Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Staten bör ta kontrollen över moskéer, erbjuda en islamska motsvarigheten till svenska kyrkan.

Islam kanske kan tillåtas, om dess budskap är under kontroll och fokuserade på humanism inte på att störta demokratin eller starta heliga krig osv.
Dagens Svenska kyrka var väl ingen bra "motsats"?
Citera
2025-12-14, 21:18
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Moskeer är baser för terrorceller.
Citera
2025-12-14, 21:22
Medlem
Det är märkligt att islam är tillåtet i den civiliserade världen.
Citera
2025-12-14, 21:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Vilket parti satt en numer fängslad radikal islamist i försvarsutskottet? Och vilka partier vurmar för dessa "friskolor" som har oerhörda problem med radikal islam?

Det är de högerextrema Moderaterna.

Har jag rätt?
Citera
2025-12-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är de högerextrema Moderaterna.

Har jag rätt?

Ja, det var Moderaterna.

Man kan ju fråga sig varför Tidö är så emot att strypa åt de skattefinansierade "välfärdsföretagen" trotts att det är vida känt att många av den är kassakor för kriminella klaner.
Citera
2025-12-14, 22:40
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ja, det var Moderaterna.

Man kan ju fråga sig varför Tidö är så emot att strypa åt de skattefinansierade "välfärdsföretagen" trotts att det är vida känt att många av den är kassakor för kriminella klaner.

Enkelt. För att deras kompisar som driver dessa företag och för ut miljarder av skattemedlen till skatteparadis är så många fler.

Men nu seglar vi långt ifrån ämnet tror jag?

Det är trots allt så att de högerextrema Moderaterna har tagit itu med muslim-problemet. Det har inte Socialdemokraterna gjort. De arbetar alltjämt med Muslimska Brödraskapet för att göra Sverige mer muslimskt.
Citera
2025-12-14, 23:12
Medlem
sonicguides avatar
Kan ju tänka mig att en och annan av imamerna hamnat i Sverige för att de inte dög i hemlandet.
"Ta ibrahim här för han har vi ändå ingen nytta av".
Citera
2025-12-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Enkelt. För att deras kompisar som driver dessa företag och för ut miljarder av skattemedlen till skatteparadis är så många fler.

Men nu seglar vi långt ifrån ämnet tror jag?

Det är trots allt så att de högerextrema Moderaterna har tagit itu med muslim-problemet. Det har inte Socialdemokraterna gjort. De arbetar alltjämt med Muslimska Brödraskapet för att göra Sverige mer muslimskt.

Har de?

Fast jo, Maggan driver ju på för att putta ut Tro och solidaritet samt SSU från Verkställande utskottet.
Citera
2025-12-15, 00:41
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Vågar ni verkligen gå på julmarknaden i år?
Kanske dyker det upp muslimska terrorister just den gången ni är där.....
Det har hänt förut i Sverige och resten av västvärlden, det händer snart igen.
Med hundratusentals muselmaner som släppts in i landet, vars religion uppmanar dem till att döda otrogna.
Då finns det en risk.
Citera
2025-12-15, 01:28
Medlem
Mad monks avatar
De ser vår godhet som svaghet. De är uppfostrade till att hata och dominera. Ju mer vi ger efter desto mer onda blir de.
Citera
2025-12-15, 01:39
Medlem
glockenreins avatar
Sofie Löwenmark är grym! Islam hör inte hemma i västvärlden. Nån enstaka moské hade jag inte brytt mig om så länge det var moderata muslimer som höll till där men Sverige ska självklart inte ha så många moskéer och muslimer som nu eftersom att islam är en pissreligion med värderingar som är totalt oförenliga med våra. Det viktigaste för att ordna detta är att de vänsterblivna inte vinner valet 2026 och river upp alla de reformer nuvarande regering påbörjat.
Citera
2025-12-15, 07:50
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ska väl tilläggas att man också äger S, V och MP.

Nja. Däremot har S ett skriftligt avtal från 1994 med Sveriges Muslimska Råd som är en extremist organisation kopplad till muslimska brödraskapet. Enligt GROK:

"Broderskapsrörelsen åtar sig att främja muslimers politiska deltagande i Socialdemokraterna, med konkreta mål som att placera muslimska kandidater på valbara platser (t.ex. minst 15 kommunala fullmäktigelistor, 5 landstingslistor och riksdagslistor i minst 5 län till år 2002).
Organisationen lovar att driva specifika politiska frågor som SMR prioriterade, bland annat:Lagstiftning eller avtal om muslimska helgdagar.
Statligt stöd till imamutbildning.
Överenskommelser på arbetsplatser om ledighet för fredagsbön.
Andra frågor relaterade till muslimsk identitet och integration.

Avtalet byggde på tidigare kontakter från 1994, då SMR erbjöd Socialdemokraterna stöd i valet mot löften om att partiet skulle försvara muslimers intressen."

Jag vet de facto att S hade bussar vid moskeerna på valdagen för att hämta folk för att rösta. Enligt muslimerna själva visste många inte ens vad de röstade på, vissa visste inte ens vad de gjorde för någonting. Så sammarbetet består.
Senast redigerad av PungiMunninen 2025-12-15 kl. 07:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in