2026-01-31, 21:43
Medlem
shitmagnets avatar
Finns det inget du är bra på?
Kvinnor brukar inte bry sig om utseendet om man har några duktiga förmågor eller lite social status.

I annat fall får du väl bli en ny Lester Joseph Gillis (baby face Nelson)
Citera
2026-02-05, 23:50
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Jag har under hela mitt liv haft problem med att jag ser ut som en bebis. Jag har blivit kallat det i alla olika stadier i mitt liv och nu hände det precis igen.

När jag var runt 20 så blev jag retad av en person och kallad mig bebis. När jag var runt 30 så blev jag kallad pojke av en kvinna som var 24, hon trodde jag var mycket yngre. Nu är jag 39 och skulle utomlands testa lite skjortor och så i ett provrum och nu blev jag, och jag citerar exakt "You look like a baby".

Alla dessa händelser (inklusive att alla dejter dissat mig igenom livet) har gjort att jag fått så fruktansvärt dåligt självförtroende. Jag vågar inte ens ragga på tjejer längre för jag vill inte att dom ska tycka jag är en bebis eller en gubb-bebis eller liknande om jag skulle flirta med yngre. Att ha fått höra dessa kommentarer igenom hela livet är någon som knäckt mig. Hela livet känns förstört. Kommer aldrig få träffa min första flickvän om jag ser ut såhär. Har även fått höra att jag har en barn-röst när jag spelat onlinespel där folk jag seriöst trott att jag är typ 14 år.

Jag har börjat känna att hela livet känns meningslöst när man får noll respekt av människor och av kvinnor vill jag inte ens tänka på vad dom tänker om mig. Allt känns så meningslöst som om det inte är någon mening att kämpa för något.

Många män och kvinnor genom historen har haft avvikande utseenden eller andra avvikelser som fjantiga namn etc, "A boy named Sue - Johnny Cash"
Tror inte det är så illa att du ser ut som den gule barnknullaren från filmen sin city som bruce willis skottar i huvudet?

"When death comes, embrace it"

Synd epstein åkte fast nyligen annars hade du ju kunnat infiltrera
Citera
2026-02-27, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Finns det inget du är bra på?
Kvinnor brukar inte bry sig om utseendet om man har några duktiga förmågor eller lite social status.

I annat fall får du väl bli en ny Lester Joseph Gillis (baby face Nelson)
Jag är bra på mitt jobb. Men jag har ingen som helst social status.
Citera
2026-02-28, 12:27
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Jag har under hela mitt liv haft problem med att jag ser ut som en bebis. Jag har blivit kallat det i alla olika stadier i mitt liv och nu hände det precis igen.

När jag var runt 20 så blev jag retad av en person och kallad mig bebis. När jag var runt 30 så blev jag kallad pojke av en kvinna som var 24, hon trodde jag var mycket yngre. Nu är jag 39 och skulle utomlands testa lite skjortor och så i ett provrum och nu blev jag, och jag citerar exakt "You look like a baby".

Alla dessa händelser (inklusive att alla dejter dissat mig igenom livet) har gjort att jag fått så fruktansvärt dåligt självförtroende. Jag vågar inte ens ragga på tjejer längre för jag vill inte att dom ska tycka jag är en bebis eller en gubb-bebis eller liknande om jag skulle flirta med yngre. Att ha fått höra dessa kommentarer igenom hela livet är någon som knäckt mig. Hela livet känns förstört. Kommer aldrig få träffa min första flickvän om jag ser ut såhär. Har även fått höra att jag har en barn-röst när jag spelat onlinespel där folk jag seriöst trott att jag är typ 14 år.

Jag har börjat känna att hela livet känns meningslöst när man får noll respekt av människor och av kvinnor vill jag inte ens tänka på vad dom tänker om mig. Allt känns så meningslöst som om det inte är någon mening att kämpa för något.
Min spontana reaktion är träna och/eller gå i terapi. Har du testat något av dem?

Men du ska såklart kunna tycka om dig själv precis som du är.

Du kan även kolla online på t ex kändisar som är korta, har baby face och liknande för att se att det finns andra och kanske känna igen dig lite. Kan kännas bättre i stunden innan du eventuellt går vidare med mer konkreta åtgärder.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in