2025-12-20, 09:42
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Vilket hjältedåd.
Citera
2025-12-20, 10:04
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Hamnen är ett Nato skyddsobjekt
så man får inte ha varit straffat för narkotikabrott

https://gavlehamn.se/wp-content/uploads/2025/08/Bakgrundsinformation-Utbyte-av-passerkort.pdf

” Från och med 1 september 2025 godkänns inte längre ID06 som inpasseringskort i
hamnen.
Endast Gävle Hamns egna passerkort gäller efter den 31 december 2025.

” Kontrollen görs både vid nyansökan och vid förnyelse av kort.”

Det där kan väl orkades en hel del problem. ID06 går ju att få tag på lite varsom helst utan några problem men om dessa nu inte blir gulvita och man måste ha deras egna samt att de kommer genomföra denna kontroll och om det nu stämmer att flera tagit in så kanske de inte får jobba kvar, nu nämnder de inte vad som är en godkänd bakgrundkontoll men kan bli en hel del bortfall då efter 31 januari
Citera
2025-12-20, 13:08
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Någon har kvittrat fattar du väl och försöker ge igen på kollegorna för något bs på jobbet.

Hoppas dom kan röka ut hen och avskeda fanskaoet.

Eller så har någon av de anställda redan fastnat i polisens radar pga annat/eller varit oförsiktig samt/eller har umgås med någon annan som redan finns på span etc.

Det blir väldigt lätt ringar på vatten så att säga när det handlar om droger, och de involverade brukar inte direkt vara diskreta heller.

Om det rör sig om Yilport så kommer media att festa loss på den här nyheten eftersom UG redan gjort ett inslag då innan gällande vaktbolaget och droger som gällde Gävlehamn för en tid sen.
Citera
2025-12-20, 22:02
Medlem
davetheslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Har dom varit stökiga? Tagit droger vid bordet?

Eller står polisen helt enkelt utanför olika julfester chansar hejvilt?

Nää, jag tror de vart jäkligt osmidiga bara. Jag bettar på kola direkt vid bordet.
Citera
2025-12-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Nää, jag tror de vart jäkligt osmidiga bara. Jag bettar på kola direkt vid bordet.

Du är ingen vinnande spelare hör jag.
Citera
2025-12-21, 06:05
Medlem
MyJustices avatar
Regelverket för när Polisen får göra ett Narkotikaprov ändrades den 1 mars 2025
Det gäller vid Bilkörsel .

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/nationell/2025/februari/ny-lag-ska-upptacka-narkotikapaverkade-forare/
Citera
2025-12-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Eller så har någon av de anställda redan fastnat i polisens radar pga annat/eller varit oförsiktig samt/eller har umgås med någon annan som redan finns på span etc.

Det blir väldigt lätt ringar på vatten så att säga när det handlar om droger, och de involverade brukar inte direkt vara diskreta heller.

Om det rör sig om Yilport så kommer media att festa loss på den här nyheten eftersom UG redan gjort ett inslag då innan gällande vaktbolaget och droger som gällde Gävlehamn för en tid sen.

Gjorde bara en kvalificerad gissning. Sitter du på insideinfo så kan det mycket väl vara så.

Men polis dyker inte upp på vanliga företagsfester eller julbord. Gör dom det så har dom fått underrättelseunderlag, ofta av någon missunsam kollega som vill ge igen/förstöra glädjen för de andra.
Citera
2025-12-27, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Har en polare som jobbade på en hamn längre norrut för ett tag sen. Varje gång skeppen kom från Ryssland (detta var innan kriget), så var det julmarknad inne i magasinen med pallvis med smuggelgods och cigg. En del köpte för eget behov, en del för att sälja vidare. En fick i uppgift att lägga sig på span utanför det lokala tullverket och ringa om tullens bil började röra på sig.

Har väldigt svårt att tänka mig att det också rörde tyngre grejer än cigg och vodka, men det var inget min polare såg. Jag förmodar att de grejerna skedde lite mer dolt.
Swim jobbade i gävle hamn under 10-15 år, man fick bra kontakt med "båtarna" och fick vad enstaka tillfällen köpa vapen som pistol samt ak47. Hade dock mera behov av 50 limpor cigg lådorna 😇
Citera
2026-01-18, 17:54
Medlem
Inget nytt i ärendet?
Citera
2026-03-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snittscheeer
Inget nytt i ärendet?

Ska ha kommit 3 domar i fallet , oklart om utfall.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in