2025-12-08, 03:27
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Men snälla människa, lämna datorn en stund och gå utanför dörren. Dessa överanalyser ger oftast ingen bra effekt.
Citera
2025-12-08, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Men det handlade fortfarande om individer, inte hela den kvinnliga delen av mänskligheten. Även feta eller trådsmala, handikappade, efterblivna etc träffar någon.

Det är klart det blir generellt svårare att träffa någon om man är fet som en gris, ful som stryk etc men ofta är det insidan som sätter stopp. Är man introvert, osäker, uppenbart bitter, otrevlig etc så blir det såklart väldigt mycket svårare. Har man för höga fysiska krav som man själv inte matchar blir det också svårare.

MEN ibland blir man förvånad när man ser att verkligheten är mer komplicerad än så. Man ser en tillsynes ful eller oattraktiv person gå runt med en flick eller pojkvän. Det man gärna glömmer är att personen garanterat har något som attraherar dennes partner, något som man själv har missat eller förbisett.

Det finns ingen absolut mall som funkar för alla.

Exakt, det är därför som kvinnor borde sluta med att utgå från sig själva och vad de känner för tillfället (de ändrar sig om 1 timme) och tala om för män hur han ska vara som man för att kvinnor ska vilja ha honom. Kvinnor borde sluta med att prata för alla andra kvinnor.

Jag är övertygad om att kvinnor tycker det är mer ok för dom att klanka ner på mäns kroppar. Det är inte bara jag som konstaterat att kvinnor får säga vad som helst. Män får inte säga samma till kvinnor.
Om en kvinna inte gillar hur mycket jag väger eller hur mina ben ser ut så behöver hon inte säga det till mig. Om hon provoceras så mycket av mitt utseende så är det ju bättre att hon slutar umgås med mig. Finns massor av andra män hon kan träffa som hon gillar utseendet på.
https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/kvinnor-har-blivit-de--nya-mansgrisarna/
Senast redigerad av scaryfoot 2025-12-08 kl. 07:27.
Citera
2025-12-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Ahh men nu åh, vilka blir de våldtagna av? Svenska män eller importerade raket ingenjörer?
Hur kom det här in i bilden? Finns mycket problem med invandring, ja, men när det gäller svenska mäns svårigheter att träffa svenska kvinnor tror jag inte att det gör någon större skillnad. Så väldigt många svenska kvinnor är inte tillsammans med invandrare och säkert återgår en hel del till svenska senare. Har noterat en del sådana fall.
Citera
2025-12-08, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Hur kom det här in i bilden? Finns mycket problem med invandring, ja, men när det gäller svenska mäns svårigheter att träffa svenska kvinnor tror jag inte att det gör någon större skillnad. Så väldigt många svenska kvinnor är inte tillsammans med invandrare och säkert återgår en hel del till svenska senare. Har noterat en del sådana fall.

Undrar om det är vanligare att svenskor ligger med utländska män än att svenskar ligger med utländska kvinnor. Här i Sverige alltså. Jag tror det förstnämnda. Delvis baserat på vad jag sett där jag bor.
Citera
2025-12-08, 13:38
Medlem
Varför i helvete skulle någon vilja ha en tjej/kvinna? Seriöst? Vad fa-an ska man med det till?

TV-spel > kvinnor.

Alla dagar i veckan. Bara nedanstående inlägg är ju anledning nog.

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag hade ALDRIG ens övervägt en man som var passiv i någon högre grad dvs som gillar att spendera tid i soffan framför TV, spel eller liknande - så extremt oattraktivt. En man ska vara aktiv, han ska arbeta och ha en aktiv fritid. Arbetar han inte får han göra vad fn han vill så länge han håller sig aktiv och sysselsatt.

Tjatande, misandriska kravmaskiner som inte ens låter en ha en hobby. Nej tack. Då tar jag hellre frihet och självständighet.

Sexbiten kan man lösa med eskorter och bordeller.
Citera
2025-12-08, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Varför i helvete skulle någon vilja ha en tjej/kvinna? Seriöst? Vad fa-an ska man med det till?

TV-spel > kvinnor.

Alla dagar i veckan. Bara nedanstående inlägg är ju anledning nog.

Tjatande, misandriska kravmaskiner som inte ens låter en ha en hobby. Nej tack. Då tar jag hellre frihet och självständighet.

Sexbiten kan man lösa med eskorter och bordeller.
Jag vet inte…men du verkar själv vara ganska gnällig?

I övrigt håller jag med dig. Kan inte se hur en relation skulle berika mitt liv på något sätt, utan bara lägga på massa stress och press jag inte vill ha.

Obs, relation med en man
Citera
2025-12-08, 16:41
Medlem
Citat:
Jag hade ALDRIG ens övervägt en man som var passiv i någon högre grad dvs som gillar att spendera tid i soffan framför TV, spel eller liknande - så extremt oattraktivt. En man ska vara aktiv, han ska arbeta och ha en aktiv fritid. Arbetar han inte får han göra vad fn han vill så länge han håller sig aktiv och sysselsatt.

Jag hade ALDRIG ens övervägt en kvinna som har åsikter om vad jag har för hobby - så extremt jävla oattraktivt.
Citera
2025-12-08, 17:06
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Du, grabben, kolla här:

Folkhälsomyndigheten redovisar att 49 % av alla män i åldern 16–84 år har spelat dataspel under de senaste 12 månaderna, och en global sammanställning uppskattar att 53 % av alla män är “gamers”, alltså spelar tv-/dataspel i någon form https://explodingtopics.com/blog/number-of-gamers

Ca 50% av männen är alltså kasserat material innan man ens övervägt att dejta dem.

Räknas att konsumera litteratur till samma kategori av "passiv"?

Sen förenklar du resonemanget här, för det finns numera massor av studier som påstår att det inte bara beror på männens passivitet till varför det ser ut som det gör inom relationsmarknaden. Det har skett förändringar i kvinnors urvalsmönster i och med internet och främst sociala medier. För att inte förbise att fler och fler kvinnor blir akademiker och tjänar mer än gemene man, men samtidigt vill ha en man som tjänar mer än de själva (källor presenteras på uppmaning).
Citera
2025-12-08, 17:12
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Räknas att konsumera litteratur till samma kategori av "passiv"?

Sen förenklar du resonemanget här, för det finns numera massor av studier som påstår att det inte bara beror på männens passivitet till varför det ser ut som det gör inom relationsmarknaden. Det har skett förändringar i kvinnors urvalsmönster i och med internet och främst sociala medier. För att inte förbise att fler och fler kvinnor blir akademiker och tjänar mer än gemene man, men samtidigt vill ha en man som tjänar mer än de själva (källor presenteras på uppmaning).

Jag påstår ingenting, jag delgav personlig preferens. Dock, beroendet av spel och sociala medier är den snabbast växande beroendeformen och det skapar problem i både relationer och i arbetslivet, precis som vilket annat beroende som helst.
Citera
2025-12-08, 17:18
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Jag påstår ingenting, jag delgav personlig preferens. Dock, beroendet av spel och sociala medier är den snabbast växande beroendeformen och det skapar problem i både relationer och i arbetslivet, precis som vilket annat beroende som helst.

Där slog du huvudet på spiken, det är inte bara unga männens spelade som skapar problem utan även unga kvinnors beroende av sociala medier, samt skiftade preferenser. Jag misstänker att det är där Ts kommer hitta svaret på sin fråga.
Citera
2025-12-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Undrar om det är vanligare att svenskor ligger med utländska män än att svenskar ligger med utländska kvinnor. Här i Sverige alltså. Jag tror det förstnämnda. Delvis baserat på vad jag sett där jag bor.

Tror du är nått på spåret… har inte en enda tjejkompis som är tillsammans med en svensk.
Dom avskyr svenska killar och tycker att dom är menlösa.
Det är bara jag i umgänget som dras till skandinaverna. Dom har alltid hånat mig lite kärleksfullt för det.
Citera
2025-12-08, 20:49
Medlem
halaltarzans avatar
Tror ni får flytta till Södertälje, från SVT......

Citat:
En av kommunerna i Sverige där man relativt ofta gifter sig redan i 20-årsåldern är i Södertälje.

Andelen 20-29-åringar som är gifta i kommunen är 14 procent – det är bland det högsta i hela Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in