Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-10, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattler
Så vem har rätt? USA i sina dokument byggda på rasistisk teori eller DN med stöd av seriös forskning ? När det gäller hot om befolkninsutbyte?

Vem skulle kunna ligga bakom en påstådd plan som enligt DN inte existerar?

https://www.dn.se/varlden/rasistiska-teorin-som-sags-ligga-bakom-officiella-usa-dokumentet/

Ni som fortfarande litar 100% på DN, hur är ni funtade i huvvet?
Citera
2025-12-10, 06:20
Medlem
De skriver ju rakt ut på slutet att Trump "också" kan anses pyssla med folkutbyte. Givet vad debattören försöker framföra framstår uttrycket "också" som olyckligt.
Citera
2025-12-10, 06:27
Medlem
Vem tar judiska DN på allvar?

De är uppenbart jäviga och part i målet.
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Siffror kan väl alla förstå? Hur många var etniska svenskar 1950? 98%? Idag 2025 är vi nere på kanske 75%. Så förstår man inte folkutbytet som pågår så är det för att man inte har förskole-kunskaper ens när det kommer till matematik.
75% ?

Det bor över 20% utrikes födda inkräktare i Sverige idag, plus alla deras negerungar.

Mer än 50% av nyfödda har utländsk bakgrund, och då räknas alla tredje generationens negrer och araber som "svensk bakgrund". Plus alla bruna mulatter.
https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101Q/UtlSvBakgFin/table/tableViewLayout1/?loadedQueryId=113580&timeType=from&timeValue=2020

2 910 877 med så kallad "utländsk bakgrund" i Sverige redan förra året, så allra högst 70% riktiga svenskar, sannolikt bara 50-60% redan nu.
Citera
2025-12-10, 06:32
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Är DN även överens med sig själva om att inget folkutbyte sker i Palestina, om man kör ut alla palestinier och ersätter dem med Judar? Folk som folk..

ständigt dessa idioter som försöker vrida och vända på orden.. konstigt att "rasister" och alla invandrare vet precis vad en svensk är, men idioter som läser DN har ingen aning, alla är väl svenskar..
Citera
2025-12-10, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platensis
Är svenska rasister rädda för detta?

Vi i Argentina & Uruguay har europiesk majoritet och är inte rädda för invandrare. Inte ens president och Trump-vännen Melei raljerar mot invandrare. Ni måste mogna.

Europerna i Sydamerika har inte till vana att infiltrera trygghetsystem, förnedringsråna och våldta. Så du kanske skulle vakna och se verkligheten och fatta att det inte handlar om ras utom om beteende.
Citera
2025-12-10, 06:39
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Bara att öppna fönstret i vilken större stad som helst så ser man lika många babbar än svenskar och skillnaderna bara ökar för varje år.

Nja, men på malmarna i Sthlm så är det väl i alla fall tämligen vitt......
Senast redigerad av halaltarzan 2025-12-10 kl. 07:36.
Citera
2025-12-10, 07:23
Medlem
glimmandes avatar
DNs definition när jag orkade följa vad dom skriver för 10-15 år sedan är att svensk enbart har innebörd som medborgarskap och att det går att räkna på första och andra generationens invandrare men att de är svenska därefter. Men den definitionen så kan européer såklart aldrig bli majoritet icke-europeer då de ständigt omklassificeras.
Citera
2025-12-10, 07:43
Medlem
guderis avatar
Haha så nu finns det alltså olika typer av forskning, det finns forskning och sedan "seriös forskning"

Typisk "no true scotsman" med en skvätt "ac hoc" av DN skulle jag säga.
Citera
2025-12-10, 08:19
Medlem
PungiMunninens avatar
"seriös" forskning. Enligt vem?

DNs samtliga visioner för framtiden har varit fel. Jag tror DN nästan alltid haft rätt i någonting. T om mina päron har slutat prenumerera på DN för över 15 år sedan då de ansåg att DN blivit för politisk extrema och verklighetsfrånvända. När jag tänker på det så vet jag ingen som prenumerar på tidningen längre.

Jag kommer ihåg när wolodarski tog över DN och han skrev i sin ledarkrönika att DN byter fokus från granskande journalistik till "agendasättande journalistik" (hans ord).

DN har alltså ett primäruppdrag att sprida agenda/propaganda - inte förmedla fakta. Tänk på det när ni läser DN, allt DN gör och skriver följer ett politiskt direktiv, det är propaganda precis som Putin medier.
Senast redigerad av PungiMunninen 2025-12-10 kl. 08:32.
Citera
2025-12-10, 08:39
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platensis
Din käre Trump är av invandrarbakgrund han med. Han kan börja med att rensa sig själv och "latinon" Nick Fuentes på köper också.

De de depoterar är inte medborgare, I vart fall så är det inte tanke, då det förekommit pga bland annat systemfel, detta skedde även under Obama administrationen.
Citera
2025-12-10, 08:44
Medlem
När man lägger till *seriös* före forskning känns det närmast desperat - ungefär som att skrika.
Jag utgår från att om man refererar till forskning så är den seriös.
Citera
2025-12-10, 08:50
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
"seriös" forskning. Enligt vem?

DNs samtliga visioner för framtiden har varit fel. Jag tror DN nästan alltid haft rätt i någonting. T om mina päron har slutat prenumerera på DN för över 15 år sedan då de ansåg att DN blivit för politisk extrema och verklighetsfrånvända. När jag tänker på det så vet jag ingen som prenumerar på tidningen längre.

Jag kommer ihåg när wolodarski tog över DN och han skrev i sin ledarkrönika att DN byter fokus från granskande journalistik till "agendasättande journalistik" (hans ord).

DN har alltså ett primäruppdrag att sprida agenda/propaganda - inte förmedla fakta. Tänk på det när ni läser DN, allt DN gör och skriver följer ett politiskt direktiv, det är propaganda precis som Putin medier.

Allt DN skriver är ju att det inte finns seriös forskning som "bevisar" folkutbytet. Det kan mycket väl stämma. Vem forskar om sånt?

Det står dock inget om någon forskning som bevisar att ökningen av invandrare kommer att plana ut. DN skriver såklart inte heller att "ingen seriös forskning" visar detta, för det är inte deras agenda.

Idioter som TS förblindas av frasen "seriös forskning" och tror plötsligt att något väsentligt har blivit sagt. Precis som DN vill bli tolkat. Deras målgrupp är en okritisk läsekrets av PK-fanatiker som har en självbild av stor upplysning men missar det mest basala av intellektuellt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in