2025-12-11, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
Får inga bra vibbar av att det varit neddraget, som även grannar reagerat på.. Och att grannen inte sett kvinnan på flera dagar...

Att mannen åkt och jobbat och greps där behöver inte betyda någonting. Han kan vara både skyldig och oskyldig. Antingen har han varit helt ovetande, eller så åker han till jobbet för att utåt sett försöka uppvisa en normal vardag. Men om det på hemmaplan varit neddragna gardiner/persienner sedan dagar, så kan han ju inte ha varit hemma alls om han är oskyldig.

Tror inte heller vi ska döma i nuläget. Både dubbelmord och utvidgat självmord är möjligt än så länge.

Frågan är om man sett mannen de senaste dagarna? Jag tror på en separation och att en av parterna tog det väldigt hårt.
Citera
2025-12-11, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
vad menas? ibland väljer jag att ha täckta fönster i några dagar, trots att jag inte brukar ha det. jag har hittills aldrig mördat någon.

Fast det är typ bara hucklen, paranoida knarkare, gäldenärer, psyksjuka, langare, terrorister och mördare som väljer att täcka över sina fönster.
Citera
2025-12-11, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Jag reagerade också på det.

Och vem hittade dem döda och larmade?

Eftersom skolan tydligen larmade för att en elev inte dök upp i tid, så var det väl förmodligen polisen. Och då undrar man ju också - var dörren olåst? Eller visste man redan att faran var stor och bröt upp en låst dörr?
Citera
2025-12-11, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Eftersom skolan tydligen larmade för att en elev inte dök upp i tid, så var det väl förmodligen polisen. Och då undrar man ju också - var dörren olåst? Eller visste man redan att faran var stor och bröt upp en låst dörr?

De bröt nog upp dörren skulle jag tro
Citera
2025-12-11, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Kan fortfarande vara förlängt självmord.

Varför tror du det? Varför skulle mammam ha ihjäl sin son?
Citera
2025-12-11, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Misstänker att det är kvinnan i detta fallet som genomfört gärningen. Utan att veta eller att vara insatt.

Tar inte part i någon sida, men reagerar på att i alla fall mannen har en relativt hög inkomst och bör ha förvärvsarbetat till stor del - förutsatt att inkomsten är baserad på lön.

Har kvinnan arbetat?

Oavsett handlar detta om psykisk ohälsa hos någon av föräldrarna eller hämnd.

Ingen som känner paret i fråga?

Enligt Skånska Dagbladet var kvinnan anställd av Hörby kommun, så hon arbetade ja
Citera
2025-12-11, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det är ett radhus.

Satellitkarta på adressen.
https://www.hitta.se/kartan!~55.85982,13.65361,19z/tileLayer!l=1/tr!i=lNUS9VaO/search!i=1011985037!q=Utg%C3%A5rdagatan%2030B%2C%2 0H%C3%B6rby!t=single!st=plc!a=55.85983:13.65361!ai =1011985037!aic=55.85983:13.65361?tl=1&zoom=16&cen ter=55.859825,13.653607

Men fortfarande en hyreslägenhet...
81kvm trea..
Du behöver inte skicka något till mig, då jag inte bett om det..
Jag vet exakt var det ligger..
Citera
2025-12-11, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Frågan är också var dom fått hjärtstopp ifrån? Skolan ringer polisen, och i media står det att ambulans och polis åker till platsen där man då anträffar två döda och rubricerar de som grovt våld.

*Edit* Mig veterligen så var det skolan som larmade. Varför bedömer SOS alarm de då som hjärtstopp eller gick personal från skolan hem till dom och såg någon genom fönstret?

"Aftonbladet har tidigare rapporterat om att brottet uppdagades efter att barnet inte dykt upp i skolan. Barnet hade då varit borta en dag.

Linda Strand berättar att det var skolpersonal som blev oroliga när pojken inte kom till skolan under tisdagen. Till slut tog man beslut om att åka till familjens hus.

– De ska ha knackat på men inte fått något svar, säger Linda Strand.

Efter det ska skolpersonalen ha larmat polisen.

Linda Strand förklarar att skolorna i Hörby kommun har en rutin att åka till ut familjer när barnen inte dyker upp och de inte får tag i föräldrar.

– Det är så man gör i vissa åldrar – om man inte får tag på vårdnadshavare."
Citera
2025-12-11, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TipToppen
"Aftonbladet har tidigare rapporterat om att brottet uppdagades efter att barnet inte dykt upp i skolan. Barnet hade då varit borta en dag.

Linda Strand berättar att det var skolpersonal som blev oroliga när pojken inte kom till skolan under tisdagen. Till slut tog man beslut om att åka till familjens hus.

– De ska ha knackat på men inte fått något svar, säger Linda Strand.

Efter det ska skolpersonalen ha larmat polisen.

Linda Strand förklarar att skolorna i Hörby kommun har en rutin att åka till ut familjer när barnen inte dyker upp och de inte får tag i föräldrar.

– Det är så man gör i vissa åldrar – om man inte får tag på vårdnadshavare."

Undrar varför BO jobb inte varit oroliga för henne?
Citera
2025-12-11, 07:47
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:

Läste att det var skolpersonal som hade gått dit för att knacka på, som sedan tillkallade polisen
Citera
2025-12-11, 07:56
Bannlyst
Citat:

Det var en låssmed som polisen tillkallade dit...
Mycket desinformation nu i tråden...
Citera
2025-12-11, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Kan fortfarande vara förlängt självmord.

Varför sitter en anhållen misstänkt för dubbelmord kan jag undra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in