Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Greta måste klä av sig naken på hötorget och äta ett äpple varje gång hon ljugit om något

Jag tror jag tappade dig här, varför vill du straffa torghandlarna och besökarna på Hötorget?
Citera
2025-12-17, 11:25
Medlem
Radikalexorcists avatar
Gångtrafik skall förbjudas alla vardagar mellan 06:00-17:00.
Att cykla till och från arbetet ska inte vara med livet som insats.

Hastighetsbegränsning i motionsspåret (7,5 km/h).
Dryga böter för den som springer snabbare än så.

Att gå i högklackat efter 22:00 i trappuppgångar, oavsett veckodag leder till omedelbar vräkning.

Mörkhyade skall bära reflex kvällstid under höst och vinterhalvåret. Annars böter motsvarande bil utan tända lyktor i mörker.
Senast redigerad av Radikalexorcist 2025-12-17 kl. 11:37.
Citera
2025-12-17, 11:57
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Om man särskriver, eller använder orden "utav" eller "videos", när man postar ett inlägg på Flashback, ska man omedelbart skickas på språkläger så länge det behövs.

Däremot, har man inte koll på de possessiva reflexiva pronomena utdömes dödsstraff direkt.

Fotnot: "av" och "videor" är korrekt skrivspråk.

Nytt medlemskap i forumet måste först genomgå en sex månader lång "Test och Kartläggning" för att fastställa att användaren har rätt förutsättningar för ett medlemskap i forumet. Ansökan kan göras hos något av forumets lokala kontor. Likt Rusta & Matcha har Flashback flertalet kontor i de flesta större städer i landet. Man erhåller sin personliga FB-Coach som (förhoppningsvis) alltid finns tillgänglig på plats eller via Teams.

Misslyckad kartläggning leder omedelbart till utvisning - från landet, oavsett svensk eller ej.
Citera
2025-12-17, 13:13
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Gångtrafik skall förbjudas alla vardagar mellan 06:00-17:00.
Att cykla till och från arbetet ska inte vara med livet som insats.

Hastighetsbegränsning i motionsspåret (7,5 km/h).
Dryga böter för den som springer snabbare än så.

Att gå i högklackat efter 22:00 i trappuppgångar, oavsett veckodag leder till omedelbar vräkning.

Mörkhyade skall bära reflex kvällstid under höst och vinterhalvåret. Annars böter motsvarande bil utan tända lyktor i mörker.

Mycket bra förslag.
Citera
2025-12-17, 13:17
Medlem
StoreSvartes avatar
Jag föreslår en utvidgad förverkandelagstiftning där inkomst inte har någon betydelse.

Om du inte kan bevisa att du köpt det du har på dig eller med dig på plats så kommer det förverkas omgående.

Detta innebär självklart att alla måste gå runt med en massa kvitton i fickorna. Självklart ska detta prioriteras av polisen så du får räkna med att visa kvitton flera gånger per dag. Ända ner till kalsongerna.
Citera
2025-12-17, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnurgberg
Jag tror jag tappade dig här, varför vill du straffa torghandlarna och besökarna på Hötorget?

Det är mest stockholmare där så de förtjänar straff helt enkelt för att de är stockholmare
Citera
2025-12-17, 19:19
Medlem
Citat:
Nytt medlemskap i forumet måste först genomgå en sex månader lång "Test och Kartläggning" för att fastställa att användaren har rätt förutsättningar för ett medlemskap i forumet. Ansökan kan göras hos något av forumets lokala kontor. Likt Rusta & Matcha har Flashback flertalet kontor i de flesta större städer i landet. Man erhåller sin personliga FB-Coach som (förhoppningsvis) alltid finns tillgänglig på plats eller via Teams.

Misslyckad kartläggning leder omedelbart till utvisning - från landet, oavsett svensk eller ej.

Det ska införas ett test i rudimentär skrivkunnighet för att kunna publicera inlägg. Om man skriver som en analfabetisk knarkare så får man endast skriva inlägg under överinseende av en komitè användare som tillgodoser att ens meningar är korrekt sammansatta.
Citera
2025-12-17, 19:29
Medlem
Citat:

Utifall normala relexer inte finns tillgängliga så ska vederbörande gå runt och le och visa sina vita tänder som i den mörka natten kommer fungera som ett substitut till reflexer och garantera att vederbörande syns bra i trafiken.
Citera
2025-12-17, 19:39
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Jag föreslår en utvidgad förverkandelagstiftning där inkomst inte har någon betydelse.

Om du inte kan bevisa att du köpt det du har på dig eller med dig på plats så kommer det förverkas omgående.

Detta innebär självklart att alla måste gå runt med en massa kvitton i fickorna. Självklart ska detta prioriteras av polisen så du får räkna med att visa kvitton flera gånger per dag. Ända ner till kalsongerna.
Haha, med tanke på att dagens papperskvitton bleknar efter bara en vecka så kommer medborgarna inte ha en pryl kvar.
Citera
2025-12-17, 20:54
Medlem
Citat:
Haha, med tanke på att dagens papperskvitton bleknar efter bara en vecka så kommer medborgarna inte ha en pryl kvar.

Jag ser framför mig att Socialdemokraterna kommer anställa diverse mindre upptagna somalier och afghaner i denna nödvändiga samhällsfunktion att konfiskera folks grejjer om de inte kan uppvisa kvitto.
Citera
2025-12-17, 21:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Tänkte att vi kan hitta på lite nya roliga lagar för att göra livet lite extra jävligt.

Jag tycker att det ska vara förbjudet att borsta tänderna på Söndagar och Måndagar. Då kommer alla lukta illa i munnen på jobbet varje Måndag.

Förbjudet att tanka bilen efter vecka 50. Det kommer bli ett helvete överallt i städerna i slutet av året när alla får soppatorsk där kring jul och nyår.

Förbjud jäst och bakpulver. Det blir bara platta hårda bröd hahaha.

Tjockisar, fetton och andra varianter av fetisar McFetton skall numera omfattas av en LPT liknande lagstiftning där dessa skall, med tvång om det behövs, placeras på fettoläger med en sträng begränsning av kalorier, omfattande fysisk aktivitet samt mätning/vägning. När en tillfredsställande vikt, mått och kroppsfettprocent nåtts då kan personen släppas tillbaks till samhället men skall kallas på regelbundna kontroller för att förhindra återfall i fetto McFetis livsstilen
Citera
2025-12-18, 23:24
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Jag ser framför mig att Socialdemokraterna kommer anställa diverse mindre upptagna somalier och afghaner i denna nödvändiga samhällsfunktion att konfiskera folks grejjer om de inte kan uppvisa kvitto.

Och lönerna betalas med intäkter från allt som blivit beslagtaget. Det blir nästa steg i folkutbytet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in