Citat:
Ursprungligen postat av
StonedMonkey
Man kan skapa Swish med ett gammalt nummer, byta nummer och fortsätta använda det gamla fast det inte existerar eller har gått till en annan person, man kan säga att du "låser" nummret i swish med ditt BankID. Sen kan du logga in på vilken enhet du vill där du har bankID och ange nummret även fast det inte tillhör någon av dina enheter.
Men man kan inte ha Swish på fler än en enhet va med samma nummer?
Behöver man inte tillgång till numret sen om man vill skaffa Swish med det numret på en ny enhet? Tänkte om det behövs någon SMS-bekräftelse eller liknande.
Om man har sitt gamla nummer kopplat till Swish fast man inte använder det längre för samtal etc, kan då numret aldrig gå till någon annan för att ringa och smsa med för att jag har det på swish?
Eller kan någon annan få numret men att dom aldrig kommer kunna ha swish på det pga att jag har det kopplat dit?
Edit:
Såhär står det på Swish hemsida:
Jag ser att den tidigare ägaren av mitt nummer fortfarande har kvar sin anslutning till Swish, hur ska jag göra?
En swishanslutning till ett telefonnummer avslutas automatiskt när någon annan ansluter sig till det numret och bekräftar det med en SMS-kod. Du behöver alltså bara ansluta dig i din internetbank som vanligt.
Då betyder det väl att man inte kan låsa sitt nummer om den nya ägaren bara kan få bort det via SMS-kod.