2025-12-18, 12:56
Medlem
strategasiats avatar
Särskilt i början av dagen och sent på kvällen så blir jag skakig och lätt illamående efter ett par minuter.
Avskyr känslan men just dem där två minuterna gör att jag fortsätter plus att jag tror att känslan tillslut ska ge sig. Jag har rökt och snusat från och till i många år.
Citera
2025-12-18, 14:36
Medlem
Nej det är inte normalt.
Citera
2025-12-18, 16:18
Medlem
Starobrnos avatar
Eller kan det vara kaffet?
Citera
2025-12-18, 17:38
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Det låter som något annat är fel, sväljer du snussaft på tom mage kan det i och för sig ge en känsla av sura uppstötningar
Citera
2025-12-18, 18:12
Moderator
Neksnors avatar
När jag rökte kunde jag få ett oskönt minirus om jag hade väntat onödigt länge (kanske en lång natt, jag minns inte riktigt) med att röka.
Citera
2025-12-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Särskilt i början av dagen och sent på kvällen så blir jag skakig och lätt illamående efter ett par minuter.
Avskyr känslan men just dem där två minuterna gör att jag fortsätter plus att jag tror att känslan tillslut ska ge sig. Jag har rökt och snusat från och till i många år.
Så har jag haft det i tjugo år.

Speciellt blir det så om jag dricker lite för mycket kaffe och stoppar in prillorna lite för tätt inpå utan att tänka mig för. Brukar bli så när det är mycket på jobbet. Eller när man hoppar över både frukost och lunch. Och/eller när jag sovit kasst.

Har alltid varit samma lösning för mig:
1. Släng prillan
2. Häll ut kaffet
3. Skölj iskallt vatten i ansiktet en liten stund och smutta på iskallt vatten lite då och då.
Då släpper det efter en stund.
Citera
2025-12-18, 21:22
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Ja det är normalt. Det är nikotinet.
Rök och snusa regelbundet om du inte vill känna av effekten.
Citera
2025-12-18, 22:49
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Ja det är normalt nikotin är ett nervgift!
Citera
2025-12-19, 09:54
Medlem
No6s avatar
Låter som att du röker stark tobak möjligtvis. Man har ju haft lös tobak liggandes(eller rättare sagt fått av någon annan) som man blandat med en pipa hasch ett par gånger och jävlar vad det kan snurra till.

Alternativt att du är känslig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in