Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 11:10
Medlem
Dotards avatar
Självklart att WT-svenskar som gått "livets hårda skola" vill skicka ut välutbildade invandrare som bidrar till samhället. Jantelagen sitter djupt rotad
Citera
2025-12-23, 11:13
Medlem
plsdontbanmeagains avatar
Det är ytterst tråkigt att skötsamma perser utvisas. De allra flesta perser har flytt hit pga islamismen i Iran. Det finns rötägg i alla folk, även svenskar, men perser är överlag väldigt bra samhällsmedborgare. De lägger stor vikt i utbildning och statusyrken. De vill att deras söner och döttrar blir framgångsrika svenskar. Sällan bär persiska kvinnor slöja i Sverige. När man ser en svensk man hålla handen med en mellanösterbrud så är det med 99% sannolikhet en persisk tjej (såvida inte man sett fel och det egentligen är en juggebrud). Jag har själv dejtat flertalet iranbrudar. Eftersom de flytt islamism så uppskattar de våran demokrati på ett helt annat plan än både andra invandrargrupper samt svenskar. Perser har kommit hit för att vi har ett öppet och demokratiskt samhälle medans andra, i stor grad, kommit hit för våra generösa bidrag och/eller slappa rättsväsende.

Detta är grunproblemet i svensk migrationspolitik
Vi har gjort helt fel! Istället för att lägga Sveriges behov först så har vi lagt vikten hos den invandarnande individens, påstådda, behov av att släppas in i vårt land.
Eftersom vi prioriterar så som vi gör så innebär det att kriminella blattar som påstår sig inte kunna återvända får stanna trots att de egentligen ska utvisas medans skötsamma perser som denna familj ifråga måste sticka.
För ingen här kan ju påstå att det är bättre att denna familj ska utvisas istället för ex det äcklet som våldtar våra gamlingar?

Det man borde göra är att helt slopa asylinvandring och istället bedriva invandring på ett enda sätt. De som vill invandra till Sverige ska först övertala våra myndigheter att de både vill och är kapabla att integrera sig i samhället. Efter att de har släppts in så ska det uppföljas under lång tid. De som begår brott, inte kan lära sig språket eller skaffa sig ett jobb inom rimlig tid ska utvisas oavsett vad som ev. kan hända dem om dem återvänder.

Ta nu en minut och fundera på hur vårt samhälle hade sett ut om man bedrivit invandring så här sedan 70-talet. Hur hade vårt samhälle sett ut idag?
Citera
2025-12-23, 11:14
Medlem
Om en första generations invandrare begår ett brott som har fängelse på straffskalan så tycker jag det är rimligt med utvisning oavsett svenskt medborgarskap. Det är inte orimligt. Du fick din chans men tog den inte.

På samma sätt är det helt orimligt att två personer som gjort rätt för sig. Skapat ett liv här och är uppskattade medborgare inte får stanna.

Det är också helt orimligt att för varje familj med skötsamma individer som vi utvisar så anvörighetsinvandrar två nya familjer.
Citera
2025-12-23, 11:18
Medlem
Går helt enkelt inte att lita på islamister, ut med alla
Citera
2025-12-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Hade detta varit på 60-70-talet hade folk agerat svenskt och pratat med dem så att de lärde sig. På den tiden hatade folk Hitler och ville hjälpa folk men nuförtiden går det en lill-Hitler i 25 procent av befolkningen som bara hatar invandrare.

Så det är svenskarnas fel?
Jag som har föräldrar som kom på 60/70 talet kan säga du snackar skit. Ingen pratade med dom och än idag är deras vänner från gamla hemlandet. Men de arbetade, de betalade skatt och begick inte brott. De bor idag i ett getto och röstar på SD, precis som hela deras bekantskap som alla bryter på svenska men talar svenska
Citera
2025-12-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Ja så är det, vi kan inte vara hela Världens socialförvaltning även om nu dessa har gjort rätt för sig! Nu blev de uttagna till att resa tillbaka, och så får det bli.

Helvete vet du nånting om Iranier ?
Dom Iranier vi borde utvisa pronto är dom som stödjer och spionerar , och främjar terror .
Dom flesta Iranier i sverige är bra människor som vi ska vara rädda om . Iranier har flytt till sverige under flera perioder.
Shahen ,kriget mot Irak,efter och under revulutionen.
Läs på,träffa människor,ta reda på fakta,
Citera
2025-12-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Ni som gnäller, tacka Åkesson för det. TIDO:s dörrmatta i 4 år utan att göra ngt vettigt inom detta område. Bara massa skitstnack, för att lura nya idioter att rösta på dem. T ex Grundlagen behöver ändras för att kunna ta medborgarskapet fr brottslingar. SD gjorde inte en skit för att ändra på den. Och nu är det för sent, eftersom såna ändringar måste göras minst 1 år före valet och bekräftas efter nästa val.
Jag håller med dig. Vad HAR egentligen SD åstadkommit som stödparti för Party-Uffe och hans inkompetenta regering? Jag tror att de flesta svenskar står bakom en ändring av Grundlagen för att kunna ta det svenska medborgarskapet från grovt kriminella invandrare men det kommer inte att ske under denna mandatperiod. Tack för det, Party-Uffe och Jimmie.
Citera
2025-12-23, 11:28
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Så det är svenskarnas fel?
Jag som har föräldrar som kom på 60/70 talet kan säga du snackar skit. Ingen pratade med dom och än idag är deras vänner från gamla hemlandet. Men de arbetade, de betalade skatt och begick inte brott. De bor idag i ett getto och röstar på SD, precis som hela deras bekantskap som alla bryter på svenska men talar svenska
Inte svenskarnas för det finns fortfarande hopp för folk som beter sig som svenskar gjorde och hjälpte.
Sedan fanns det invandrare som inte lärde sig språket på den tiden också.
Jag minns själv en arbetsplats där en kvinna levt i Sverige i 20 år men fortfarande inte kunde språket och inte ville ha med annat än f.d. landsmän att göra.
Jag har växt upp med finnar, danskar och juggar så jag vet vad jag snackar om. Det fanns mycket kontakter mellan svenskar och invandrare.
Citera
2025-12-23, 11:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja varför inte? Om de är så väl utbildade gör de väl mer nytta i Iran. I sitt jävla hemland. De fick asyl dvs tillfälligt skydd i Sverige. Sedan när faran är över ska de dra hem.
Tror du att regimen glömt bort sina kritiker?
Citera
2025-12-23, 11:34
Medlem
Jag tycker det är konstigt att länder med låga födelsetal försöker minska invandringen. Japan har valt xenofob till Premiärminister. Sverige inför hårdare regler. Det här ju de första med OK jobb som utvisas. Danmark göra samma sak. Samtidigt har man kalle anka födelsetal Sverge 1.42 barn per kvinna. Människan verkar bli mer xenofobisk när vi behöver invandring.

Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Nja 1972 avskaffades beskattningen som en gemensam inkomst med makar. Då kunde kvinnan börja arbeta, då skenade BNP vilket tycktes vara en bra sak men barnafödandet sjönk katastrofalt istället.

Grekland, Portugal och Frankrike har gemensam beskattning för makar. I Tyskland, Luxemburg och Irland kan man välja

Frankrike 1.66 barn per kvinna

Irland 1.50 barn per kvinna

Portugal 1.45 barn per kvinna

Tyskland 1.39 barn per Kvinna (Lägre än Sverige)

Grekland 1.26 barn per kvinna (Lägre än Sverige)

Luxemburg 1.25 barn per kvinna (Lägre än Sverige)

Finland införde individuella beskattning 1976 men hade redan 1967 gått under 2.1 barn. Det samma gäller Sverige men 1968 (lite) och 1969 (mycket). Kanske P-piller spelade roll. Kvinnor kunde kontrollera bättre om de blev med barn. Bred spridning under slutet av 1960-talet.

Det måste finnas många skäl till nedgång. Det är ett globalt fenomen.
Citera
2025-12-23, 11:52
Medlem
LKKINGENs avatar
Problemet är varför dom släpptes in fr början?

Fort Europa och lägg ner EU som något annat än en frihandelszon så skulle det kunna bli ordning på det.

Ja och så förbjud inkvotering överallt förutom inom hemtjänsten där vita svensktalande kvinnor bör ges företräde alltid vid nyanställning.
Citera
2025-12-23, 11:53
Medlem
Muslimsk regimtrogen Shia-handläggare inblandad förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in