2025-12-04, 20:16
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAKA-KORT
Har en dotter på 8 år som aldrig varit nära en simbassäng. Vet att jag borde ta med henne dit och lära henne simma men jag har bestämt att hon inte ska få lära sig simma. Men är det fler som gör såhär med sina barn?

Vad är logiken att hon inte ska kunna simma? Det är ju bra att kunna göra det.
Citera
2025-12-04, 21:35
Avstängd
Monerokungens avatar
Nej! Och frågan är varför?
Citera
2025-12-04, 22:33
Medlem
hashs avatar
Citat:
Har en dotter på 8 år som aldrig varit nära en simbassäng. Vet att jag borde ta med henne dit och lära henne simma men jag har bestämt att hon inte ska få lära sig simma. Men är det fler som gör såhär med sina barn?

Mycket dåligt beslut som föräldrär.
Vad är tanken bakom av att ditt barn inte får lära sig att simma?
Citera
2025-12-05, 00:58
Medlem
Knappast.......s avatar
Varför?
Citera
2025-12-05, 01:40
Medlem
Jag antar att TS samt många tråden är araber!
Vi svenskar har månat om att våra barn ska lära sej simma vid 5-6års ålder. Jag själv simtränade med min son när han var 5år och strax därefter satt vi honom i simskola.
Citera
2025-12-05, 03:03
Medlem
Flaskpostenss avatar
Lär era barn simma för i helvete. På samma sätt ni lär era jävla barn fiska och jaga och äta mat och cykla. Livsfarligt med människor som inte kan simma...
Citera
2025-12-05, 06:57
Medlem
Kennethkvartings avatar
Hon kommer måsta lära sig simma för att få godkänt betyg i idrott och hälsa.

Nu förstår jag ju givetvis att TS trollar, men om vi förutsätter att du inte är det så är du en dålig förälder.
Citera
2025-12-05, 07:21
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Frågan är varför?

Det är ju en sak om man inte själv kan simma eller simmar rätt dåligt. Då är man kanske inte rätt person att lära ut.

Men simning kommer hon komma i kontakt med oavsett om du vill eller inte. Det ingår i skolan. De brukar börja redan i förskoleklass. Så hon borde redan ha börjat?

När hon sen blir större är det krav för godkänt betyg i skolan att kunna simma och utföra vissa saker. Inget du kan motsätta dig. Sen är det ju en sak om du själv inte aktivt tar med henne för att hon ska lära sig mer om vattenvana och simning. Men det är i det hela oundvikligt att hon gör det.
Citera
2025-12-05, 07:58
Medlem
Märkligt att inte anledningen kommer fram av TS.
Citera
2025-12-05, 09:03
Moderator
Sun Rulers avatar
Simkunnighet är betygsgrundande i grundskolan. Så att inte lära sina barn att simma är att försämra deras förutsättningar i idrott och givetvis ur ett säkerhetsperspektiv.

De få elever på sonens tidigare skola som inte kunde simma eller simma tillräckligt ok fick åka med idrottslärare till en simhall och öva.
Citera
2025-12-05, 11:04
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Hon kommer att bli uttittad och mobbad i skolan eftersom alla barn MÅSTE kunna simma, det ingår i läroplanen. Och kan hon inte så tvingas hon gå extrakurser och blir därmed utpekad. Och det är ditt fel.

Att ha en massa principer som strider mot grundprinciper i samhället ger i allmänhet en otrygg barndom.

Afrikanska barn i Sverige kan sällan simma. Generande att TS vill göra en afrikan av sitt barn.
Citera
2025-12-05, 11:11
Medlem
Tervulls avatar
Mina ungar lärde sig simma av sig själva, simskola är svindyrt och överskattat.

Men detta är en uppenbar trolltråd som kan stängas direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in