Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Jag sa väl att det borde vara så och om det skulle varit på det viset så skulle det fungera. Jag har väl inte sagt att någon skola fungerar? Det var det löjligaste jag hört på länge. Skolan i västvärlden är ju så trasig att det snart är det sämsta man kan göra. Att skicka sin barn till skolan.
I Frankrike så har de extremt mycket muslimer, moskéer och tramsar runt på tå kring muslimerna. Det begriper väl vem som helst att där kommer det smälla och skjutas många gånger till.
På vilket sätt skulle ett skolstopp minska risken för radikalisering? Det är väl om något skolan som ironiskt nog hindrar många terrordåd eftersom muslimerna då får en naturlig mötesplats med europeiska barn och tonåringar.
Det känns nästan som om du berör samhällsfenomen i dess helhet. Skolan suger, absolut, men den kan ju också ha sina ljusglimtar. Herregud vad hade jag varit utan skolan? Vågar knappt föreställa mig det.
Visst har du rätt i att det kommer smälla på nytt men jag tror inte att det är något politikerna kan fixa inom överskådlig tid. Att lösa de problemen som uppstått under de senaste 20 åren kan liksom inte ta två år utan det lär ta lika lång tid om inte mer.