Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Nej Bernie Sanders och Mamdani är inga kommunister. Sluta larva dig.
Bernie Sanders och Mamdani vill beskatta dom ultra-rika med ett par procent i syfte att finansiera samhällsviktiga funktioner som skola, omsorg, lokaltrafik, osv.
Låter som att du är hjärntvättad av MAGA-högern, ironiskt då du säkerligen ser dig själv som en fritänkare.
Du har rätt till din åsikt, jag har rätt till min.
Trump påstår att han gör sitt bästa för sitt folk: "America First", "Make America Great Again". Men tittar man på det utifrån så ser man att det bara är demagogi.
Jag tycker mig se att Mamdani gör samma sak: Skaffar sig makt genom att lova folk vad folk vill ha.
Till skillnad från Obama så tror jag inte för en sekund att att Mamdani menar vad han säger. Han är som Palme: Han använder den platform han kan få för att få den makt han önskar. (Notera att Mamdani tidigare försökte sig på en juridisk / politisk karriär som allmän åklagare i Queens, men lyckades inte komma åt maktens köttgrytor den vägen.).
Precis som Trump så har han skolats inom media och populärkultur, och lyckas slå an hos de okunniga. Det är väl som att sätta Joakim Lundell som borgmästare.
Vi får väl poppa lite popcorn och så får vi se. Jag tror väljarna kommer bli väldigt besvikna ....