Citat:
Ursprungligen postat av
aaaaaaaaaaaaaaaaah
När jag nu i efterhand granskade google street view stod det "30min kundparkering 10-19, övrig tid avgift". Det är inte omöjligt att vakten ansåg att jag ej var kund till gatuköket och därmed gett mig en bot. Dock STÄNGER gatuköket 18, så mellan 18-19 är det omöjligt att vara kund.
Skyltningen är enligt mig motsägelsefull, vad tänker du?
Dock är det upp till bolaget att bevisa att du *inte* varit kund. Skulle ju ex. kunna ha kommit dit, parkerat & upptäckt att köket var stängt. Jag hade börjat med att inleda ett ärende med bolaget enl. följande:
Ta kontakt och be om förtydligande om: 1) Varför du fått en påminnelse för en kontrollavgift du aldrig tidigare fått information om. 2) Vill ha komplett information om kontrollavgiften samt dess utfärdande. (Motivation för överträdelaen, komplett dokumentation av relevant information, d.v.s skyltning, bilder i området, på din bil, metadata för bilder, vem som utfärdat boten osv.)
Tydliggör också att detta är en inledan till en *överklagan* och att du avvaktar med betalning tills ärendet har handlagts i sin helhet. Viktigt också att du skriver det datum som du mottog kontrollavgiften (vilket är via kivra i detta fall) i.o.m att tidsintervallet för att överklaga börjar då.