Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-12-17, 22:11
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Ditt argument är att du är intellektuellt överlägsen och därför inte orkar argumentera, bara nämna att du har rätt och är smartare?

Alternativ världsbild vet jag inte, men jag har levt ett liv fullt av alla möjliga hot där "forskning visar" varit huvudargumentet, och likt förbannat har inte jorden gått under, du behöver inte en lång utläggning för att förklara varför det i omgångar sagts sedan tidigt 80-tal att polerna smälter, eller att Golfströmmen skulle stanna för ca 15 år sedan och ge oss en ny istid, men det hände inte, sedan byttes istiden ut mot något kallare vintrar, sen dog det helt och nu är det återigen fokus på att jorden kokar och helvetes portar kommer öppnas.

Med åldern, så inser man att det som det varnas för idag har det varnats för sedan 80-talet i olika skepnader, jag har ingen snäv eller låst världsbild, men av alla domedagsprofetior jag har hört under min livstid har inte en enda blivit verklighet, tvärtom, det tystnar och kommer tillbaka i en annan skepnad, det som ska mörda oss och utrota oss tycks följa samma trender vi kan se inom mode, och då är det intressant att jag ska förklara mig, inte alarmisterna...
Jag argumenterar inte, så jag har inget argument.

Forskning visar en massa saker, men inte det du påstår. Du presenterar forskning som halmdockor. Intellektuell dryghet kanske det kan kallas.

Ingen domedagsprofetia har slagit in. Det är inte heller vad detta handlar om. Forskning sker under vetenskapliga metoden, som är hur vi tar reda på saker om vår tillvaro. En domedagsprofet är eventuellt en förvirrad person med en förmåga att få folk att lyssna och tro. I andra fall är det skådespel. Många profetior av olika slag har kommit och gått utan att slå in. Det är nästan som att det finns en marknad för domedagsprofetior genom att så många försöker sig på profeterande. Bedragare och bluffmakare, det är deras storhetstid vi lever i.

Forskarna - inte alarmisterna - talar om indikationer och trender. Alarmisterna pekar finger på kapitalism. Sedan har vi förnekarna, som är mer som strutsar.
Citera
2025-12-17, 22:33
Medlem
Det är meningen att man ska misstro vetenskap för det är så ny vetenskap blir till. Om ditt vetande består av att lita på vad någon annan påstår så sysslar du inte med vetenskap.

Vetenskap nuförtiden är korrupt på det viset att det styrs inte i huvudsak av fritt, objektivt sanningssökande utan av ekonomiska intressen och politiska överväganden färför så det finns desto mer anledning att misstro nuvarande "vetenskapen".

Negrerna, kvinnorna och lantisarna har rätt medan den formellt universitetsutbildade Vetenskap- och Folkbildnings tomten med skygglappar för ögonen och hjärnan har fel.
Senast redigerad av larsjohansson 2025-12-17 kl. 22:37.
Citera
2025-12-21, 11:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Agendan satt redan i rubriken.

"Om du inte köper maktens propaganda och du inte är neger så är du underförstått lantis eller lågutbildad".

Töntigt försök till dominansretorik. Sett det förr och jag anar etnicitet på TS.
Citera
Igår, 06:46
Medlem
Ninjus avatar
Vi som har svensk kultur är inte inavlade eller lantisar, det går att bli svensk via kulturen.
Om man är vithyad och bryr sig om det som är etniskt svenskt.

Annars passar man inte så bra in i samhället.

Sedan så jobbar alla i glesbygden och lantisarna med olika grejer, så de tror på smarta grejer ändå. Även om de är lantisar.
Citera
Igår, 06:49
Medlem
Jag är svensk, man, stadsbo och ”inte lågutbildad” och jag misstror vetenskapen

AMA (nej men..)
Citera
Igår, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerordet
Som rubriken säger. Samma klientel av negrer, kvinnor, lantisar och lågutbildade är samtidigt representerade i mindre grad i det vetenskapliga samfundet, vilket inte är en tillfällighet, enligt ett papper.

En artikel om saken hävdar att problemet är för lite mångfald. Själv anser jag att det beror på att negrer, kvinnor, lantisar och lågutbildade är mindre kvalificerade och har sämre kognitiva förutsättningar.

Vad är din åsikt i frågan? Är negrer, kvinnor, lantisar och lågutbildade helt enkelt dummare än eurasiska män?
Du glömde gruppen som använder ordet "neger"...

. . .
Sen finns även en annan ointelligent grupp, den som tror FÖR MYCKET på den ETABLERADE vetenskapen och hävdar t ex att "övernaturliga" saker inte går fastän de är gjorda!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in