2025-12-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wreckingcrew
Konseryd är för hvb för ungdomar.

Detta är ett behandlingshem som ekotopia driver. Robbin HVB heter det.
Har varit behandlingshem i många år med nån paus när det bytte ägare till nån oseriös och sen startat upp igen med ny regi.

Upphemsvägen 3
Anneberg

Kongseryd är inget hem längre.
Citera
2025-12-12, 12:46
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666nomad
1 vad är syftet med denna forumsdel ?

2 kolla något annat inlägg här . Så ser du att det framkommer detaljer om fallet rätt fort .

3 hur ska jag ha koll när jag inte ens bott 1/10 del av mitt liv i nässjö socken ??
Man kan diskutera brott utan att veta namnet på alla inblandade.

Har nog inte sett dig bidra i ett enda fall under de åren jag har följt Nässjö-trådarna. Bara en massa gnäll. Förstår inte varför du är så nyfiken när du inte verkar ha någon anknytning mer än att du kom hit och hade tråkigt i några år.
Citera
2025-12-12, 16:15
Medlem
Fick höra nyligen att de inblandade var av utländsk härkomst. Kanske får byn sin "Nattbuss 321"
Senast redigerad av agentwalle 2025-12-12 kl. 16:18.
Citera
2025-12-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wreckingcrew
Konseryd är för hvb för ungdomar.

Detta är ett behandlingshem som ekotopia driver. Robbin HVB heter det.
Har varit behandlingshem i många år med nån paus när det bytte ägare till nån oseriös och sen startat upp igen med ny regi.

Upphemsvägen 3
Anneberg

Fel. Det va väldigt manga år sedan som det var behandlingshem. Senast har det varit HVB för ungdomar. med samma ägare men med två olika föreståndare. E. Hallman körde det i botten och verksamhetens tillståndet drogs in av IVO. Detta var felaktigt och man vann både i förvaltningsrätt och kammarrätten mot IVO. Dock tog processen för lång tid och IVO ringde runt till socialförvaltningarna och spred falska saker men verksamheten gick inte och rädd. Sen hade ju Hallman båda sina döttrar i verksamheten och även sin sambo, en väldigt fifflande familj.

När Ekhöjdens HVB stängde så fick Hallman jobb på Ekotopia. där hon tog med framförallt sin ohängda dotter. Och nu ser jag att hon är föreståndare igen för Robbin HVB som ligger i Anneberg. Jävligt tråkigt att hon får hållas men hon behöver väl gömma sin fisförnära dotter någonståns.
Citera
2025-12-12, 22:20
Medlem
Finns det några så kallade "utsatta områden" i Anneberg?
Citera
2025-12-13, 00:33
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrle
Finns det några så kallade "utsatta områden" i Anneberg?
Ja, Anneberg.
Citera
2025-12-13, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paelsmaestaren
Ja, Anneberg.

Vilken bra input. Käften
Citera
2025-12-13, 09:41
Medlem
Paelsmaestarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkrat
Vilken bra input. Käften
Driver baby <3

Däremot knarkas det ju en hel del i Anneberg. Kanske är bättre nu, känner iaf till några som har flyttats därifrån.

https://www.smalandsdagblad.se/artikel/matning-avslojar-har-anvands-droger-i-nassjo-kommun-mindre-ort-sticker-ut/
Citera
2025-12-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paelsmaestaren
Driver baby <3

Däremot knarkas det ju en hel del i Anneberg. Kanske är bättre nu, känner iaf till några som har flyttats därifrån.

https://www.smalandsdagblad.se/artikel/matning-avslojar-har-anvands-droger-i-nassjo-kommun-mindre-ort-sticker-ut/

Åh din charmör.

Har faktiskt heeelt missat den artikeln om jag ska vara ärlig. Intressant, aldrig tänkt på att det är värre än någon annanstans faktiskt.
Citera
2025-12-13, 18:58
Medlem
Inget nytt? Polis har knackat dörr idag iallafall.
Citera
2025-12-13, 21:25
Medlem
Bor tattarna kvar i anneberg? Har alltid varit mycket skräp med både pundare och gamla alkisar som bor där har alltid varit så !
Citera
2025-12-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sally-1976
Bor tattarna kvar i anneberg? Har alltid varit mycket skräp med både pundare och gamla alkisar som bor där har alltid varit så !

Jodå, finns väl ett gäng lokala förmågor kvar haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in