Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-23, 09:35
Medlem
kyrkstockens avatar
Mytomani är alltid en av flera symptom som en individ har på någon större grundläggande.

KAn du bota en mytoman?

Ja jag tror det. Men knappast genom lågaffektivt bemötande. Vederbörande måste lära om.

Men du kan nog inte bota en mytoman.

Det är vad jag tänker.
Citera
2025-12-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag har sin tur är klarat mej från dessa personer under alla mina 62år.
Men hade jag stött på en och jag hittat något fel personen ljuger om hade jag tagit upp det högljutt i gruppen! Och sagt till denna att ett ljug till så är bekantskapen bruten mellan oss!
Det kan nog gå snabbt i så fall:
-ok ok, jag ska inte ljuga mer. Jag lovar
Citera
2025-12-23, 16:21
Medlem
Mr.Swedens avatar
Ett frekvent användande av lögner är naturligtvis ett sätt att dominera andra. Klassiskt psykopatbetende. Känslan av överlägsenhet och power ger den störde en egokick. Narcissistiska personer kan också överdriva och skarva, men då för att göra sig intressanta och få uppmärksamhet. En mildare form.

Psykopater är i princip icke behandlingsbara eftersom de aldrig erkänner att de har problem. Kom ihåg att psykopatens egentliga problem - det som gör att de bufflar upp sig - är att de har oerhört svag självkänsla och känner sig i grunden värdelösa. De klarar inte att bli avklädda.
Citera
2025-12-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Ett frekvent användande av lögner är naturligtvis ett sätt att dominera andra. Klassiskt psykopatbetende. Känslan av överlägsenhet och power ger den störde en egokick. Narcissistiska personer kan också överdriva och skarva, men då för att göra sig intressanta och få uppmärksamhet. En mildare form.

Psykopater är i princip icke behandlingsbara eftersom de aldrig erkänner att de har problem. Kom ihåg att psykopatens egentliga problem - det som gör att de bufflar upp sig - är att de har oerhört svag självkänsla och känner sig i grunden värdelösa. De klarar inte att bli avklädda.

Är nog en sån jag stött på. Allt var så himla bra tills en lögn avslöjades med bevis från tredje part. Då flydde han och blockade mig överallt.

Det finns en anledning till att vissa personer inte har några vänner och ingen kontakt med sin familj.
Citera
2025-12-26, 16:59
Medlem
Inte svar på frågan, men är alla ni säkra på att de är mytomaner?
Själv har jag blivit kallat "mytoman" ganska många gånger av idioter, som inte tror det är möjligt att göra det jag gjort...

((Dels har jag haft många år på mig p g a åldern,
har haft extra tid för annat p g a att jag inte har barn
och dels gillar jag olika sorters utmaningar, vilket gjort att jag gett mig på att försöka klara mycket olika saker.))
Citera
2025-12-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Inte svar på frågan, men är alla ni säkra på att de är mytomaner?
Själv har jag blivit kallat "mytoman" ganska många gånger av idioter, som inte tror det är möjligt att göra det jag gjort...

((Dels har jag haft många år på mig p g a åldern,
har haft extra tid för annat p g a att jag inte har barn
och dels gillar jag olika sorters utmaningar, vilket gjort att jag gett mig på att försöka klara mycket olika saker.))
-är du mytoman?
-nej!

Det är väl mer om man har sagt olika saker till olika personer. Och de börjar jämföra när du inte är med. Eller när något inte kan få ihop. Då blir det svettigt.
Citera
2025-12-26, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowidax
-är du mytoman?
-nej!

Det är väl mer om man har sagt olika saker till olika personer. Och de börjar jämföra när du inte är med. Eller när något inte kan få ihop. Då blir det svettigt.
DE kan inte få ihop det, för DE tror inte det är mögligt, eftersom DE inte klarar av det

En idiot hävdade t o m att jag måste vara 200 år för att kunna ha gjort det då jag skrev en "CV" med antal år för respektive sak jag gjort för att få tyst på den idioten. Han begrep inte att man kan göra flera saker parallellt samma år
Citera
2025-12-27, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
DE kan inte få ihop det, för DE tror inte det är mögligt, eftersom DE inte klarar av det

En idiot hävdade t o m att jag måste vara 200 år för att kunna ha gjort det då jag skrev en "CV" med antal år för respektive sak jag gjort för att få tyst på den idioten. Han begrep inte att man kan göra flera saker parallellt samma år
Gå ihop, skulle det stå.

Jo men folk tror ju inte att man kan göra vissa saker bara för att de inte kan det.

Ja men många män är så. Kanske mest mot tjejer. Antingen försöker de vara macho eller så fattar de faktiskt inte att man är seriös. Kolla JordenIsplatt t ex.
Citera
2025-12-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowidax
Ja men många män är så. Kanske mest mot tjejer. Antingen försöker de vara macho eller så fattar de faktiskt inte att man är seriös. Kolla JordenIsplatt t ex.
Jag gjorde motsatsen.
T ex då tjejer frågade vad jag jobbade med sa jag bara "Distribution" som om jag vore anställd, fastän det var mitt företag

Det idioterna har hakat upp sig på är då jag påstår att/hur något går, brukar jag skriva exempel och det är inte konstigt att jag kommer ihåg fler egna än andras
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in