2025-12-17, 14:58
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Han döms nu för våldtäkt till fyra års fängelse. Han är medborgare i Irak och åklagaren hade yrkat på utvisning, vilket tingsrätten avslår.

Domen måste överklagas.
Dessutom kan vi se hur nämndemannasystemet i stort sett blivit skadligt sedan Sverige slutade vara homogent. Nämndemän ska vara objektivt dömande, icke politiskt aktiva, jurister.
Senast redigerad av ludexSum 2025-12-17 kl. 15:03.
Citera
2025-12-17, 15:00
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Tack

Då postar jag hans fulla namn här.

Shakir Mahmoud Shakir, 19871115-9296 Vällingby

Domare är Mohamed Ali,

Han fanns redan i belastningsregistret för bland annat brukande av falsk urkund. Och den släpper man inte till hjälplösa åldringar.

Från domen

Mot detta ska ställas den anknytning som Shakir Mahmoud Shakir har till
Sverige. Han kom till Sverige 2004 när han var 16 år och fick då permanent
uppehållstillstånd på grund av anknytning till sin mor. Han är idag 38 år. Han
talar flytande svenska och har arbetat som vårdbiträde under de senaste åtta till
tio åren. Han har en dotter som är sex år som han träffar regelbundet. Av
anteckning från Eskilstuna kommun framgår att när hon gick på förskola
brukade hon besöka honom en eller två veckor i taget. Nu när hon går i skola
har hon besökt honom i Stockholm ungefär varannan helg. De har också haft
kontakt via videolänk fram till frihetsberövandet i målet. I målet har annat inte
framkommit än att han har begränsad anknytning till Irak.
Det finns alltså starka skäl som talar både för och emot en utvisning. Shakir
Mahmoud Shakir har bott i Sverige under större delen av sitt liv under
förhållandevis ordnade förhållanden. Den brottslighet som han nu döms för är
av allvarligt slag. Han har på grund av nu aktuellt brott blivit avstängd och kan
ev. förväntas förlora sitt arbete. Förutsättningarna för utvisning av brott har i
och för sig utvidgats men en utvisning skulle med hänsyn till omständigheterna
i detta fall vara oproportionerlig enligt tingsrätten med beaktande av kraven i 2
och 6 §§ (jfr NJA 2025 s. 343 I och NJA 2019 s. 316). Det saknas alltså
tillräckliga skäl för att utvisning ska ske. Talan om detta ska därför avslås.

Så för att hans dotter som tydligen bor i Eskilstuna kommer till honom varannan helg så ska han få bo i Sverige i resten av sitt liv, givet att han inte mördar någon? Hon kommer ju inte ens kunna komma till honom i fängelset och kan väl för fan hälsa på honom på loven?

Fan vad jag är trött på folk som kommer hit och vägrar integrera sig, skiter på Sveriges lagar och bara ska ha, ha och ha.

Och vad utsätter han sin 6-åriga dotter för?
Citera
2025-12-17, 15:01
Medlem
Citat:

Ingen aning, men om jag hade varit modern hade jag sökt enskild vårdnad.
Citera
2025-12-17, 15:01
Medlem
Citat:
Har du namnet på förövaren, domaren och nämndemännen? Målnummer.

Jag skiter fullständigt i om han kom hit när han var en dag gammal och har fjorton barn samt alla i hela släkten här. Kräket ska ut.
Fy fan . Såna ska ej jobba med rättsväsendet 😡 sverige tillåter tydligen och anställa smuts 😡😡😡😡
Citera
2025-12-17, 15:03
Medlem
Själv tycker jag att han ska skjutas
Citera
2025-12-17, 15:03
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ingen aning, men om jag hade varit modern hade jag sökt enskild vårdnad.

Exakt. Han har ju förgripit sig på äldre kvinnor på ett perverst sätt så han bör givetvis inte vara i närheten av barn.
Citera
2025-12-17, 15:09
Medlem
Dumdrygs avatar
Han blir känd utanför Sverige till och med. Släkten måste vara stolta.

https://www.document.no/2025/12/17/sverige-mann-fra-irak-domt-for-voldtekt-av-100-ar-gammel-kvinne/

https://pt-media.org/2025/12/17/irakilainen-kotipalvelun-tyontekija-raiskasi-100-vuotiaan-naisen/
Citera
2025-12-17, 15:09
Medlem
Jävla tingsrätten som skyddar vidriga irakiska våldtäktsmän som har våldtagit en 100-årig värnlös kvinna.
Fy fan för tingsrätten, skäms på er !!!
Vad är det för fel på de jävlarna som jobbar på tingsrätten? Hur kan de?
Citera
2025-12-17, 15:16
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Jävla tingsrätten som skyddar vidriga irakiska våldtäktsmän som har våldtagit en 100-årig värnlös kvinna.
Fy fan för tingsrätten, skäms på er !!!
Vad är det för fel på de jävlarna som jobbar på tingsrätten? Hur kan de?

Såhär resonerade domstolen:

"Förutsättningarna för utvisning av brott har i och för sig utvidgats men en utvisning skulle med hänsyn till omständigheterna i detta fall vara oproportionerlig enligt tingsrätten med beaktande av kraven i 2 och 6 §§ (jfr NJA 2025 s. 343 I och NJA 2019 s. 316). Det saknas alltså tillräckliga skäl för att utvisning ska ske. Talan om detta ska därför avslås", lyder domen.

Domen har undertecknats av rådmannen Mohamed Ali samt nämndemän. Nämndemännen, det vill säga politikerdomarna, var Inger Grönberg (MP), Pran Malhotra (S) och Eva Svalling."

https://www.friatider.se/hemtjanstman-valdtog-100-aring-slipper-utvisning
Citera
2025-12-17, 15:18
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:

I det här fallet tycker jag inte det borde vara sekretess på dottern. Viktigt att få veta om mamman också är Arab eller om hon är nån flummig vänsterfitta, som endast kan få negrer och araber, då ingen annan är intresserad.
Citera
2025-12-17, 15:21
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Såhär resonerade domstolen:

"Förutsättningarna för utvisning av brott har i och för sig utvidgats men en utvisning skulle med hänsyn till omständigheterna i detta fall vara oproportionerlig enligt tingsrätten med beaktande av kraven i 2 och 6 §§ (jfr NJA 2025 s. 343 I och NJA 2019 s. 316). Det saknas alltså tillräckliga skäl för att utvisning ska ske. Talan om detta ska därför avslås", lyder domen.

Domen har undertecknats av rådmannen Mohamed Ali samt nämndemän. Nämndemännen, det vill säga politikerdomarna, var Inger Grönberg (MP), Pran Malhotra (S) och Eva Svalling."

https://www.friatider.se/hemtjanstman-valdtog-100-aring-slipper-utvisning

kort och gott hela gänget, vänsterliberaler och dess favoritmuslimer. Svenska landsförrädare och kolonisatörer, sköter "rättvisan" i landet...
Citera
2025-12-17, 15:23
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Skulle tippa på att det är mestadels svenska damer. De både röstar på partier som önskar detta och så är de med och dömer (till ett humant straff såklart).
Helt riktigt!
Som man röstar blir man knullad och nu har patrasket mage att klaga när verkligheten kommit ikapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in