Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-17, 19:00
Medlem
https://www.flashback.org/regler
Citat:
0.04. Korspostning
Att korsposta, det vill säga att posta liknande inlägg i flera olika trådar eller skapa liknande trådar i flera forum, är förbjudet.

Det finns tre trådar som i princip nu behandlar samma nyhetsläge
(FB) Dokument inifrån: Hatet (SVT)
(FB) Christofer "Chrippa" Lundström (f.d Berg, misstänks för ekobrott)
(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)

Här är ett inlägg som jag postat i tråden om Joakim Lundell. Det är bara en länk till en nyhetsartikel och ett citat ur ingressen. Där Bo-Göran Bodin och Chrippa uttalar sig om Jocke och Hatet.

Jag anser att denna nyhetsartikel har relevans i alla tre trådar. Räkans det som korspostning att posta länk + citat till samma nyhetsartikel i tre olika trådar även om den är relevant i alla tre?

Om en kändis med egen skvallertråd på Flashback avlider får man då posta samma inlägg i tråden (FB) Kändisar som nyligen har dött och kändisens egen tråd? Eller räknas det som korspostning?
Senast redigerad av snigelslum 2025-12-17 kl. 19:05.
Citera
2025-12-17, 19:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum

Här är ett inlägg som jag postat i tråden om Joakim Lundell. Det är bara en länk till en nyhetsartikel och ett citat ur ingressen. Där Bo-Göran Bodin och Chrippa uttalar sig om Jocke och Hatet.

Jag anser att denna nyhetsartikel har relevans i alla tre trådar. Räkans det som korspostning att posta länk + citat till samma nyhetsartikel i tre olika trådar även om den är relevant i alla tre?

Om en kändis med egen skvallertråd på Flashback avlider får man då posta samma inlägg i tråden (FB) Kändisar som nyligen har dött och kändisens egen tråd? Eller räknas det som korspostning?

Beskriv varför den är relevant och vilken koppling den har i respektive tråd så ska det inta vara några problem.

Lägg ner lite jobb istället för att bara copypasta.
Citera
2025-12-18, 05:45
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum

Alltså någonstans kan jag tycka att om en sak träffar flera trådar och man inte postar av ren illvilja/missbruk för egen vinning, utan i syfte att gynna en pågående diskussion, så ska man kunna posta samma inlägg i de trådar det berörs.

Vad du pekar på kan jag tycka är okej just eftersom det är så många berörda i den artikeln. Och helt ärligt: Vad spelar det för roll om du eller någon annan postar artikeln i olika trådar var för sig? Det handlar om en extern nyhetshändelse. Alltså inte någonting som utgår ifrån dig personligen. För där tycker jag man kan dra gränsen. Du kan knappast styra att nyhetsrapporteringen träffar tre trådar samtidigt.

Däremot att starta en ny tråd om just den artikeln kan jag däremot tycka vara överflödigt, särskilt om du postar den i befintliga tre trådar. Nu var det i och för sig inte ditt förslag. Men tänkte om man behöver sätta gränser någonstans.

Så kör hårt.
Citera
2025-12-18, 05:54
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Beskriv varför den är relevant och vilken koppling den har i respektive tråd så ska det inta vara några problem.

Lägg ner lite jobb istället för att bara copypasta.
Fast om informationen/diskussionen är densamma ska man inte behöva maskera den genom att ändra lite bokstäver.

Vad ska ändras tycker du? Citeringen från artikeln? Då riskerar TS 1.02 om citeringen i separata inlägg omfattar hela artikeln.

Tycker nog inte att man ska behöva pynta eller fixa med ett inlägg. Bättre att information når ut snabbt än att straffa budbäraren. I vart fall i trådar som just nu har hög konsumtion av läsare.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-12-18 kl. 05:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in