2025-12-20, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Besökte en rättegång ang. finansiellt brott nyligen. Passade på att gå runt och titta på info-tavlor för dom andra fallen som togs upp. Noterade ett fall där det stod barnporr, sex med mindreårig, misshandel, narkotikabrott osv. Trodde i min enfald att det skulle sitta någon deprimerad gm där med sin advokat. Men nejdå, plötsligt kom en orten kille med minst femton brushor som gav honom applåder och high fives innan alla gick in på rättegången. Inte alla kulturer som har samma syn på otukt med mindreåriga minst sagt! Läste inte själva domen, det var säkert en "äldre" tjej 10-14 kan man väl misstänka men ändå. I det här fallet hoppas jag någon kan få reda på vem det var, kan ju vara någon svensk också så klart. Män i förskolan känns ju sådär...

Fan vad du är full av skit, oftast är man häktat ifall man är.misstänkt för barnporr så blir lite svårt att high fivea med "broshorna"
Citera
2025-12-20, 08:02
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonLawn
Dra inte alla män över en kam, dock är det alltid suspekt med utländska män som jobbar inom förskola
Män i förskolan är nödvändigt, sådana här händelser gör att politiker kan fortsätta diskriminera och hålla i sina dåliga argument för att montera ner betydelsen av att ge arbetande i förskolan bra villkor så som färre barn i barngrupperna, fler pedagoger/barn då fler barn har särskilda behov. Sådant här gör också att färre män söker sig till förskolan vilket också bildrar till lägre löner, sämre utvecklingsmöjligheter som oftast idag bygger på kvinnodominerade pedagogiska ideologier. Med mera med mera...
Citera
2025-12-20, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Alltid suspekt med män som jobbar på förskolor. I Stockholm dessutom där kvinnor med enkelhet kan anställas.

Jag är ganska säker att kvinnors sexbrott mot barn underrepresenterade i vårt rättssystem beror delvis på att upptäcksrisken är mindre. De lämnar mindre teknisk bevisning och vi letar inte efter kvinnliga GM. Dessutom är chansen större att barnen inte förstår att de har utsatts för sexbrott av en kvinna jmf med en man.
Citera
2025-12-20, 08:37
Medlem
Har väl oftast varit vita enstörningar som utför våldtäkter på förskolan. Är nog en Svensson denna gången också, som vanligt.
Citera
2025-12-20, 08:59
Medlem
Måste ju vara någon som vet vilken förskola detta gäller??
Citera
2025-12-20, 09:02
Medlem
Det enda problematiska här borde vara bevisningsfrågan, sedan när den är avklarad så är det livstids fängelse som är enda rätta domen.
Citera
2025-12-20, 09:12
Medlem
Tonyos avatar
Med tanke på allt som har hänt trodde jag att förskolorna hade rutiner så att sånt här inte kan hända. Det finns tyvärr antagligen bara en medicin för det här avskrädet och det är en kula i pannan. Bäst för alla.
Citera
2025-12-20, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorK
En man i 20-årsåldern har tagits ur tjänst på en förskola i södra Stockholm.
Mannen misstänks ha våldtagit ett barn, enligt Aftonbladets uppgifter.

Någon som vet mer?
Vilken förskola, område osv?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5p009O/uppgifter-forskolepersonal-misstanks-ha-valdtagit-ett-barn?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Samma sak hände när jag hade barn i förskolan tystades ner såklart, ingen personal ville prata locket på! Bra att det kommer fram.
Citera
2025-12-20, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trustfew
Har väl oftast varit vita enstörningar som utför våldtäkter på förskolan. Är nog en Svensson denna gången också, som vanligt.

Det var en ensamkommande på min förskola så det är jag inte säker på!
Citera
2025-12-20, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Män i förskolan är nödvändigt, sådana här händelser gör att politiker kan fortsätta diskriminera och hålla i sina dåliga argument för att montera ner betydelsen av att ge arbetande i förskolan bra villkor så som färre barn i barngrupperna, fler pedagoger/barn då fler barn har särskilda behov. Sådant här gör också att färre män söker sig till förskolan vilket också bildrar till lägre löner, sämre utvecklingsmöjligheter som oftast idag bygger på kvinnodominerade pedagogiska ideologier. Med mera med mera...

Jag håller med om att arbetsvillkor, barngruppernas storlek och resurser i förskolan är avgörande frågor..men de går att diskutera utan att bortse från riskperspektivet.
Att lyfta att majoriteten av allvarliga övergrepp mot barn begås av män är inte ett angrepp på alla män, utan ett konstaterande av ett mönster som samhället måste förhålla sig till.

Att prata om risker är inte detsamma som att säga att ”alla män är farliga”, på samma sätt som att säkerhetskontroller på flygplatser inte innebär att alla resenärer är misstänkta. Det handlar om förebyggande ansvar, inte moralisk kollektivdom.

Det är också fullt möjligt att samtidigt värna barns trygghet och kräva bättre villkor i förskolan. De två frågorna står inte i konflikt med varandra.. det är ett falskt motsatsförhållande.
Citera
2025-12-20, 09:39
Medlem
borgir82s avatar
Vilken förksola gäller detta och vem är GM?? Fram med namn!
Senast redigerad av borgir82 2025-12-20 kl. 09:43.
Citera
2025-12-20, 09:45
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evy666
Fan vad du är full av skit, oftast är man häktat ifall man är.misstänkt för barnporr så blir lite svårt att high fivea med "broshorna"
Såg du Christian Peterson reportaget där han konfronterade en Palestinier i lobbyn på tingsrätten där den mannen satt med sin mamma och väntade på rättegången för videos med våldtagna bebisar? Så kan det vara men om utredningen är klar finns det inte alltid skäl att häkta någon. Du kan besöka din lokala tingsrätt och se med egna ögon vad som döms av där dagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in