Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-07, 10:13
Medlem
Morgonrodnads avatar
När jag kollade efter olika byggprogram lämpliga för den som vill bli snickare i Sthlmstrakten så dök Distra upp som förslag.

Men när jag går in på deras hemsida så möts jag som det första jag ser av bilden på två svarta män (ser somaliska ut) som ser ut att ha ljugit om sin ålder, kanske för att få tillgång till att begå övergrepp på unga gymnasieflickor.

Att skolan faltiskt vill visa upp detta elevrekryteringshaveri på hemsidan är ju ett varningstecken.

Så hur ser det ut med mångkulturell kriminalitet och sexuella övergrepp på Distraskolan?
Citera
2025-12-07, 10:21
Medlem
triptykens avatar
?

Hittade bilden du pratar om... jag måste fråga en grej - du tror alltså att dom snubbarna i bilden är äldre än dom är - och att dom är nyinvandrade? För det första så tror jag du inte riktigt har koll på hur invandringen från Somalia är och funkar, för det andra så har du grävt genom en sida med idel blonda människor och foton - hittat det fotot på två svarta killar och det fick dig att bryta ihop så till den grad att här är du nu, en söndagsmorgon, med gråten i halsen.

https://dbg-sthlm.com/about-us

Varför du en vuxen karl surfar foton från gymnasier vill jag inte ens tänka på.

Men för att hålla mig on topic: en snabb sökning visar att Distraskolan inte har många fall av övergrepp eller kriminalitet och verkligen inte sticker ut mer än en genomsnittlig gymnasieskola.

Dom två svarta killarna till trots....
Citera
2025-12-07, 10:25
Medlem
Distra får goda recensioner.

Sen är det ju inga Einstein som söker sig till praktiska gymnasium.

Frågan är väl om dom vill ha en som dig, med den inställningen du har till andra medmänniskor.
Citera
2025-12-07, 10:53
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
?

Hittade bilden du pratar om... jag måste fråga en grej - du tror alltså att dom snubbarna i bilden är äldre än dom är - och att dom är nyinvandrade? För det första så tror jag du inte riktigt har koll på hur invandringen från Somalia är och funkar, för det andra så har du grävt genom en sida med idel blonda människor och foton - hittat det fotot på två svarta killar och det fick dig att bryta ihop så till den grad att här är du nu, en söndagsmorgon, med gråten i halsen.

Du har rätt, bilden är helt oproblematisk. Varför skulle någon störa sig på den när mångkulturen fungerar så bra och Sandviken dessutom tjänar en halv miljard på invandringen. Den enda förklaringen som återstår är att jag måste vara rasist. Du kan nu lämna debatter i övertygelsen om att du är helt överlägsen de andra som inte förstår mångkulturen storhet. Ta god tid på dig att fundera över din egen förträfflighet, det finns ingen orsak för dig att stressa tillbaka till oss andra.
Citera
2025-12-07, 10:55
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Distra får goda recensioner.

Sen är det ju inga Einstein som söker sig till praktiska gymnasium.

Ja, de är nog lite efter, jag har hört att de inte ens förstår sig på det här med källhänvisningar.

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Frågan är väl om dom vill ha en som dig, med den inställningen du har till andra medmänniskor.

Man önskar ju att man var så ung att man kunde gå gymnasiet igen utan att ljuga om sin ålder.
Citera
2025-12-07, 11:22
Medlem
HBTKuks avatar
Är det ett haveri att ungdomar får gymnasieplatser? Vad vore alternativet, att de lever som i en gammal Oliver Twist-historia?

Du hade inte dött av lite utbildning, det märks klart och tydligt. Ditt rasistiska spån.
Citera
2025-12-07, 12:28
Medlem
dude2ks avatar
Ser ut som en gymnasieskola för gängkriminella utan tvekan.
Citera
2025-12-07, 13:14
Medlem
kalkryggars avatar
Man ska inte döma folk på de viset. Ser ut att vara skötsamma negrer helt klart. Det finns fantastiska negrer här i världen. Se bara på Neil deGrasse Tyson. En av de smartaste människorna i världen som också gjort extremt mycket gott för mänskligheten.

Här har du. Jämför med liknande skolor. Välj skolor i och runtom Stockholm som liknar. Du vill ha från fina områden till värsta pisset och jämför siffror:
https://ednia.se/gymnasium/distra-gymnasium
Citera
2025-12-08, 06:55
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Man ska inte döma folk på de viset. Ser ut att vara skötsamma negrer helt klart.

Det är förstås skolan och inte negrerna jag försöker bedömma.

Citat:
Det finns fantastiska negrer här i världen. Se bara på Neil deGrasse Tyson. En av de smartaste människorna i världen som också gjort extremt mycket gott för mänskligheten.

NdGT är ju blandad och vare sig helt neger eller helt vit.

Citat:

Här har du. Jämför med liknande skolor. Välj skolor i och runtom Stockholm som liknar. Du vill ha från fina områden till värsta pisset och jämför siffror:
https://ednia.se/gymnasium/distra-gymnasium

Tack din länk innehöll precis vad jag var ute efter:

Citat:
Distra Gymnasium erbjuder en skolmiljö som präglas av trygghet, studiero och vuxennärvaro. Alla elever - oavsett bakgrund - är välkomna hos oss. Mångfald är en tillgång och tillsammans lär vi av varandra.

En skola som skriver så där har väldigt tydligt valt mångfald framför trygghet och studiero.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in