Citat:
Jag argumenterar inte, så jag har inget argument.
Ditt argument är att du är intellektuellt överlägsen och därför inte orkar argumentera, bara nämna att du har rätt och är smartare?
Alternativ världsbild vet jag inte, men jag har levt ett liv fullt av alla möjliga hot där "forskning visar" varit huvudargumentet, och likt förbannat har inte jorden gått under, du behöver inte en lång utläggning för att förklara varför det i omgångar sagts sedan tidigt 80-tal att polerna smälter, eller att Golfströmmen skulle stanna för ca 15 år sedan och ge oss en ny istid, men det hände inte, sedan byttes istiden ut mot något kallare vintrar, sen dog det helt och nu är det återigen fokus på att jorden kokar och helvetes portar kommer öppnas.
Med åldern, så inser man att det som det varnas för idag har det varnats för sedan 80-talet i olika skepnader, jag har ingen snäv eller låst världsbild, men av alla domedagsprofetior jag har hört under min livstid har inte en enda blivit verklighet, tvärtom, det tystnar och kommer tillbaka i en annan skepnad, det som ska mörda oss och utrota oss tycks följa samma trender vi kan se inom mode, och då är det intressant att jag ska förklara mig, inte alarmisterna...
Alternativ världsbild vet jag inte, men jag har levt ett liv fullt av alla möjliga hot där "forskning visar" varit huvudargumentet, och likt förbannat har inte jorden gått under, du behöver inte en lång utläggning för att förklara varför det i omgångar sagts sedan tidigt 80-tal att polerna smälter, eller att Golfströmmen skulle stanna för ca 15 år sedan och ge oss en ny istid, men det hände inte, sedan byttes istiden ut mot något kallare vintrar, sen dog det helt och nu är det återigen fokus på att jorden kokar och helvetes portar kommer öppnas.
Med åldern, så inser man att det som det varnas för idag har det varnats för sedan 80-talet i olika skepnader, jag har ingen snäv eller låst världsbild, men av alla domedagsprofetior jag har hört under min livstid har inte en enda blivit verklighet, tvärtom, det tystnar och kommer tillbaka i en annan skepnad, det som ska mörda oss och utrota oss tycks följa samma trender vi kan se inom mode, och då är det intressant att jag ska förklara mig, inte alarmisterna...
Forskning visar en massa saker, men inte det du påstår. Du presenterar forskning som halmdockor. Intellektuell dryghet kanske det kan kallas.
Ingen domedagsprofetia har slagit in. Det är inte heller vad detta handlar om. Forskning sker under vetenskapliga metoden, som är hur vi tar reda på saker om vår tillvaro. En domedagsprofet är eventuellt en förvirrad person med en förmåga att få folk att lyssna och tro. I andra fall är det skådespel. Många profetior av olika slag har kommit och gått utan att slå in. Det är nästan som att det finns en marknad för domedagsprofetior genom att så många försöker sig på profeterande. Bedragare och bluffmakare, det är deras storhetstid vi lever i.
Forskarna - inte alarmisterna - talar om indikationer och trender. Alarmisterna pekar finger på kapitalism. Sedan har vi förnekarna, som är mer som strutsar.