2025-12-21, 03:42
Medlem
Damned if you do, damned if you don't.

Invandraren arbetar = "Ähhh invandraren är ändå inkompetent. Svensken är överlägsen och kan jobbet bättre enbart av den enkla anledningen att han är en överlägsen arier".

Invandraren arbetar inte = "Jävla äckliga parasit som bara utnyttjar svensken på bidrag, det är pga kulturen och religionen".

Det är mindset som den typiska flashbacknazist/incel har. Ni snackar om att invandrarna håller sig för sig själva. Men det är ju i princip samma sak med svenskar. Skåningar håller sig för själva & göteborgarna håller sig för sig själva (om det finns ett val att göra det). Folk som spelar fotboll håller sig till varandra. Folk som gillar konståkning eller teater håller sig till varandra. Det är inget konstigt att folk som kan relatera till varandra håller sig till varandra. Att invandrarna talar sina egna språk med varandra är inget konstigt alls.

Min arbetsplats är det många med utländsk bakgrund som jobbar "på golvet" och jag har nog aldrig varit med om att det har uppstått problem pga det. Invandrarna gör precis som svenskarna sina jobb & åker hem. Många av invandrarna är t.om överambitiösa m.m för att inte riskera att bli av med jobbet, medan svenskarna inte tar det lika seriöst.

På kontoret där jag jobbar så är jag en av väldigt få personer av utländsk bakrund & även där gör alla sitt & det finns ömsesidig respekt. Problem uppstår först när man vägrar respektera varandras olikheter och bara försöker hitta fel (precis som många flashbacknazister gör hela dagarna).
Citera
2025-12-21, 12:15
Medlem
psaks avatar
Sett till det stora hela i samhället: ja, båda dessa scenarier måste beskrivas som dåliga - att invandrare går på bidrag/tär på svensk välfärd
och att många kommit hit och fått jobb som kunde tillfallit svenskar.

Problemet i grunden är helt enkelt att mångkulturen vuxit sig åt h-e för stor. Så var det utrett.

Neddraget till mindre skala till enskilda arbetsplatser så handlar det om lagom och ytterligheter där också. När en grupp växer sig så stor att det blir obekvämt för den ursprungliga så tar problemen över för den minskande gruppen. Vilket också förklarar varför vissa branscher blivit i stort sett invandrarbranscher.
Citera
2025-12-21, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Damned if you do, damned if you don't.

Invandraren arbetar = "Ähhh invandraren är ändå inkompetent. Svensken är överlägsen och kan jobbet bättre enbart av den enkla anledningen att han är en överlägsen arier".

Invandraren arbetar inte = "Jävla äckliga parasit som bara utnyttjar svensken på bidrag, det är pga kulturen och religionen".

Det är mindset som den typiska flashbacknazist/incel har. Ni snackar om att invandrarna håller sig för sig själva. Men det är ju i princip samma sak med svenskar. Skåningar håller sig för själva & göteborgarna håller sig för sig själva (om det finns ett val att göra det). Folk som spelar fotboll håller sig till varandra. Folk som gillar konståkning eller teater håller sig till varandra. Det är inget konstigt att folk som kan relatera till varandra håller sig till varandra. Att invandrarna talar sina egna språk med varandra är inget konstigt alls.

Min arbetsplats är det många med utländsk bakgrund som jobbar "på golvet" och jag har nog aldrig varit med om att det har uppstått problem pga det. Invandrarna gör precis som svenskarna sina jobb & åker hem. Många av invandrarna är t.om överambitiösa m.m för att inte riskera att bli av med jobbet, medan svenskarna inte tar det lika seriöst.

På kontoret där jag jobbar så är jag en av väldigt få personer av utländsk bakrund & även där gör alla sitt & det finns ömsesidig respekt. Problem uppstår först när man vägrar respektera varandras olikheter och bara försöker hitta fel (precis som många flashbacknazister gör hela dagarna).

Både svenskarna och invandrarna föredrar att umgås med sina egna, ser du dock skillnaden mellan dessa grupper? Den ena kallas rasister och nazister om dessa gör så, den andra är det helt naturligt och ok att göra så och blir inte kallade för detta.

Den dubbelstandarden som har skapats med propaganda är oerhört skadlig. Du använder den till och med själv när du kallar oss för nazister som sätter vårt eget folk i vårt land före främmande folkgrupper från andra sidan jorden. Invandrarna gör precis samma sak de sätter sina egna först, och sitt eget land först, men detta är helt ok enligt alla. Ser du skillnaden?

Eller håller du kanske med propagandan om att bara svenskar och européer kan vara rasister? Vi måste tolerera att vi inte ska få ha egna länder längre som bara är för oss, då alla våra länder nu är förstörda av massinvandringen när de fortfarande har länder som de kan kalla sitt hem de kan åka hem till? Vi har inget land längre som vi kan kalla vårt eget hem, nu är det allas.

Är detta rättvist?
Citera
2026-09-08, 19:16
Medlem
0A0As avatar
Min första anställning var på ett statligt företag och där var det svenskar samt ett mindre antal finnar. Sedan så anställdes det friskt människor från forna Jugoslavien och MENA. Gissa vad som hände sedan? De blev tvungna att montera spärrar vid utgången liknande som finns i Tunnelbanan och anställa vaktpersonal som visiterade arbetarna. Vilken lågoddsare att invandrarna stal på arbetsplatsen!
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in