2025-12-23, 15:25
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Hm, du kanske har en poäng! Kunde hon inte hittat någon i Tyskland att åka till om målet enbart var att komma bort från mamman?

Är det helt säkert att mamman misshandlade henne, eller var det något hon sa för att han skulle tycka synd om henne?

Känns ju ändå som att hon visste vad hon gjorde när det var hon som bad honom att köpa biljett åt henne till Sverige.

Hade det varit en 15-årig pojke och en 40-årig MILF så hade folk säkert sagt att han var kung som fick en 40-åring på kroken och att han måste ha varit kåt som ett djur som åkte ända till Sverige för att få ligga.

Men en 15-årig flicka är tydligen alltid ett offer i jämförelse och oförmögen att fatta egna beslut, trots att tjejer ofta är mognare mentalt än killar i den åldern.
Nej, det gör ingen skillnad om det är en flicka eller en pojke, möjligen i ditt huvud. Ett övergrepp är ett övergrepp. Om ”folk” i din närhet tycker som du skriver, så rekommenderar jag dig att byta umgänge. Normala vuxna män ser inte femtonåringar som sexuella varelser.

Jag har inte tillräckligt med information om händelsen, men kanske tog hon första bästa chans att ta sig hemifrån? Problemet här är inte domen mot en man som uppenbart är pedofil, utan att det finns unga människor som lever i en så utsatt situation att de hellre blir sexuellt utnyttjade än stannar kvar hemma. Om man inte fattar det så har man problem.
Citera
2025-12-23, 15:29
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Ska man inte lyssna på flickan då tycker du?

Ett jävla as för övrigt, så kan väl bara en sexuellt frustrerad och avundsjuk snuskgubbe uttrycka sig?

Vem anmälde då, eller hamnar det under allmänt åtal eller vad det nu heter?
Jag tror att jag representerar en rätt stor del av det svenska folket i min beskrivning av mannen som ett as, och jag är inte det minsta sexuellt frustrerad (tackar som frågar). Du, däremot, projicerar misstänkt mycket som en pedofil.

Förmodligen allmänt åtal. Hoppas att fallet tas upp i hovrätten och att han döms där också.
Citera
2025-12-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Nej, det gör ingen skillnad om det är en flicka eller en pojke, möjligen i ditt huvud. Ett övergrepp är ett övergrepp. Om ”folk” i din närhet tycker som du skriver, så rekommenderar jag dig att byta umgänge.

Nej det är mest kommentarer man brukar se på Flashback om en kille knullat en MILF.

Då brukar det även skrivas att det hade varit drömmen som 15-åring ligga med en riktig MILF och dylikt.
Citera
2025-12-23, 15:33
Medlem
Citat:
Nej, det gör ingen skillnad om det är en flicka eller en pojke, möjligen i ditt huvud. Ett övergrepp är ett övergrepp. Om ”folk” i din närhet tycker som du skriver, så rekommenderar jag dig att byta umgänge. Normala vuxna män ser inte femtonåringar som sexuella varelser.

Jag har inte tillräckligt med information om händelsen, men kanske tog hon första bästa chans att ta sig hemifrån? Problemet här är inte domen mot en man som uppenbart är pedofil, utan att det finns unga människor som lever i en så utsatt situation att de hellre blir sexuellt utnyttjade än stannar kvar hemma. Om man inte fattar det så har man problem.

Ja man vet ju inte säkert omständigheterna kring detta.

Men jag tycker ändå man borde lyssna på tjejen som ju ändå är byxmyndig. Om detta är något hon verkligen, verkligen ville göra, dvs att ha sex med den här mannen och hon inte känner sig det minsta ledsen eller utnyttjad så tycker jag att det borde spela in.
Citera
2025-12-23, 15:36
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ja man vet ju inte säkert omständigheterna kring detta.

Men jag tycker ändå man borde lyssna på tjejen som ju ändå är byxmyndig. Om detta är något hon verkligen, verkligen ville göra, dvs att ha sex med den här mannen och hon inte känner sig det minsta ledsen eller utnyttjad så tycker jag att det borde spela in.
Om hon kom från normala omständigheter och hade blivit förälskad i någon nära sin egen ålder så hade det kunnat bli mer trovärdigt. Men en flicka som blir misshandlad hemma och som söker sig till en 40-årig man i ett annat land lär ha en del psykologiska problem som behöver utredas innan man tar hennes utsaga för att vara okomplicerat sann.

Vilket en normal 40-årig man omedelbart hade fattat. Vilket alltså gör denne man till pedofil.
Citera
2025-12-23, 15:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Jag tror att jag representerar en rätt stor del av det svenska folket i min beskrivning av mannen som ett as, och jag är inte det minsta sexuellt frustrerad (tackar som frågar). Du, däremot, projicerar misstänkt mycket som en pedofil.

Förmodligen allmänt åtal. Hoppas att fallet tas upp i hovrätten och att han döms där också.

Men du brukar ju kunna uttrycka dig tämligen väl, men när du blandar in pedofili när det handlar om sex med en 15-åring så skulle jag vilja säga att något är lite halvskevt med dig i alla fall.
Senast redigerad av halaltarzan 2025-12-23 kl. 15:49.
Citera
2025-12-23, 15:44
Medlem
I korthet innebär lagändringen att skyddet utökas till situationer där barnet har svårigheter att värna sin sexuella integritet. Exempel på sådana situationer som anges i lagtexten är att förövaren utnyttjar barnets psykiska ohälsa, funktionsnedsättning, missbruk eller sin egen auktoritet över barnet.
Finns det någon tjej mellan 15-17 år som inte kan omfattas av det fetade, när hon har sex(heterosex alltså, det är bara där övergrepp sker) med någon som är 18+?
Citera
2025-12-23, 15:53
Medlem
Vilken 40 åring vill ligga med en 15 åring?? Ut med namnet !
Citera
2025-12-23, 16:06
Medlem
Citat:
Hon ville uppenbarligen ligga med honom så mycket att hon åkte tåg från Tyskland ända till Sverige för det. Då vill man verkligen ligga med någon!
Eller så ville hon desperat komma undan från väldigt jobbiga förhållanden med en mor som hotade och slog henne.
Citera
2025-12-23, 16:15
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Vilken 40 åring vill ligga med en 15 åring?? Ut med namnet !

Exakt, 40-åringar vill bara ligga med rynkiga kärringar med degarslen och långa pattar, och inte alls med unga kvinnor som är fasta i köttet. Ska det vara så svårt att förstå.
Citera
2025-12-23, 16:17
Medlem
franges avatar
Såatteh, hur gammal hade hon behövt vara för att det inte skulle räknas som våldtäkt eller sexuellt utnyttjande? 35?
Citera
2025-12-23, 16:17
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Domen är fan sjuk.

Jag håller inte med även om jag tycker 40 åringar inte ska vara par med 15 åringar.

Tyvärr är detta inte första gången jag har hört att man kan bli dömd för sex med 15 åringar, vilket är märkligt när det inte finns något som hels tvång och vi har en lag som säger det är okej.

Domen är helt absurd.
Det är därför vi har lagar kring dessa situationer när det gäller beroendeställning, grooming och utnyttjande av utsatthet. Solklart att han ska sitta i fängelse.

Sen är det helt sjukt att vi inte har en övre åldersgräns för byxmyndiga barn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in