2025-12-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/l-etablerade-flyktingar-ska-fa-stanna-lite-kaxigt-va

Inte är väl detta en valvinnare? Behövs nya undantag?

Nej det är bara ännu ett populistiskt förslag från L de börjar bli desperata nu!
Citera
2025-12-16, 19:42
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
"flyktingar", är det fortfarande illegala ekonomiska migrerande bedragare de menar?
Citera
2025-12-17, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det kan vara så.
Om invandrare som har skött sig i flera flera år så ser inte jag problemet. Jag har några invandrare som fastighetsskötare sedan 2000-talet som är mycket bra.

MEN så finns det många som skiter i allt och sitter bara där och lyfter bidrag. Samt är kriminella etc. Dessa ska ut givetvis.

Folkpartiet representerar inte svenska folket, dessa ska ut!

Såsom tidigare regeringar skrivit lagarna så är en grovt kriminell från något terrorland bättre skyddad från utvisning än vad en hårt arbetande städerska från ett annat fattigt land är. Just för att Sveriges lagar är skrivna så att de ondskefulla har bättre rättigheter och skydd än vad vanliga människor som bara försöker göra rätt för sig har.
Citera
2025-12-17, 08:09
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Såsom tidigare regeringar skrivit lagarna så är en grovt kriminell från något terrorland bättre skyddad från utvisning än vad en hårt arbetande städerska från ett annat fattigt land är. Just för att Sveriges lagar är skrivna så att de ondskefulla har bättre rättigheter och skydd än vad vanliga människor som bara försöker göra rätt för sig har.

Ungefär så, ja.
Tyvärr.
Citera
2025-12-17, 23:08
Medlem
Svensken brydde sig inte på 1950-talet. Varför skulle han bry sig nu?
Jag har sett tiotusentals flottiga Svennenyllen köra upp mat i den redan fulla matluckan.

Detta med Flashback och andra medier är bara för bögiga-svensken att försöka få andra att göra skitgörat.
Svennes favoritursäkt är ...trummis...Jag vill inte bli involverad. Sopa!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in