Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian66
Jag tänker lite grann på att du måste nog byta Alias. Man kan inte sätta på Atletico Madrid långt fotboll till 1,22 mot Sevilla.
Har du tappat något på vägen eller vad är det som inte stämmer?
Om du tittar lite grann så ser du att man har spelat 13 omgångar i denna ligan.
På 13 omgångar har Atletico vunnit sju matcher och Sevilla vunnit sex matcher.
Hur kan man ens komma på tanken att sätta även att det är ett hemmalag till 1,22?
Berätta gärna för att det känns som att det är någonting som inte stämmer.
Har du verkligen spelat oddset innan eller är det så att du bara kör lite lotteri och tror på ett under?
Jag har spelat på Oddset ungefär i 20 år och ligger ganska bra plus för att jag spelar på många säkra matcher.
Däremot kan man säga att detta är en match som absolut inte är säker till 1,22.
Det måste skilja minst tio platser om man ska sätta på en sådan match med detta låga odds.
Det känns som att du måste gå om grundskolan för att lära dig att förstå Vilka matcher som kanske kan ligga på under 1,30.
Åtta gånger av tio så går dessa matcher in. Allting är möjligt att man kan förlora även att det är ett topplag som möter ett bottenlag.
Däremot att sätta på 1,22 i detta läge är som att banka huvudet i väggen.
Jag sa inledningsvis "för skojs skull". Jag har en pott reserverad för tokmatcher med både höga och låga odds. Till tokmatcher hänförs numera all damfotboll.
I övrigt ligger jag plus på oddset (och alla övriga spelformer). Jag tillämpar halv kelly i fördelningen av spelade matcher, och det fungerar ypperligt.
Men frågan var alltså huruvida damfotboll överhuvudtaget kan fås in i ett seriöst spelparadigm?