Citat:
Ursprungligen postat av
PungiMunninen
"seriös" forskning. Enligt vem?
DNs samtliga visioner för framtiden har varit fel. Jag tror DN nästan alltid haft rätt i någonting. T om mina päron har slutat prenumerera på DN för över 15 år sedan då de ansåg att DN blivit för politisk extrema och verklighetsfrånvända. När jag tänker på det så vet jag ingen som prenumerar på tidningen längre.
Jag kommer ihåg när wolodarski tog över DN och han skrev i sin ledarkrönika att DN byter fokus från granskande journalistik till "agendasättande journalistik" (hans ord).
DN har alltså ett primäruppdrag att sprida agenda/propaganda - inte förmedla fakta. Tänk på det när ni läser DN, allt DN gör och skriver följer ett politiskt direktiv, det är propaganda precis som Putin medier.
Allt DN skriver är ju att det
inte finns seriös forskning som "bevisar" folkutbytet. Det kan mycket väl stämma. Vem forskar om sånt?
Det står dock inget om någon forskning som bevisar att ökningen av invandrare kommer att plana ut. DN skriver såklart inte heller att "ingen seriös forskning" visar detta, för det är inte deras agenda.
Idioter som TS förblindas av frasen "seriös forskning" och tror plötsligt att något väsentligt har blivit sagt. Precis som DN vill bli tolkat. Deras målgrupp är en okritisk läsekrets av PK-fanatiker som har en självbild av stor upplysning men missar det mest basala av intellektuellt liv.