2025-12-17, 17:33
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1433395
Citat:
En hund är instängd i en personbil i Västerås.

Enligt allmänheten tutar hunden kraftigt på signalhornet och söker uppmärksamhet.

Citat:
Polisen har dock tagit beslut om att inte rycka ut till platsen.

– Det är så pass milt väder ute, varken överdrivet varmt eller kallt. Därför har man beslutat att det räcker med att skicka ett så kallat "polis-sms" till bilen.

Någon som vet mer om tut-hunden?
Citera
2025-12-17, 17:37
Medlem
StorFetAnkas avatar
Säkert en aggressiv ägare som ofta tutar i trafiken medan hunden åker med i framsätet. Hundar är smarta men den måste ha sett ägaren tuta många gånger för att förstå att det är ett bra sätt att kalla på uppmärksamhet.
Citera
2025-12-17, 18:34
Medlem
västerås har allt ifrån hillbillies till gängkriminella med kamphund.
min gissning är en muskelknutte med kamphund som tutar agressivt när han känner sig trängd eller när trafiken går extra långsamt.
Citera
2025-12-17, 18:55
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Säkert en aggressiv ägare som ofta tutar i trafiken medan hunden åker med i framsätet. Hundar är smarta men den måste ha sett ägaren tuta många gånger för att förstå att det är ett bra sätt att kalla på uppmärksamhet.
Ja och de bilförare som ägaren har tutat på så många gånger har kommit fram till bilen och fönstret och har haft en högljudd diskussion. På så sätt har hunden lärt sig att "lägger jag mig på tutan tillräckligt länge kommer det en människa som förstår att jag är förbannad".
Citera
2025-12-17, 18:57
Medlem
KlasLunds avatar
Intressant att ingen ännu frågat om rasen.

I vanliga fall brukar den frågan komma innan man ens vet vad som hänt, men nu när det faktiskt är relevant, en hund som lärt sig använda signalhorn är det märkligt tyst.

Rent heuristiskt känns det som att vi kan utesluta tax, basset och chihuahua. Mer sannolikt något med framåtdriv, självförtroende och ägare som tutar i affekt i rondeller.

Jag säger inte att rasen förklarar allt, men något säger mig att det här inte är en golden retriever på väg till brukshundskurs.
Citera
2025-12-17, 19:15
Medlem
2023-01-01s avatar
Var hunden svart?
Citera
2025-12-17, 19:19
Medlem
Lyzzas avatar
Vilken hundras som helst kan tuta. https://youtube.com/shorts/x78fx2WPAfQ?si=JTX88NSbMsitK2nE
Citera
2025-12-17, 21:39
Medlem
Merwinnas avatar
Klok hund. Men polisen borde ha åkt dit! Tänk om ägaren ligger på bilgolvet, medvetslös! Någon som vet hur det har gått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in