Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-14, 20:19
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
De är ju svåra att upptäcka, har för mig att de som bombade i Londons tunnelbana tycktes vara välintegrerade. Med bra jobb och utbildning, en var t.o.m på väg att bli förälder?

Spelar liksom ingen roll vad vi tar för oss? Agerar vi blir de mer hatiska, gör vi inget mördas det ändå.
Hela väst har mer eller mindre kapitulerat, vi sätter upp stenar framför promenadstråk m.m.
Eller hela världen har kapitulerat, det är ju inte bara i väst det mördas i islams namn.

Men de var väl aktiva muslimer? Det betyder att de har åsikter som gör att terrordåd mot icke muslimer är okej och att föredra för de som vill gå den vägen. Varför stoppas inte såna ideologier?
Citera
2025-12-14, 20:22
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Fast du sade ju alldeles nyss att det visst skulle larmas om skolan märkte att han hade dåliga betyg?

Frankrike är ett fungerande land där man hade kunnat ha ett stort avspärrat område och massiv övervakning av arrangemanget. Men å andra sidan hur julmysigt hade det varit?

Jag sa väl att det borde vara så och om det skulle varit på det viset så skulle det fungera. Jag har väl inte sagt att någon skola fungerar? Det var det löjligaste jag hört på länge. Skolan i västvärlden är ju så trasig att det snart är det sämsta man kan göra. Att skicka sin barn till skolan.

I Frankrike så har de extremt mycket muslimer, moskéer och tramsar runt på tå kring muslimerna. Det begriper väl vem som helst att där kommer det smälla och skjutas många gånger till.
Citera
2025-12-14, 20:22
Medlem
Folk vill ju leva så här ständigt hot från muslimer. Det är sådan levnad vi har nu sedan 15 år tillbaka.
Det blir mindre och mindre firande av jul och andra religiösa inslag som var en självklarhet förr i tiden. Judar kan inte gå öppna med vilka dom är, man får inte skämta om muslimer eller kritisera dom.
Citera
2025-12-14, 20:23
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men de var väl aktiva muslimer? Det betyder att de har åsikter som gör att terrordåd mot icke muslimer är okej och att föredra för de som vill gå den vägen. Varför stoppas inte såna ideologier?

Det är det otäcka, det verkar inte behövas mycket för att de ska radikaliseras.
Citera
2025-12-14, 20:30
Medlem
IanMcEwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag sa väl att det borde vara så och om det skulle varit på det viset så skulle det fungera. Jag har väl inte sagt att någon skola fungerar? Det var det löjligaste jag hört på länge. Skolan i västvärlden är ju så trasig att det snart är det sämsta man kan göra. Att skicka sin barn till skolan.

I Frankrike så har de extremt mycket muslimer, moskéer och tramsar runt på tå kring muslimerna. Det begriper väl vem som helst att där kommer det smälla och skjutas många gånger till.
På vilket sätt skulle ett skolstopp minska risken för radikalisering? Det är väl om något skolan som ironiskt nog hindrar många terrordåd eftersom muslimerna då får en naturlig mötesplats med europeiska barn och tonåringar.

Det känns nästan som om du berör samhällsfenomen i dess helhet. Skolan suger, absolut, men den kan ju också ha sina ljusglimtar. Herregud vad hade jag varit utan skolan? Vågar knappt föreställa mig det.

Visst har du rätt i att det kommer smälla på nytt men jag tror inte att det är något politikerna kan fixa inom överskådlig tid. Att lösa de problemen som uppstått under de senaste 20 åren kan liksom inte ta två år utan det lär ta lika lång tid om inte mer.
Citera
2025-12-14, 20:32
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
På vilket sätt skulle ett skolstopp minska risken för radikalisering? Det är väl om något skolan som ironiskt nog hindrar många terrordåd eftersom muslimerna då får en naturlig mötesplats med europeiska barn och tonåringar.

Det känns nästan som om du berör samhällsfenomen i dess helhet. Skolan suger, absolut, men den kan ju också ha sina ljusglimtar. Herregud vad hade jag varit utan skolan? Vågar knappt föreställa mig det.

Visst har du rätt i att det kommer smälla på nytt men jag tror inte att det är något politikerna kan fixa inom överskådlig tid. Att lösa de problemen som uppstått under de senaste 20 åren kan liksom inte ta två år utan det lär ta lika lång tid om inte mer.

Det var med sarkasm jag skrev det. Givetvis så ska barnen skickas till skolan om de inte innebär fara för deras hälsa.
Citera
2025-12-14, 20:42
Medlem
Duvlorts avatar
Fransmännen borde fråga italienarna varför de har så få muslimska terrordåd, vad är hemligheten?

Vet inte om ett förbud mot koranen hade hjälpt.
När Bröderna Lejonhjärta förbjöds i Tjeckoslovakien under 80-talet blev den ännu mer populär.
Myndigheterna motiverade sitt förbud med att boken uppmuntrade till självmord och förhärligade döden, ungefär det koranen gör.
Citera
2025-12-15, 16:23
Medlem
Hot och våld lönar sig

Hand-hjärtan, likes och tända ljus är meningslöst.

Väst kommer förlora denna kampen mot islam. Går inte att bekämpa en terrorist ideologi med demokratiska medel och snack.
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-12-15 kl. 16:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in