Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-24, 10:38
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Nä det är ju bättre att våldtäktsmännen får behålla sina bidrag. Bra prioritering 👍🏻

Var skrev jag det? Kan du inte läsa eller är du bara korkad?
Citera
2025-12-24, 10:43
Medlem
De måste själv varit med och avsatt regimen som hade ett västerländskt fritt samhälle och istället tillsatt den nuvarande islamistiska. Oavsett vilket så tar de jobb som arbetslösa svenskar kunde haft. God jul och packa väskan.
Citera
2025-12-24, 10:43
Medlem
mobiltgruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Vad du inte fattar är att iranier är inte ett dugg bättre än alla andra MENA.

Oj, vilket vattentätt argument.
Citera
2025-12-24, 11:17
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Vad menar du med skötsamma?
Om de vore skötsamma skulle de ha lämnat landet när de fick avslag på deras asylansökan för 7 år sen. Istället höll de sig kvar och skaffade omedelbart ett barn till, som svenskarna förväntades försörja.
De har nu inte heller laglig rätt att befinna sig i Sverige sedan deras senaste arbetstillstånd gick ut i våras. Men de vägrar lämna landet och håller sig kvar tills de bokstavligen blir utkastade (i januari? Insha'Allah), med de extra kostnader detta medför för Sverige.
Nej tack. Sverige klarar sig bättre utan "skötsamma" invandrare som dessa.

Ja Migrationsverket kommer inte ge nytt uppehållstillstånd och då kan mamman inte heller jobba och de nya reglerna gör att ekonomisk bistånd inte betalas ut och att hyreskontraktet sägs upp. Vägrar de att åka hem blir de tvingade vilket gör att de inte får komma tillbaks förrän efter 9 år.
Citera
2025-12-24, 11:26
Medlem
Det finns ju ett gästarbetar system.Men ska vi tänka ekonomiskt så borde dom fått stanna. Sverige en bart för högutbildade asylsökande.
Citera
2025-12-24, 11:47
Medlem
OriginalSwedess avatar
Deras svenska är värdelös, utbildningar eller arbetslivserfarenhet från diktaturer är värdelösa och att dom överhuvudtaget fick tillgång till svenskt utbildningssystem är en skymf. Dom kommer bli återbetalningsskyldiga för allt dom fått i Sverige samt Iran straffat för det även efter utvisningen.
Citera
2025-12-24, 12:01
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Vad menar du med skötsamma?
Om de vore skötsamma skulle de ha lämnat landet när de fick avslag på deras asylansökan för 7 år sen. Istället höll de sig kvar och skaffade omedelbart ett barn till, som svenskarna förväntades försörja.
De har nu inte heller laglig rätt att befinna sig i Sverige sedan deras senaste arbetstillstånd gick ut i våras. Men de vägrar lämna landet och håller sig kvar tills de bokstavligen blir utkastade (i januari? Insha'Allah), med de extra kostnader detta medför för Sverige.
Nej tack. Sverige klarar sig bättre utan "skötsamma" invandrare som dessa.

jag kan ha fel i detta fall då jag endast läst fotnoterna. men Sverige älskar att slänga ut folk som inte rånar dig som regel.
Citera
2025-12-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
jag kan ha fel i detta fall då jag endast läst fotnoterna. men Sverige älskar att slänga ut folk som inte rånar dig som regel.
Som ministern sa: Detta är politiken folk röstat för.
Citera
2025-12-24, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenssonsyndromet
exakt som förutspått. dom laglydiga blir drabbade och dom kriminella rörs inte.

jag finner inga ord för mitt hat mot den här förbannade vidriga dumma högern.

Det är inte högern som kontrollerar alla myndigheter, detta är ett systemfel som byggts upp under årtionden. Total oförmåga att hänga med i utvecklingen både nationellt och internationellt.
Citera
2025-12-24, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Jag gillar muslimer långt mycket mer än jag gillar ett ignorant inavelsprojekt som dig som skriver mig som mej 🤣

En skam för Sverige är du. Bra att du utvisades.

Muslimer är det sämsta av det sämsta på planeten, vi bör sparka ut alla muslimer ur Sverige och Europa.
Muslimers bidrag till världen är terrorism och våld.
Citera
2025-12-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Är det bara för att de kommer från det landet du tycker så? Ifall det va Ukrainare hade du tyckt synd?

Ingen vettig människa vill ha MENA-invandrare i sitt land, jag tror du vet varför. Det är import av kriminalitet, sociala problem, kostnader och terrorister.
Se Australien och Bondi beach för senaste exemplet på hur dessa avarter till människor fungerar.
Citera
2025-12-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Hade detta varit på 60-70-talet hade folk agerat svenskt och pratat med dem så att de lärde sig. På den tiden hatade folk Hitler och ville hjälpa folk men nuförtiden går det en lill-Hitler i 25 procent av befolkningen som bara hatar invandrare.

Ingen är lill-Hitler för att man inte vill ha massinvandring och dysfunktionell mångkultur din naiva stackare.
Du lägger skulden på vanligt folk som inte uppskattar massinvandring men ska tvingas att integrera människor som man inte vill ha här. Sverige är till för etniska svenskar inte en massa hopplösa människor från världens alla hörn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in