Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-19, 18:16
Medlem
ScheriffenIRomas avatar
Jag säger inte att jag vill att snusknisses identitet ska läcka, men fan vad jag ändå vill veta mer om honom och hela situationen.
Jag vill ha en kort anonym dokumentär där kolleger, chef, intagna och mannens anhöriga intervjuas.
Mannen får redogöra för sin syn på saken.
En film typ i stil med Hasse Aros krim-special på tv3 från sent nittiotal. ”Fallen vi aldrig glömmer” eller liknande.
Citera
2025-12-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScheriffenIRoma
Diskussion:
Hur kunde han fått jobbet från första början?

Man behöver inte ens ha gått ut gymnasiet för att få jobb som kriminalvårdare nu. Tror dom har otrolig personalbrist. Sjaskig lön för att gå runt i betongbunkrar och bli mordhotad av kaozblattar varje dag. Njaaa tack.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/andrad-kravprofil-ska-leda-till-fler-kriminalvardare/
Citera
2025-12-19, 19:54
Medlem
ScheriffenIRomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Man behöver inte ens ha gått ut gymnasiet för att få jobb som kriminalvårdare nu. Tror dom har otrolig personalbrist. Sjaskig lön för att gå runt i betongbunkrar och bli mordhotad av kaozblattar varje dag. Njaaa tack.

Kanske var därför han behövde sno de intagnas frukostfrallor och åt sina snorkråkor.. han gick hungrig
Citera
2025-12-19, 21:20
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Jag säger inte att jag vill att snusknisses identitet ska läcka, men fan vad jag ändå vill veta mer om honom och hela situationen.
Jag vill ha en kort anonym dokumentär där kolleger, chef, intagna och mannens anhöriga intervjuas.
Mannen får redogöra för sin syn på saken.
En film typ i stil med Hasse Aros krim-special på tv3 från sent nittiotal. ”Fallen vi aldrig glömmer” eller liknande.

Låter som vilken pissgubbe som helst egentligen. Luktar piss och ser ut som fan. Lätt utvecklingsstörd men ändå god arbetsförmåga (se arbetslinjen) och kan hantera simpla uppgifter som t.ex att låsa en dörr.
Självklart ser ju pissgubben bullen på jobbet som en riktig festmåltid för att hans diet annars består av 1L fil och fryst pasta carbonara.
Självklart tänkte han den dagen för mycket på snygga brudar att han glömde att låsa dörren. Handtrallan till Ellos katalogen hägrade i horisonten.

Jaha. Var ska han jobba nu då? Nu kommer han istället tillbringa dagarna med att lukta på böcker på ett bibliotek och allmänt lallade på torget
Citera
2025-12-19, 21:29
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Dom tar in vilket patrask som helst nu för tiden. Det krävs inte ens gymnasieutbildning längre.
Dom har väl inget val då personalomsättningen är skyhög. Jag jobbade själv där några år men fick nog och skulle hellre tigga utanför Ica än att gå tillbaka.

I hear you brother. Jag håller fullständigt med, jag skulle hellre välja att vara hemlös än gå tillbaka till det stället.
Citera
2025-12-19, 23:17
Medlem
llundberg57s avatar
Det är väl bara att tvärvägra att jobba med idioten. Och varför låter du han åka med i bilen? Skulle aldrig i livet tillåta det!
Citera
2025-12-19, 23:19
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fel. Alla som KAN ska jobba. Denna person kan uppenbarligen inte jobba. I alla fall inte inom Kriminalvården.
Om han inte jobbar ska han inte heller äta!
Citera
2025-12-19, 23:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Om han inte jobbar ska han inte heller äta!

Snor kan han ju käka ändå. Det är gratis.
Citera
2025-12-20, 11:35
Medlem
Kriminalvårdsmagasinet har visst fått tag på en annan vakt som jobbade med den avskedade mannen, denna har gett en kommentar.

https://www.kriminalvardsmagasinet.se/public/221144-kriminalvardare-at-snorkraka-sparkas/
Citera
2025-12-20, 11:56
Medlem
finns nog bara en sak som är värre än att jobba på kåken, att sitta där själv tillsammans med 70-80 % mena slödder som arbetsgivare tar de nog in vilka som helst kriminella , invandrare mm
Citera
2025-12-20, 12:18
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Dagens nyheter skriver:

Diskussion:
Han fick sparken av fler anledningar än sviktande personlig hygien, men kan enbart äcklighet vara anledning nog att sparkas i dessa typer av yrken.
Det låter som att en intagen har kommit åt kriminalvårdarnas arbetskläder och lajvat på ett ytterst trovärdigt sätt.
Citera
2025-12-20, 12:32
Medlem
cebejs avatar
Citat:
Dagens nyheter skriver:

Diskussion:
Han fick sparken av fler anledningar än sviktande personlig hygien, men kan enbart äcklighet vara anledning nog att sparkas i dessa typer av yrken.
Han kanske inte hann uppvisa alla sina färdigheter på intervjuer.
Eller så gör han detta medvetet. Det verkar nästan så?
Eller kanske inte- mycket av det arbetsföra och anställda folket av idag är under all kritik rent intelligensmässigt och då pratar jag inte om de nyanlända och inte heller alla gånger om lågstatusyrkena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in