Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-14, 12:33
Medlem
Innerst inne så vet dom ju själva om att det är onormalt. Därför finns det inget naturligt eller avslappnat sätt att säga det på. Det spelar ingen roll hur dom säger det för det kommer alltid att låta lite konstigt för andra och dom själva.
Citera
2025-12-14, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
De flesta som är gay bryr sig inte om vad omvärlden tycker och tänker, lika lite som hetero gör det.
Dom har haft nog av den processen under uppväxten

Det är klart att dom bryr sig och till och från önskar att dom var normala. Även ”dom gamla” reflekterar nog över hur livet hade varit med en riktig kärnfamilj.
Citera
2025-12-14, 13:16
Medlem
Stroganovs avatar
Det låter som att du har en väldig bias. Det är betydligt rimligare att säga "min man" eller "min fru" än att någon random radioprogramledare ska referera till "Martin" eller "Lena". Varför i hela friden skulle jag förstå vem "Lena" är och vad hon har för relation till radioprataren? Hur är det ett mindre skyltande med sin sexualitet att säga namn än epitet? Blir det mindre heterosexuellt om Jan säger "Katrin" än om han säger "min fru"? Alla vet ju att namnet Katrin tillhör en kvinna och inte en man, och således blir Jans sexualitet känd.
Citera
2025-12-14, 18:28
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
De flesta som är gay bryr sig inte om vad omvärlden tycker och tänker, lika lite som hetero gör det.
Dom har haft nog av den processen under uppväxten
Att vara gay är i princip synonymt med att ha narcissistisk personlighetsstörning. Att inte bryr sig om omvärlden kan du spola.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in