2025-12-23, 10:21
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, verkligen.

Jag får typ 45 k varje månad i lön av min arbetsgivare, för utfört arbete. Det är aldrig något snack om kärlek.
Snål chef

TS syftar väl på att kvinnor inte blir attraherade av snåla män. Men det är ju mest för att det blir tråkigt att behöva tjata om att hitta på saker för att han bara vill spara. Tycker man kan göra både och.
Citera
2025-12-23, 10:23
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
TS syftar väl på att kvinnor inte blir attraherade av snåla män.

Det är väl sannolikt, men ska man börja gissa så tror jag att TS har blivit förtidspensionär, och därmed plötsligt blivit en varm förespråkare av "mänskliga värden".
Citera
2025-12-23, 10:29
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Det är väl sannolikt, men ska man börja gissa så tror jag att TS har blivit förtidspensionär, och därmed plötsligt blivit en varm förespråkare av "mänskliga värden".
Ja det var sannerligen en tunn trådstart.

Tycker att det är bättre om han utvecklar sitt problem så att vi kan ge konkreta råd för nu måste vi gissa om han blivit lämnad för att hon tyckte att han var för snål eller om han tror att han inte hittar en partner för att han är fattig.
Citera
2025-12-23, 13:07
Medlem
Pengar har ingenting med kärlek att göra!
Citera
2025-12-23, 13:51
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Behöver rubriken och frågeställningen ens utvecklas?
När, var och hur började korkskallar som TS inbilla sig att pengar inte alltid varit synonymt med kärlek?
Citera
2025-12-23, 21:00
Medlem
526s avatar
Det är bara golddiggers som inte kan skilja på pengar och kärlek.

Jag älskar dock mina pengar.
Citera
2025-12-28, 21:37
Medlem
Jag läser kommentarerna och känner mig nedslagen. Om du hade upplevt denna känsla i praktiken, kan jag försäkra dig om att denna fråga inte ens skulle uppstå. Tyvärr är denna sällsynta känsla förbehållen endast ett fåtal utvalda, och det är hela problemet. Jag kan bara ge tydliga riktlinjer för hur man identifierar den, om någon är intresserad.
Citera
2025-12-28, 22:02
Medlem
nerdnerds avatar
Nej, pengar är inte kärlek. Se t ex A Christmas Carol av Charles Dickens om du undrar varför, om den snåle och rike och mycket ensamma Ebenezer Scrooge.
Senast redigerad av nerdnerd 2025-12-28 kl. 22:08.
Citera
2025-12-29, 12:27
Medlem
Citat:
Ja, verkligen.

Jag får typ 45 k varje månad i lön av min arbetsgivare, för utfört arbete. Det är aldrig något snack om kärlek.
Har gått ned på samma, och jag tycker jag får mer kärlek. Hade mer förr, i ledarroller och där kan man verkligen tala om kärlekslöshet. Nu har jag en teknikerroll jag trivs med, människor uppskattar det jag gör och jag känner att pengarna är en produkt av bra saker jag gjort som också uppskattas. Ger jag mer kärlek får jag också högre lön. Som ledare var det tvärt om.
Citera
2026-01-03, 06:00
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Kärlek kan förvärvas genom ekonomiska medel genom att skänka presenter. Att visa generositet spelar en stor roll i att vinna en kvinnas hjärta och odla kärleken. Det beror på kvinnans karaktär i relation till sin kärlek och att ge henne omtänksamma kärleksfulla gester.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in