Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2025-12-11, 21:50
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Tjäna ljuset makt

Man ger sig åt den överordnade ängeln. Ängeln kontrollerar aspekterna av ditt liv och förmedlar insikter. Man erhåller ljusets visdom och upprätthåller en god livsstil. Sträng andlig skolning och intensiv inlärning varje dag ger utfallet tillbaka. Rådgivning omvandlas till lärdomar och man arbetar mot resultaten. Förståelsen är vis mellan oss. Kunskap är ljuset makt.
Citera
2025-12-27, 20:11
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Ängelns krigaruppdrag

Som en krigare är ängeln alltid en stridsman i aktion, oförtröttligt engagerad i att orsaka skada och utmattning för andra. Världen går under, helvetet sprider sig, och anarki och kaos råder medan inre fiender strider mot varandra och även mot yttre fiender. Endast genom krig och fred kan vi rädda oss själva. Tidsåldern för krig har nu kommit.
Citera
2025-12-28, 07:50
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Första meddelande

Livet handlar om att uppleva nuet, med uppmärksamma änglar som erbjuder råd. Vi reflekterar över våra alternativ och väljer den bana som passar oss optimalast. Vi tar till oss insikterna och handlar därefter.

Det som har gjorts kan inte ändras, eftersom vägen är en livslång resa. Att ta genvägar innebär risker, där vi antingen misslyckas eller fullgör våra uppgifter.
Citera
2026-01-02, 05:50
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Andra meddelande

Guds kärleksfulla änglar skickar energi till dem som mest behöver det i tuffa stunder. Att uppleva inre frid och få den kraftfulla stödet som är nödvändigt. Denna avgörande känsla kan man inte vara utan.
Citera
2026-01-02, 06:50
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnkeliSotilas
Andra meddelande

Guds kärleksfulla änglar skickar energi till dem som mest behöver det i tuffa stunder. Att uppleva inre frid och få den kraftfulla stödet som är nödvändigt. Denna avgörande känsla kan man inte vara utan.
För jag fråga. Trevlig läsning förresten

Finns/fanns det änglafolk omkring oss som ser ut som människor?
Eller han kanske kallas nåt annat. Kanske de jobba för fallna änglar.

Efter att Jesus hade vägrat tillbe Satan, "lämnade djävulen honom, och se, änglar trädde fram och betjänade honom" Ty det står skrivet: "Herren, din Gud, skall du tillbe, och endast honom skall du tjäna."" Då lämnade djävulen honom,

Hebreerbrevet 1:14 beskriver änglar som "andar i tjänst, utsända för att tjäna dem som ska ärva frälsningen".

I Joh 1:51 säger Jesus: ”Ni ska få se himlen öppen och Guds änglar stiga upp och stiga ner över Människosonen.”

"Håll er rena från synden"

Bör man oroa/bekymra sig för onda änglar?
Förlåt om jag skräpar ner din tråd med otillbörligt innehåll. Vad anser du?

Samarbetar människor med änglar här i världen? Änglar kan ju komma och visa sig lika människor och bo med oss? Leva här. De har hjälpt mig och tillåtit saker ske som jag behövde för att skämma ut mig.

Jag tyckte om filmen Himmel över Berlin" hette den, tror jag.
Kan människor jobba för änglar?

Det finns ju städer uppkallade efter dem. Ängelholm.
Citera
2026-01-02, 07:41
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
För jag fråga. Trevlig läsning förresten

Finns/fanns det änglafolk omkring oss som ser ut som människor?
Eller han kanske kallas nåt annat. Kanske de jobba för fallna änglar.
Änglarna ser inte riktig ut som människor, ser mest ut för ljusfenomen eller sagolik figurer. De duktiga byta skepnader. En del rör sig fritt. De är mest vita men kan byta till olika färg.

[quote=
Bör man oroa/bekymra sig för onda änglar?
Förlåt om jag skräpar ner din tråd med otillbörligt innehåll. Vad anser du?
[/QUOTE]
Beror på vad deras vilja är i livet som de kan påverka med dina dåliga/bra livsbeslut.
Det är kul med frågor. Onda är änglar är flyttbara så man har olika perioder i livet.

[quote=
Samarbetar människor med änglar här i världen? Änglar kan ju komma och visa sig lika människor och bo med oss? Leva här. De har hjälpt mig och tillåtit saker ske som jag behövde för att skämma ut mig.
[/QUOTE]
Änglar samarbetar med människor alltid oavbrutet men en del sover i boningen. De vägleder alltid människan med goda eller onda saker. Ibland får man ta risker få kontakt med änglar första gången man känner av deras närvaro eller få upp troende på änglar.
Citera
2026-01-02, 07:46
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Tredje meddelande

Först kommer skrattet och glädjen, följt av nyfikenheten som förändrar ens tro med fler insikter. För de som inte tror kan det ta många år att omvärdera sina åsikter. Egot, som är snabbt i sina tankar, avskärmar sig från den sanna verkligheten i andevärlden för att skydda dig. För tanke tiden finns inte tid över komma i mellan. Ängel i andra sidan kan skicka meddelande när man är redo. Oväntade händelser kan dyka upp när du minst förväntar dig det.
Citera
2026-01-02, 17:38
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Tredje meddelande

Först kommer skrattet och glädjen, följt av nyfikenheten som förändrar ens tro med fler insikter. För de som inte tror kan det ta många år att omvärdera sina åsikter. Egot, som är snabbt i sina tankar, avskärmar sig från den sanna verkligheten i andevärlden för att skydda dig. För tanke tiden finns inte tid över komma i mellan. Ängel i andra sidan kan skicka meddelande när man är redo. Oväntade händelser kan dyka upp när du minst förväntar dig det.
Ok. Det finns väl olika änglar, hur de är verksamma.

Det finns ju änglar som ser ut som människor och har personliga namn. Kanske det är hemligt.

Vad tror du om fairies? Feer. Peri.
Vad är det för väsen.

Det är dåligt att fördöma sig själv. Har det med ego att göra. Antagligen. Original sin. Symptom.
Citera
2026-01-02, 20:08
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Citat:
Ok. Det finns väl olika änglar, hur de är verksamma.

Det finns ju änglar som ser ut som människor och har personliga namn. Kanske det är hemligt.

Vad tror du om fairies? Feer. Peri.
Vad är det för väsen.

Det är dåligt att fördöma sig själv. Har det med ego att göra. Antagligen. Original sin. Symptom.
Har typ ca 20 änglar alla arbetar olika vis, med att underhålla andliga systemet och avlyssnar skickligt det som händer nu. De har stenkoll på framtiden vad som skall hända.

Jag har inte sett änglar som ser ut som människor. De flesta vita änglar ser boll formen liknande figur. Vi använder inte namn till änglar, de vill helst inte.

Älvor är natur väsen. Såg en älva i skogen en gång tiden. Denna hade problem och kom till mig och behövde nytt hem.

Försöker få det till så positivt som möjligt med egot men det kommer negativa känslor som städas hela tiden av änglar.
Citera
2026-01-02, 20:52
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Har typ ca 20 änglar alla arbetar olika vis, med att underhålla andliga systemet och avlyssnar skickligt det som händer nu. De har stenkoll på framtiden vad som skall hända.

Jag har inte sett änglar som ser ut som människor. De flesta vita änglar ser boll formen liknande figur. Vi använder inte namn till änglar, de vill helst inte.

Älvor är natur väsen. Såg en älva i skogen en gång tiden. Denna hade problem och kom till mig och behövde nytt hem.

Försöker få det till så positivt som möjligt med egot men det kommer negativa känslor som städas hela tiden av änglar.
Jag har inte märkt av några änglar. Kanske ängladyrkande människor. Uppblåsta.
De har hjälpt mig komma in. Har fått nog av hur de luras. De sätter dit folk., pressar. De har jobbat på mig. Änglar och Demoner.

Visste du nåt om fairies?
I Persisk mytologi är Peri (eller Parī) älvliknande varelser, ursprungligen från forntida iranska (zoroastriska) traditioner, som senare integrerades i islamisk folklore, där de utvecklades från initialt onda varelser till vackra, välvilliga väsen, ofta änglalika, som står i kontrast till onda demoner (Divs). De beskrivs som vackra, bevingade, magiska och ibland som ättlingar till fallna änglar, som måste genomgå botgöring för att få inträde i paradiset.
Senast redigerad av Fraggelrock 2026-01-02 kl. 20:56.
Citera
2026-01-03, 06:38
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Citat:
Jag har inte märkt av några änglar. Kanske ängladyrkande människor. Uppblåsta.
De har hjälpt mig komma in. Har fått nog av hur de luras. De sätter dit folk., pressar. De har jobbat på mig. Änglar och Demoner.

Visste du nåt om fairies?
I Persisk mytologi är Peri (eller Parī) älvliknande varelser, ursprungligen från forntida iranska (zoroastriska) traditioner, som senare integrerades i islamisk folklore, där de utvecklades från initialt onda varelser till vackra, välvilliga väsen, ofta änglalika, som står i kontrast till onda demoner (Divs). De beskrivs som vackra, bevingade, magiska och ibland som ättlingar till fallna änglar, som måste genomgå botgöring för att få inträde i paradiset.
En dag kan du få chansen att möta dina egna änglar och ha en andlig kommunikation med dem. änglar vägleder alltid mot den sanning som avslöjas.

Änglar kan antingen vara goda eller onda. Medan demoner alltid är onda, kan de även ha vissa goda egenskaper. Vita änglar kan uppvisa mörka nyanser när de blir arga. Demoner är alltid svarta men kan ha en annan färg ovanpå för att symbolisera godhet.

Kvinnliga änglar är underordnade av manliga änglar. Paradiset är ovanför oss är för änglar och sedan människan hemfärd i andra sidan efter sin död.
Citera
2026-01-05, 08:46
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Gud är god eller ond

Godhet är spel för änglavärlden, där änglarna leder från denna gudomliga plats och sänder visdomar nedåt. De lyssnar och får tillgång till allvetande kunskap här och nu. De ger goda råd för livet, där människan väljer rätt väg för sin livsstil.

När Gud visar sig som ond, änglarna eller människan gör felaktiga val i ondskan vrede, vilket kan leda till att människan går sönder eller dör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in