Citat:
Ursprungligen postat av
OkandAnvandare23
CSN är inget problem. Däremot har jag tentor i början av januari som jag helst inte vill skippa men det får väl bli vad det blir. Hoppas de har överseende med tanke på att det inte jag som skrivit den delen och att han samtidigt inte har haft avsikt att fuska, utan istället råkat lösa den modifierade uppgiften.
Skönt att du har pengar.
Ja, man brukar ju ha tentor ganska direkt efter jullovet.

Jobbigt att behöva släpa på dem in i terminen.
Se nu till att använda helgen till att prata ihop er. Träna på det hela som en redovisning, där ni visar vad ni båda gjort och varför det blev så här galet. Alltså lär er att formulera svar på frågor ni kan få. Och skriv som sagt var allt ni vill ha sagt. Alltså inga lögner, inget påhitt, inget tillrättalagt. Men att allt kommer med av det som ni gjorde. Och varför ni gjorde det.
Jag vet inte hur själva mötet det går till. Om det bara blir frågor eller om ni får ha ett försvarstal där ni berättar om de olika arbetsmomenten ni var och en gjorde. Och var det gick snett. Var beredda på att et här är människor som helt allt, sett allt. Det kan ställa svåra frågor. Var ärliga. Tala sanning. Säg att ni inte vet om ni inte vet istället för att komma på ett svar.
Var er själva. Ju mer nu försöker försköna det hela, ju mer ni protesterar, ju mindre ansvar ni tar, desto mindre ärliga verkar ni. Nämnden är säkert van vid de som gråter, överdriver och säger att deras liv är kört om det blir bestraffade. Eller självsäkra mytomaner som inte tar nåt ansvara alls utan vrider och vänder på allt till deras fördel.
Inget av det tror jag funkar. Det som kan funka är att berätta sanningen utan att rätta till nåt eller göra ert agerande bättre. Se ut och är så oskyldiga ni är. De lyssnat inte bara på det ni säger, utan hur ni säger det. Som i en domstol. Dvs om ni verkar vara trovärdiga. Om allt bara var ett misstag.
Skriv gärna här sen om hur mötet var och vad som sen hände.