2025-12-21, 09:34
Medlem
[quote=Apanluktardiesel|93787512]
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Är du ett Aspergersbarn?
Vet i fan om du har fel i huvudet eftersom jag tidigare i tråden visade vadAI säger om deras lön, men tar det igen

” En undersköterska (Certified Nursing Assistant, CNA) i USA tjänar i genomsnitt mellan 35 000 och 41 000 USD per år, vilket motsvarar cirka 17–20 USD i timmen.

MEN ÄR DU HELT JÄVLA HJÄRNDÖD.?????? VI PRATAR INTE OM NURSING ASSISTANTS!!!!! Fatta nu ditt jävla aspergerbarn.

Jag skrev FEL i mitt orginlägg, jag kan INTE all terminologi bland dessa titlar. FATTAR DU??

Salary by Certification (Median/Average)
Certified Registered Nurse Anesthetist (CRNA): Highest earners, often over $200k, with medians around $223,210/year.
Nurse Practitioner (NP): Median around $129,000/year, with some specialties earning more.
Certified Nurse Midwife (CNM): Median around $128,790/year.
Registered Nurse (RN): Median of $93,600 (May 2024 BLS), with top states like California reaching over $148k.
Licensed Practical/Vocational Nurse (LPN/LVN): Median around $62,340/year.
Certified Nurse Assistant (CNA): Median around $39,430/year.
Top-Paying States for RNs (2024)
California: ~$148,330
Hawaii: ~$123,720
Oregon: ~$120,470
Washington: ~$115,740
Massachusetts: ~$112,610
Du är ju så jävla lättlurad så man dör av skratt 😂

Man har inte 100k i månaden som sköterska i USA, hur jävla dum får man va, res dit om du har råd din idiot och prata med folk, folk har fan dubbla jobb för att överleva och du tror en sköterska har 100k i månaden, du är ta mig fan en åsna av rang 😂
Citera
2025-12-21, 19:32
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nä, jag får inte upp något sådant. I stället får jag upp amerikaner som tycker synd om oss för att vårt land är fuckat. Sverige är nog det sista landet de skulle flytta till (efter Nordkorea och Ryssland med dess lydstater).

Tyvärr är nog detta ett bra exempel på att man rekommenderas det man förväntas vara intresserad av. Prova att gå in på t.ex. Youtube och sök på typ flytta från USA till Europa, eller något liknade (fast på engelska så klart), så får du rätt många träffar. Klickar du på några av dem kommer du bli rekommenderad ytterligare hundratals och tusentals liknade videor. Men detsamma gäller oavsett vad man än söker på, man rekommderas det man bedöms vara intresserad av baserat på vad man kollat på innan. Så man får vara lite försiktig med att förlita sig på att det man rekommenderas är representativt.

Dock genomförs årligen undersökningar i USA (har för mig att det är Gallup för den som vill kolla upp) om hur många amerikaner som planerar/vill/funderar/håller på att flytta från USA. Och på senare år har det ökat kraftigt, i synnerhet bland yngre. Men det land flest nämner är Kanada följt av andra enkelspåriga (rika) länder såsom Storbritannien och Australien etc. Därefter andra (rika) länder där andra större (västerländska) språk talas, helst med ett gynnsamt klimat också. Så Sverige som förvisso är rikt men talar ett språk mycket få amerikaner kan och har ett mindre gynnsamt klimat hamnar m.a.o. en bit ner på listan (tillsammans med t.ex. våra grannländer).

Sedan är det ju förstås en mycket stor skillnad på att i en undersökning svara att man funderat på att flytta till ett annat land och att verkligen göra det. Men det är åtminstone fler som funderar på det nu än tidigare.
Citera
2025-12-21, 19:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Tyvärr är nog detta ett bra exempel på att man rekommenderas det man förväntas vara intresserad av. Prova att gå in på t.ex. Youtube och sök på typ flytta från USA till Europa, eller något liknade (fast på engelska så klart), så får du rätt många träffar. Klickar du på några av dem kommer du bli rekommenderad ytterligare hundratals och tusentals liknade videor. Men detsamma gäller oavsett vad man än söker på, man rekommderas det man bedöms vara intresserad av baserat på vad man kollat på innan. Så man får vara lite försiktig med att förlita sig på att det man rekommenderas är representativt.

Dock genomförs årligen undersökningar i USA (har för mig att det är Gallup för den som vill kolla upp) om hur många amerikaner som planerar/vill/funderar/håller på att flytta från USA. Och på senare år har det ökat kraftigt, i synnerhet bland yngre. Men det land flest nämner är Kanada följt av andra enkelspåriga (rika) länder såsom Storbritannien och Australien etc. Därefter andra (rika) länder där andra större (västerländska) språk talas, helst med ett gynnsamt klimat också. Så Sverige som förvisso är rikt men talar ett språk mycket få amerikaner kan och har ett mindre gynnsamt klimat hamnar m.a.o. en bit ner på listan (tillsammans med t.ex. våra grannländer).

Sedan är det ju förstås en mycket stor skillnad på att i en undersökning svara att man funderat på att flytta till ett annat land och att verkligen göra det. Men det är åtminstone fler som funderar på det nu än tidigare.

Jodå, jag vet allt det där om filterbubblor! Självklart får jag vada i dödsknarkarnazister i min feed!

Allvarligt då: det var ju jättemånga - även kändisar - som skulle emigrera från USA om Trump vann valet år 2016. Sedan vann Trump valet - och då var det knappt någon som lämnade på riktigt. Jag kan inte minnas en enda kändis nu som verkligen gjorde det. I de följande två valen minns jag inte att någon vågade lova något sådant. För då visste de ju att Trump var att räkna med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in