Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-10, 01:11
Medlem
NeverForgetKirks avatar
Vad exakt är det som gör att Flashback, enligt er, är sämre nu än förr? Jag tycker personligen att det startas för få trådar, ibland har man tråkigt och går in på flashback för att diskutera lite och det startas bara skittråkiga trådar om det ens startas några. Vissa kvällar är det stendött med nya trådar och där får folk faktiskt steppa upp. Folk vill diskutera saker, så är det bara!

Men ni veteraner som varit här sedan starten typ, varför är Flashback sämre nu än då? Flashback verkar ju mer socialt accepterat nu om inte annat.
2025-12-10, 01:16
Medlem
Flaskpostenss avatar
Det var en annan stämning på forumet förr I tiden och långt ifrån förpestat med massa politik skitsnack. Inte lika giftiga diskussioner och en mer familjär chargong.
2025-12-10, 01:48
Medlem
Vissa moderatorer är extremt partiska och missbrukar sin moderatorsroll. Så var det inte förr.
2025-12-10, 02:02
Medlem
needAlifes avatar
Grejen är väl att efter över 20 år och miljontals trådar så finns det helt helt enkelt färre nya saker att diskutera då så mycket redan avhandlas. Man kan ju givetvis skaka liv i de gamla trådarna dock.

Sedan har det nog mycket att göra med att vi som var med då eller åtminstone fram till runt 2010 kanske var väldigt unga. Då skapades det trådar titt som tätt om sjuka upptåg och bara allmänt skeva saker som man inte ser så mycket av nu utom när det är uppenbara troll som försöker vara lustiga. Återväxten underifrån är tyvärr inte så bra idag när de yngre hellre sitter på TikTok eller youtube.

Gubbar är helt enkelt betydligt tråkigare men bråkiga jävlar finns det gott om, gott så.
2025-12-10, 02:45
Medlem
Socialdemokraternas försök att ta över Flashback med sin trollarmé har gjort forumet mycket sämre.
2025-12-10, 03:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Vissa moderatorer är extremt partiska och missbrukar sin moderatorsroll. Så var det inte förr.
skriver under på det med samt feministerna kan betee sig och skriva vad de vill.,
2025-12-10, 03:21
Medlem
Onanikrems avatar
Man blir anmäld, varnad för i stort sett vad som helst nuförtiden. De flest mod. gör sitt jobb, många väldigt bra och andra mindre.. Just anmälningarna nuförtiden liknar mer Hem och skola ala´ 1981 men jag antar vi får leva med det, folk är helt enkelt mer butthurt nu än förr. Värdegrund, hets mot folkgrupp osv

Forumet förändras vare sig vi gillar det eller ej.
2025-12-10, 03:27
Avstängd
Svårt för mig att säga då jag har inte varit aktiv här förutom till och från dom senaste 5 åren. Även om jag har något konto (som jag inte har lösenordet till längre) som härstammar pre 2010, så är väl mina två cent att folk är uppkäftiga som fan och moderatorerna verkar lida av snowflake hybris.
2025-12-10, 03:39
Medlem
Saltkatts avatar
Tycker mest det är samma jävla avskrädeshög som det alltid har varit. Men det fanns några enstaka uthärdliga ställen (det avskaffade livsnjutarforumet, t.ex.) som höll högre klass förut och som man kunde klamra sig fast vid . Nu är det glest med sådana, men vissa delforum har lyckats hålla sig relativt fria från rasistiska idioter.
2025-12-10, 06:24
Moderator
Carlboms avatar
Trådar finns redan:

(FB) Vad har hänt med flashback? (Sammanfogad)
(FB) Håller Flashback på att dö ut? Tråden där vi håller koll på statistik!

/moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in