Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-12-22, 05:01
Medlem
scoremaxs avatar
Individer i Västvärlden 2025:

”-jag kan ju iofs bara välja att inte titta på det jag inte vill se, men eftersom jag är både slö och korkad ser jag hellre att just det jag inte vill se tas bort för alla andra.”
Citera
Igår, 19:25
Medlem
Direkt efter detta ska det tydligen sändas någon slags dokumentär om Jesus. Det är väldigt mycket kristendom på SVT.
Citera
Idag, 00:54
Medlem
Vem bryr sig? Vill man inte titta så stäng av.

Personligen så tycker jag det är rätt gött att slötitta på. Kul med Påven osv och nej, noll religiös.
Citera
Idag, 01:09
Medlem
Patrik2108s avatar
Protestantismen är död sedan länge. Man är snart tillbaka hos modern.
Citera
Idag, 07:20
Medlem
Det är ett bra tag sedan Svenska kyrkan ansåg sig stå i en militant kampställning gentemot katolikerna. Google ekumenik, nån? Dessutom är katolicismen både en del av svensk historia och den bekännelse som många invandrare identifierar sig med, Det är inga problem med att SVT sänder midnattsmässan på julen, det har man gjort i minst fyrtio år.

Vad som däremot är irriterande är att SVT:s julotta (från Linköpings domkyrka) numera inte är live, lika litet som Luciamorgonen. Jag kollade nyss upp - programmet har just börjat i ettan men det publicerades på SVT Play redan klockan 02 i natt. Alltså förinspelat! Okej, jag begriper artt de vill ha en "snygg sändning" och kunna gardera sig mot tekniska fadäser men att en av årets tyngsta gudstjänster inte ens är live på tv känns dock billigt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in