Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-10, 16:47
Medlem
Hur fungerar det med gästlistor på nattklubbar? Jag har själv bara gått ut utan att stå på listor och det brukar gå bra.

Ser på instagram hur de brukar skriva "dm for guestlist" till exempel. Är det alltså bara för vem som helst att skriva och anmäla sig så hamnar man på listan? Eller kommer det vara en viss typ av människor som de accepterar?

Och när man väl står på listan, gör det att man garanterat kommer in? Eller är det att man slipper stå i kö?

2 anledningar till att jag frågar: För det första funderade jag på att gå ut på nyårsafton, och då skulle det vara jobbigt att bli nekad inträde. För det andra så har jag alltid bara vart lite förvirrad, det har alltid gått bra utan listor så jag fattar inte grejen.
Citera
2025-12-10, 16:49
Medlem
Connykrims avatar
Ja bara skriva upp dig. Sen kan vakten neka dig om du ser för tuff ut och säga ”du är ej med på listan” det är därför de kör med lista.
Citera
2025-12-10, 17:28
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Tror inte ens det finns en lista i många fall - det är bara nåt de drar till med för att kunna neka icke önskvärda gäster redan i dörren.
Citera
2025-12-10, 18:38
Medlem
halaltarzans avatar
Du får väl boka bord nånstans på nyårsafton så lär du hamna på listan. Dock går det inte att komma dyngrak och/eller iklädd typ bastkjol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in