävdar att vaccinet hade inget med hans död att göra.
Hur jävla dumma i huvudet är inte folk här egentligen?
Citera
2025-12-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Det räcker bara att titta på hur många fotbollsmatcher som har avbrutits för att man måste rädda någon på planen eller på läktaren. Innan fejkvaccinet så hände det extremt sällan, efter fejkvaccinet titt som tätt.
Senast mellan Charlton och Portsmouth i Championship för någon vecka sedan då matchen avbröts på grund av dödsfall på läktaren.

Men allt detta är förstås en slump och har inget med fejkvaccinet att göra...
Tror man annat så är man antivaxxer, rysstroll, plattjordare och Gud vet vad annat.

Så Bakken själv hävdade att vaccinet orsakade hans besvär men ändå finns det alltså pappskallar här som hävdar att vaccinet hade inget med hans död att göra.
Hur jävla dumma i huvudet är inte folk här egentligen?
Men snälla du, inser du inte att du idiotförklarar både dig och alla dina "vänner" med det uttalandet?
Det har både dött människor och människor har insjuknat i diverse krämpor huxflux flera tusen år innan vaccinet.
Jisses..
Citera
2025-12-24, 15:16
Medlem
X3treams avatar
Så nu vaknade rysstroll aka vaccintroll upp igen, de brukar husera i rysslandstråden och tala om för omvärlden att europa är döende och ryssland blomstrar, ibland sticker de in lite repliker om vaccin också, märkliga stollar det där
Citera
2025-12-24, 15:34
Medlem
Så, en elitidrottare med känt hjärtfel tar covid-vaccin och dör? Var han efterbliven eller vad fanken hände här? Sjukt tragiskt, men varför ska en ung ELITidrottare behöva vaccin mot en flunsa-light?
Citera
2025-12-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Du tror att du förstår statistisk efter att ha gått en kurs på Youtube universitetet.
Gulligt.
Förövrigt ser jag gärna att idioter inte vaccinerar sig det är bra för genomet i längden.

Haha sopa, du förstår inte och det är ok. Argumentera kan du inte heller. Självklart vaccinerar jag, som frisk 40-åring, mig inte mot en förkylning som var helt ofarlig för mig. Har för övrigt inte varit sjuk på snart 10 år. Fortsätt vaccinera dina barn så att ni får dör ut illa kvickt.
Senast redigerad av Henriksen82 2025-12-24 kl. 15:41.
Citera
2025-12-24, 15:54
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Hittades tydligen med "höjdmask" på - ett hjälpmedel för att simulera tunn luft på hög höjd...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/GxGj64/nya-detaljer-om-sivert-guttorm-bakkens-dod
Citera
2025-12-24, 16:32
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hittades tydligen med "höjdmask" på - ett hjälpmedel för att simulera tunn luft på hög höjd...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/GxGj64/nya-detaljer-om-sivert-guttorm-bakkens-dod

Låter ju inte helt hälsosamt att simulera nåt som kan vara farligt. Skulle nog sätta rätt mycket på att det är masken som har varit lite väl effektiv och att han helt enkelt har dött av syrebrist.
Citera
2025-12-24, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Låter ju inte helt hälsosamt att simulera nåt som kan vara farligt. Skulle nog sätta rätt mycket på att det är masken som har varit lite väl effektiv och att han helt enkelt har dött av syrebrist.

Ja, kan säkerligen utlösa en hjärtattack, eller något - särskilt då han lidit av hjärtfel tidigare... Kanske stroke?

Tragiskt som fasiken, i vilket fall! 27 år och kämpat sig tillbaks...
Citera
2025-12-24, 16:40
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ja, kan säkerligen utlösa en hjärtattack, eller något - särskilt då han lidit av hjärtfel tidigare... Kanske stroke?

Behöver inte ens ha utlöst nåt. Syrebrist är i sig dödligt. Säg att det är nåt fel på masken, så att den sänker syrenivån till farligt låga nivåer. Eftersom jag antar att han har sovit med den på, så blir följden att han helt enkelt inte vaknar upp igen. Det är inte som så att man nödvändigtvis reagerar eller känner av syrebrist.

Har ingen koll på om det har hänt olyckor med denna typ av masker tidigare, men det är klart att det inte är riskfritt.
Senast redigerad av fernebo 2025-12-24 kl. 16:57.
Citera
2025-12-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Behöver inte ens ha utlöst nåt. Syrebrist är i sig dödligt. Säg att det är nåt fel på masken så att den sänker syrenivån till farligt låga nivåer. Eftersom jag antar att han har sovit med den på, så blir följden att han helt enkelt inte vaknar upp igen. Det är inte som så att man nödvändigtvis reagerar eller känner av syrebrist.

Har ingen koll på om det har hänt den typen av olyckor med masker tidigare, men det är klart att det inte är riskfritt.

Sant!
Citera
2025-12-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Ni pappskallar är ju så jävla faktaresistenta så det är ingen mening att diskutera med er.
Så länge som inte alla matcher avbryts eller människor dör öppet på gatan så är alltså allt lugnt...

Jag har följt sport och främst fotboll på nära håll i drygt 30 år och som jag säger, att en match avbröts var extremt sällsynt innan fejkvaccinet.
Nu händer det väldigt ofta. Fan bara i Allsvenskan så fick man avbryta två matcher i samma omgång för att rädda någon för ett tag sedan.
Men givetvis är allt en slump och ert kära fejkvaccin är säkert och effektivt.

Jag hoppas att folk lärt sig något tills nästa gång de försöker rulla ut nya fejkvacciner till någon ny påhittad pandemi.
Dock har jag inga större förändringar, folk är verkligen dumma i huvudet vilket inte minst ni två pappskallar ger prov på...
Haha, du måste skämta?
Eller förresten, svara inte för du gör bara bort dig mer o mer.
Citera
2025-12-24, 16:59
Medlem
Citat:

Man undrar ju om det är vanligt bland skidskyttar att sova med den typen av mask över ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in