2025-12-20, 13:07
  #769
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
"Den 1 oktober i år drabbades en 100-årig kvinna i Stockholm av bröstsmärtor. Hon fick inte tag i någon ambulans, utan fick i stället besök av en man från hemtjänsten.

”De har sagt att du ska smörjas”, sa han, enligt vad kvinnan berättat i förhör.

Hon undrade vad han menade eftersom hon hade ont i bröstet.

Han hade en salva och något okänt föremål som han förde upp i hennes underliv. Hon skrek åt honom att sluta men han fortsatte, utan att svara henne.

I ungefär tio minuter höll han på, sen gick han.

Han döms nu för våldtäkt till fyra års fängelse. Han är medborgare i Irak och åklagaren hade yrkat på utvisning, vilket tingsrätten avslår."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hemtjanstmannen--valdtog-100-aring/

HELT SJUKT! Det kommer hit "flyktingar" från Mellanöstern och Nordafrika och våldtar våra åldringar.



.........................

Länk till inlägg med FUP: (FB) Hemtjänstanställd från Irak våldtog 100-åring. Utvisas inte.

Länk till inlägg med tingsrättsdom: (FB) Hemtjänstanställd från Irak våldtog 100-åring. Utvisas inte.

/Mod

Fy fan.

I sverigedemokraternas Sverige får man vara kvar i landet. Fy
Citera
2025-12-20, 13:13
  #770
Medlem
vidrigt brott
Citera
2025-12-20, 13:19
  #771
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Jag håller med om att det här känns fel och upprörande.
Men man måste skilja på straff och utvisning. Utvisning är inte automatisk, ens vid grova brott. Enligt lag ska domstolen väga in bl.a. anknytning till Sverige, ålder, hälsa och proportionalitet.

I det här fallet har rätten alltså följt svensk lag, inte ”skonat någon arab p.g.a. ursprung”.

Vill man kritisera utfallet ska man rikta ilskan mot lagstiftarna, inte domarna och definitivt inte mot etnicitet.

Förövrigt så borde varje svensk ha koll på dessa saker, tyvärr.

Jag undrar om domstolen tog hänsyn till hans dotter. Normalt sett borde väl en tidigare straffad, som nu döms för ett grovt brott med all tydlighet visat att han inte skall ha någon större hand om barn. Tänker att zoom också fungerar i Irak. Alltså är hans anknytning till Sverige direkt bergfast. Om man skall lyssna på nämndemannen (S) som yttrat sig i Riks så verkar det som att regeringens man, utländsk, har omvänt de två andra och därigenom fått sin vilja fram.

Det här fallet visar väldigt tydligt att när flashbacks troll gapar om vänster så var det nu i detta fall en högerman som gjorde det.
Citera
2025-12-20, 13:49
  #772
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Jo ungefär. Om du jämför exempelvis etniska svenskar med afghaner, mena och somalier så är det en överrepresention på över 700%

Att en minoritet av klientelet är svenskar trots att 6 av 10 i Sverige är svenskar säger allt.

Att 10 av 10 våldtäktsmän är just män i Sverige, Norden, Europa och världen, säger allt
Män är problemet.
Citera
2025-12-20, 13:54
  #773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu ville en Soc dem fälla från början.

Den mänskliga delen är bra. Men man behöver se över nämndemansystemet. I system bara domar kan det bli lika mycket fel som i ett system med Jury/Nämndemansystemet. Vi kanske skulle lotta in folk och det var en plikt att sitta ett år att döma om man blev inlottad.

Det finns problem med systemet vi har nu. 1 Nämndemän är ofta äldre. 2 Politiska åtaganden tas i domarna. Till ex vill SD utvisa oftare och V färre.

PS Det vanligaste är nämndemännen lyssnar på juristdomaren när det kommer till dom.

Lustigt att du börjar med att lista äldre som ett problem. Varför skulle åldern vara ett hinder för erfarenhet och rättvist tänkande? Skulle du föredra 18-åringar istället? Där ligger den lägsta åldersgränsen för nämndemän.

Och då talar jag om 18-åringar som i den åldern kanske ha fått körkort men inte gått gymnasiet. För annars skulle de ha fullt upp med skolan. Vad för slags tänkande och erfarenhet får man genom att inte ha levt så länge?

Jag vet att få människor gillar att bli kallade till 'jury duty'. Känner ett par personer i USA som blev kallade och som fick några veckor på hotell med restriktioner. Man kan inte strunta i jury duty heller och gör man det kan man själv straffas. Arbete och familj blir lidande.

Dock fattar jag inte att man måste vara registrerad hos ett politiskt parti för att vara nämndeman i Sverige.
Citera
2025-12-20, 13:57
  #774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Att 10 av 10 våldtäktsmän är just män i Sverige, Norden, Europa och världen, säger allt
Män är problemet.

Finns kvinnor som våldtar också. Alltså är det människor som är problemet, inte män.

Och kommer du nu och invänder med att kvinnor är i minoritet och män är överrepresenterade så har du just slagit hål på ditt eget resonemang.

Men det är du säkert för dum för att fatta.
Citera
2025-12-20, 14:02
  #775
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Finns kvinnor som våldtar också. Alltså är det människor som är problemet, inte män.

Och kommer du nu och invänder med att kvinnor är i minoritet och män är överrepresenterade så har du just slagit hål på ditt eget resonemang.

Men det är du säkert för dum för att fatta.

Män är inte överrepresenterade. Män står för i runda slängar 99 % av alla våldtäkter. Detta globalt sett dessutom. Så även om Sverige utvisade alla utrikes födda och Norge skickade alla svenskar till Sverige, så skulle denna siffra bestå.

Grundproblemet är att män våldtar kvinnor. Våldtäkt inom äktenskapet kriminaliserades för ungefär 70 år sen i Sverige. Då levde förmodligen dina mor- och farföräldrar. Så kliv ner från de höga hästarna.
Citera
2025-12-20, 14:05
  #776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Finns kvinnor som våldtar också. Alltså är det människor som är problemet, inte män.

Och kommer du nu och invänder med att kvinnor är i minoritet och män är överrepresenterade så har du just slagit hål på ditt eget resonemang.

Men det är du säkert för dum för att fatta.

Ingen behöver vara särskilt smart för att kommentera här.

Men absolut, kvinnor kan våldta, lura, döda, ja -- allt som män kan.
Citera
2025-12-20, 14:22
  #777
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Att 10 av 10 våldtäktsmän är just män i Sverige, Norden, Europa och världen, säger allt
Män är problemet.

Män har en avsevärt högre benägenhet att våldta än kvinnor.
Och flyktingmän från muslimska länder har en avsevärt högre benägenhet att våldta än etniskt svenska män.

Det som skiljer flyktingen från svensken är oftast:

1. Religion/kultur/kvinnosyn/värderingar.
2. Socioekonomiska förhållanden och brist på vettig sysselsättning.
3. Impulsivitet och konsekvenstänk.
Citera
2025-12-20, 14:28
  #778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Män har en avsevärt högre benägenhet att våldta än kvinnor.
Och flyktingmän från muslimska länder har en avsevärt högre benägenhet att våldta än etniskt svenska män.

Det som skiljer flyktingen från svensken är oftast:

1. Religion/kultur/kvinnosyn/värderingar.
2. Socioekonomiska förhållanden och brist på vettig sysselsättning.
3. Impulsivitet och konsekvenstänk.

Där har du helt rätt.
Citera
2025-12-20, 14:36
  #779
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Män har en avsevärt högre benägenhet att våldta än kvinnor.
Och flyktingmän från muslimska länder har en avsevärt högre benägenhet att våldta än etniskt svenska män.

Det som skiljer flyktingen från svensken är oftast:

1. Religion/kultur/kvinnosyn/värderingar.
2. Socioekonomiska förhållanden och brist på vettig sysselsättning.
3. Impulsivitet och konsekvenstänk.

Gemensamt över länder, regioner och kulturer är att en viss grupp av män är mer benägna att begå brott än andra. Dessa män tillhör nästan alltid låginkomsttagarna, de fattiga, de minst bemedlade i samhället.

När min systers kompis blev våldtagen på en fest av en etnisk svensk, borde vi ha tröstat henne efteråt med: "Det positiva är att det här är en statistisk avvikelse sett till etnicetet."

Jag tycker att våldtäkt är för djävligt vem som än begår den och jag ser RAKT IGENOM alla svärjevänners försök att leka riddare som värnar om kvinnor när dom vill utvisa utländska våldtäktsmän, för att i nästa andetag prata om att inskränka aborträtten. Skenheligt och hycklande.
Citera
2025-12-20, 14:42
  #780
Medlem
Den stora frågan är vem blir tänd o vilja sätta på en 100åring? en normal person skulle inte ens vilja om man blev tillfrågad o ha sex med en gamling, dom flesta skulle känts sig ordentligt äcklad av bara synen av en naken 100åring, spela ingen roll man tagit 10st viagra, skulle den ändå inte gått upp.

Frågan handlar mer om det ens är en normalperson? eller vad lider han av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in