Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabbeNigger
Gratulerar till ditt första inlägg på forumet, stolt över att jag kunde få dig att klämma fram det.
Vilka aktier har du investerat i? Lever du lycklig med fru, tre barn och hund?

Exakt så är det! Du har samma fallenhet för att välja aktier som att genomskåda livet bakom ett alias på Flashback. Jag har investerat alla mina pengar, i en stor hög med pengar, som växer på träd och jag lever lycklig med min fru, som är en prinsessa från ett annat land, och våra tre barn som alla är genier och talar flytande engelska, svenska, spanska och kinesiska. Samt arabiska, inte är att förglömma. Och glöm inte vår hund som är en riktig hundstjärna och har eget Instagram-konto (i min fantasi) med miljoner följare. Tack för gratulationerna!

Logiken och sannolikheten i detta inlägg ligger i linje med ditt.
Senast redigerad av SvalaReflektioner 2025-12-23 kl. 22:16.
2025-12-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvalaReflektioner
Exakt så är det! Du har samma fallenhet för att välja aktier som att genomskåda livet bakom ett alias på Flashback. Jag har investerat alla mina pengar, i en stor hög med pengar, som växer på träd och jag lever lycklig med min fru, som är en prinsessa från ett annat land, och våra tre barn som alla är genier och talar flytande engelska, svenska, spanska och kinesiska. Samt arabiska, inte är att förglömma. Och glöm inte vår hund som är en riktig hundstjärna och har eget Instagram-konto (i min fantasi) med miljoner följare. Tack för gratulationerna!

Logiken och sannolikheten i detta inlägg i ligger i linje med ditt.
Jag noterar 50% misstänksamhet, 25% avund och 25% frustration. God jul svale stjärngosse!
2025-12-23, 22:37
Medlem
Har gjort 10k, men har investerat mer på den gröna vågen och gjort 60k där I år. Men hade tjänat betydligt mer på att placerat pengarna i exempelvis Saab.

Tråkigt att vapenindustrin behövs men samtidigt stolt över att den fortfarande finns i Sverige och skapar jobb åt högutbildade och att endel av våra investeringar i försvaret stannar i landet.
Känns som att det finns politiska vindar som tror att pengar spawnar ifrån ingenstans och är med och manipulerar banker och energibolag,

Jag är stolt över Saab och andra aktörer inom den branschen, Sverige behöver fler riktiga jobb.
Senast redigerad av skn88 2025-12-23 kl. 22:43.
2025-12-23, 22:47
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
De är krasst sett inte miljonärer förens de sålt av aktieposten. Det är först när man har pengar på banken som man ser hur affären egentligen gått.

Anledningen till det är att aktier och börser kan totalkrascha, ena dagen kan en person vara miljonär på börsen och nästa dag luspank.
2025-12-23, 23:47
Medlem
Detta är anledningen till att svensken hetsar för krig.

Tack och lov är jag intelligentare än att jag behöver leva på att människor mördas.

Min portfölj är upp mer än 150% i år och jag har inga mördaraktier.
Igår, 00:34
Medlem
Sålt och köpt SAAB med ganska stor tur. Köpte på våren 2024 och sålde precis innan toppen. Köpte sen i botten igen för att sälja i nästa topp. Ren jävla flax ska erkännas.

Men satsade inte tillräckligt för att bli miljonär. Men fonden Silver bullet har jag tjänat mer på och fortsätter tjäna. Får se när toppen är där.
Senast redigerad av Asgard82 Igår kl. 00:47.
Igår, 01:46
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvalaReflektioner

Logiken och sannolikheten i detta inlägg ligger i linje med ditt.
Bakom ironin så gömmer det sig ilska hos denne lille kommunisten.
Igår, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Sålde allt när de stod i 530:-
Rätt eller fel får framtiden utvisa.
Ja vem vet, den står ju i drygt 529kr i dagsläget... Men trenden pekar ju uppåt. Jag har tjänat betydligt mera på Palantir som bara fortsätter att gå som tåget.
Igår, 09:54
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Först: God Jul och STORT GRATTIS till alla kära flashbackare med SAAB-aktier!

Det här kräver ingen egen tråd. Posta i SAAB-tråden istället. (FB) SAAB B - SAAB B

Den här låser vi. /Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in