Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-21, 00:21
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Kör en egen mailserver så slipper du lita på terrorleverantörer. Kör egen DNS också så drabbas du inte av den statliga censuren.

Det var så internet var tänkt att fungera.

En liten VPS med fast IP kostar under hundringen per månad.
Fast då kommer TS få sina mail som skickas till andra leverantörer lästa... det kanske är läge för folk att inse vikten av att kryptera mail?
Citera
2025-12-21, 08:28
Moderator
vhes avatar
Det är nog i det närmaste omöjligt att hitta en epost-leverantör som kan garantera att samtliga anställda inte åtminstone sympatiserar med Antifa, så det är nog som GrayPagan säger, du får nog helt enkelt lära dig köra din egna mail-server.

Du verkar dock ha en väldigt bred definition av ordet vänsterextremist om du inkluderar hela open source-rörelsen i begreppet. Du kanske kan finna tröst i att fetchmail är skrivet av en alt-right:are, så du kan åtminstone hämta hem din post utan kommunistinblandning ;-)
Citera
2025-12-21, 08:43
Medlem
Vem har ens sådana konstiga mejlleverantörer, har aldrig ens hört talas om dem? Man har ju sina mejlkonto via ens operatör, som t.ex. Telia.
Citera
2025-12-21, 09:01
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vem har ens sådana konstiga mejlleverantörer, har aldrig ens hört talas om dem? Man har ju sina mejlkonto via ens operatör, som t.ex. Telia.

Med 16 000 anställda är det nog rimligt att anta att det jobbar minst en Antifa-sympatisör på Telia. TS verkar ju vara utomordentligt petig när det gäller detta.

Bland övriga så är det väl så att de som tröttnat på att behöva byta mailadress när de byter ISP eller jobb på ett eller annat sätt vill ordna en mer permanent adress.
Citera
2025-12-21, 10:58
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtitorlrg
Protonmail är nog den enda jag kan rekommendera

Proton är antifa om något.
Citera
2025-12-21, 11:22
Medlem
Citat:

Väldigt många developers och moderatorer från många olika organisationer och företag har offentligt skrivit att dom är antifa.

I min erfarenhet verkar det som att det finns väldigt många företag i tyskland som är ägde av antifa. tyskland verkar vara en central punkt för antifa att bygga en infrastruktur för deras internetoperationer.

Du använder ett begrepp, antifa, som du inte verkar begripa. Så du behöver definiera vad du egentligen menar, om vi ska kunna hjälpa dig.

Min uppfattning är att du anser att antifa är vänsterextrema.

Men samtidigt säger du att många developers och många företag skrivit att de är antifa, dvs du påstår att företag som alltså drivs av kapitalism är vänsterextrema. Det är inte logiskt. Du verkar alltså tänka rörigt. Vet du ens själv vad du söker?

Jag bad Chat GPT förklara för dig, och i svaret får du tips på var du kan söka efter lämpliga e-post leverantörer:

Citera
2025-12-21, 13:58
Medlem
Citat:
Alla bolag börjar små. Du får ta och lära dig historian bakom nämnda emailleverantörer, vilka dom är. Allt hänger ihop. Du vet väldigt lite.
ledarna/organisatörer inom vänsterextremisterna har gott om pengar som dom får från globalister och USAID.
antifa är vänsterextremister.
Sedan kan vi inte heller förvänta oss att dom största bevisen delas offentligt på flashback som saknar riktig anonymitet.
Kan du tänka dig att en emailleverantör har stått och skrikit på video att dom ska mörda vissa personer för "dom är fascister!" som jag inte ger namn på? Och dom är fortfarande anställda hos emailleverantören. Det finns jätte mycket hård bevis som inte kan delas. Darför antog jag att folk som svarar i denna tråden vet från egen erfarenhet hur stor och galen antifa är. Darför vi ska diskutera emaileverantörer som inte har vänsterextremister anställda.
Jaha... du verkar "veta" en massa saker som nästan ingen annan vet. Men du kan själv inte bevisa något.
Du borde postat detta i konspirationsforumet istället för här.
Citera
2025-12-22, 00:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
En moderator sa att jag borde starta denna tråd om emailleverantörer i denna forum natverk-och-datorkommunikation.

Vem fan vill att terrorister (antifa) ska kunna läsa alla email? Ingen vill det men det är inte så lätt undvika eftersom det finns inte många alternativ och man kan inte heller alltid veta helt med säkerhet vilka är ägda av antifa. Man får ofta beräkna sannolikheten genom att kolla vad deras anställda säger och även kolla om man kan hitta klagomål från användare.

Väldigt många developers och moderatorer från många olika organisationer och företag har offentligt skrivit att dom är antifa. Men efter antifa blev klassade som terrorister, så har dom raderarat många av dessa meddelanden dom skrivit. Man kan anta att alla som beter sig som vänsterextremister är antifa i smyg eller samarbetar med antifa vilkwr är samma sak.

I min erfarenhet verkar det som att det finns väldigt många företag i tyskland som är ägde av antifa. tyskland verkar vara en central punkt för antifa att bygga en infrastruktur för deras internetoperationer.

Posteo och mailbox är med väldigt hög sannolikhet antifa.

Egentligen skulle det bästa vara att använda big tech emailleverantörer eftersom dom kommer kunna läsa dina email hur som helst eftersom nästan alla myndigheter och företag som skickar dig email, använder antingen outlook eller gmail.

Men det finns ju en anledning varför folk vill komma undan Gmail/outlook/bigtech osv, vilket är hur lite kontrol vi har över våra egna konton. Dom behandlar sina kunder som barn, och beter sig som stränga och kontrollerande föräldrar. Helt plötsligt får man inte ens logga in i sitt eget konto längre.

Dessutom vore det bra om emailleverantören är inom EU och har sina servers här i eu också eftersom EU har bättre dataskyddslagar än resten av världen.

Det finns ett par leverantörer som är vad våra myndigheter använder och rekommenderar men det så trist att bankid eller freja är krav hos dom. Annars skulle dom vara intressanta val.

Det måste också vara möjligt att använda en egen client för att läsa mailen, istället för emailleverantörens egen webbapp.

Protonmail är nog den enda jag kan rekommendera men dom är envisa om att göra em del dåliga beslut och vill inte ändra sig även när så många kunder ber dom om det. Så protonmail kan vara ett ok alternativ att komma undan antifa och kanske den enda.

Detta är inte bara en vanlig tråd om fördelar/nackdelar om olika emailleverantörer. När ni diskuterar emailleverantörer i denna tråd, kom ihåg att huvudpunkten är att det ska vara en låg sannolikhet att antifa inte har kontrol över emailleverantören. Använd er egen erfarenhet att diskutera sannolikheten. Ser det till exempel ut som deras anställda är vänsterextremister?
Antifa är personer med ring i näsan och dålig andedräkt. De äger inte, annat än i undantagsfall, serverhallar och e-postleverantörer. Case closed. Thread locked.
Citera
2025-12-22, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Hört talas om Chat Control? Dina mail kommer bli genomlästa oavsett. Dumt att ha något i EU som leverantör.
Email i allmänhet är okrypterat skräp. Ingenting allvarligt ska någonsin skickas över email, utan det är Signal och dylikt som gäller.
Citera
2025-12-22, 11:23
Moderator
rancors avatar
Nätverk och datorkommunikation --> Konspirationer och alternativa teorier

Ämnet är i alla fall inte nätverk och datorkommunikation och jag gör bedömningen att den hamnar här under konspirationer men nära gränsen till papperskorgen.

Det hade gått att diskutera om det finns någon fakta bakom alla dessa påståenden men jag är intresserad av att få lite fakta serverad så just nu blir det ingen papperskorg. Dock kanske de lokala moderatorerna har en annan åsikt.

/Moderator
Senast redigerad av rancor 2025-12-22 kl. 11:26.
Citera
2025-12-22, 12:25
Medlem
torsdag2023s avatar
Det där är lika dumt som när Greta drog med sig bögar till Gaza.
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Proton är antifa om något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in